Svi griješimo. No bitno je kako se nosimo sa svojim pogreškama i to nas razlikuje od ostalih, to određuje uspjeh ili neuspjeh za vaš posao. Svi rade naporno, ali samo neki ulažu dodatan napor kako bi riješili probleme brzo i povratili izgubljeno povjerenje zaposlenika ili klijenata. Ostali puste da pogreške, koje zapravo mogu ispraviti brzo, prijeđu u ogroman epski neuspjeh.
Stoga se nameće pitanje “što učiniti kad pogriješite na poslu?”, piše Inc.
Slušajte
Osoba koju ste iznevjerili vjerojatno će imati potrebu izraziti svoje razočarenje ili ljutnju. Tada samo slušajte. Ne pronalazite isprike za svoja djela, nemojte prekidati i ne morate ni pokušavati odmah odgovarati jer to vjerojatno neće ni biti moguće. Ako postoji način kojim možete popraviti stvari, vjerojatno ga možete čuti upravo u tom monologu, zato obratite pažnju.
Preuzmite odgovornost
Bez obzira jeste li vi ili neki od vaših zaposlenika pogriješili, ne pokazujte prstom. Preuzmite odgovornost i uvjerite se da svi koje ste razočarali znaju kako shvaćate da ste napravili pogrešku, da ju shvaćate ozbiljno i da ćete poduzeti sve da ju i ispravite.
Budite ponizni
Kada pogriješite možda ćete biti ljuti, a možda će vam biti neugodno. No pored bilo kakvih drugih emocija, ono što trebate pokazati osobi koju ste iznevjerili su poniznost i skromnost. Ništa drugo u tom trenutku neće vam pomoći.
Nadoknadite štetu
Nadoknaditi štetu možete time da se ponudite riješiti problem ili osmisliti odličnu ideju kako bi mogli “zakrpati” stvari. No najvažnije je ispričati se i učiniti što je potrebno kako bi izgladili stvari. Naravno, pri tome ne treba dopustiti da netko iskoristi situaciju vaše poniznosti i osjećaja krivnje.
Postoje različiti ljudi pa tako i oni koji će pokušati izvući najviše što mogu iz takve situacije, pritom možda očekujući i neke potpuno nerazumne stvari. Priznati pogrešku, ispričati se i pokušati iskupiti se je sve što trebate učiniti.
Budite oprezni
Samo zato što ste napravili pogrešku i za nju se iskupili na ovaj ili onaj način, ne očekujte da će se sve u hipu vratiti u normalu. Budite još svjesniji kupca o kojeg ste se ogriješili i potrudite se čak i malo više kako bi osigurali proizvod ili uslugu koji će čak i nadilaziti njihova očekivanja. Sve dok ne dobijete nepogrješivo jasan signal da je sve po starom i opet u redu, ostanite u “kaznenom okviru”.
Učite iz svojih pogrešaka
Sve dok ste čovjek i ljudsko biće griješit ćete, zato se naviknite na to. Pravi lider uči iz svojih pogrešaka te koristi i ta iskustva za rast i pozitivne promjene u svom poslovanju. Ako zaista shvatite koje su i kolike posljedice vlastitih pogrešaka, onda je veća šansa da ih nećete ponoviti.
Gotovo svakom pogreškom koju napravite kao da govorite “Nije me briga za tebe ni za posao.” Upravo je zato jako bitno popraviti pokvareno i dokazati da je pogreška bila upravo to – samo pogreška.
Autor: Josipa Šola za Profitiraj.hr