Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Stvaranje nezaboravnog doživljaja – mirisom!

Svrha korištenja mirisa je stvaranje nezaboravnog doživljaja koji stvara emocionalnu vezu tako da su potrošači skloniji kupovini i ponovnom vraćanju ali to ne znači da ih se preoptereti s mirisom.

Jeste li se nekada vratili iz trgovine s osjećajem da ste kupili više od onoga što vam je potrebno? Ako je odgovor da, onda ste bili žrtva marketinških smicalica. Korištenje sofisticiranih psiholoških trikova u marketingu prilično je uznapredovalo. Cilj svake kompanije je da ostvari što veći profit, kako bi ga ostvarila koriste se razne tehnike. Jedna od njih je stvoriti ugodan osjećaj kod kupca, pomoću muzike, mirisa, boja stvara se posebno ugodan prostor unutar trgovačkih lanaca, da se ljudi duže zadrže u prostoru, a kada su već tamo nešto će i kupiti. To je manipulaciju našim emocijama i duboko usađenim instinktima.

Upravo zato što mirisi tako snažno utječu na nas počeli su se upotrebljavati u tzv. osjetilnom marketingu kako bi potencijalne kupce naveli na kupovinu.

Top 8 mirisa prema Scent Marketing Institutu su:

  1. Za osjećaj sigurnosti: miris pudera

  2. Za budnost, opreznost: pepermint, citrusi

  3. Za opuštanje: lavanda, vanilija, kamilica

  4. Za doživjeti prostor manjim: miris roštilja

  5. Za doživjeti prostor većim: miris jabuke, krastavaca

  6. Za poticanje kupovine skupog namještaja: miris kože, cedar

  7. Za poticanje kupovine doma: miris pečenih kolača, cimet

  8. Za pregledavati više i potrošiti više: cvjetno / citrusne kombinacije mirisa.

Postoje kategorije mirisa koje kod većine ljudi stvaraju isti podražaj, no podražaj ovisi i o individualnim preferencijama ljudi. Na primjer, neki miris koji je većini ljudi ugodan, nekom može biti izrazito neugodan, što je najčešće rezultat prošlog negativnog iskustva na koje  miris podsjeća tu osobu.

Treba izbjeći jeftine, ustajale mirise jer će doći do kontra efekta. Kao što ljudi vole ugodne mirise, tako bježe od neugodnih mirisa. Osim toga neugodni mirisi stvaraju negativne konotacije prostora i proizvoda.

Svrha korištenja mirisa je stvaranje nezaboravnog doživljaja koji stvara emocionalnu vezu tako da su potrošači skloniji kupovini i ponovnom vraćanju ali to ne znači da ih se preoptereti s mirisom. To je kao primjena parfema ili losiona poslije brijanja. Mala količina će dobro mirisati dok će se pretjerana količina osjetiti kao smrad.

Miris bi trebao biti jednostavan i diskretan. Istraživanje koje su zajednički proveli Washington State University i Sveučilište St. Gallen iz Švicarske zaključili su da su osnovni mirisi najbolji za “shopping stanje svijesti.” Veća prodaja se dogodila kada su kupci bili izloženi jednostavnom mirisu naranče nego kada su bili izloženi složenom mirisu koji je uključivao kombinaciju naranče i bosiljka ili arome zelenog čaja.

Eterična ulja, najbrže djeluju upravo udisanjem. Tu se kriju mnogobrojne mogućnosti – njima možemo zavoditi, uspavati, opustiti se i/ili uspješno povećati prodaju.

Osim što eterično ulje naranče potiče veću potrošnju, za 20% se više kupuje, odnosno troši više novaca u trgovačkim centrima u kojima se širi ugodni miris naranče, u istu svrhu dobre su cvjetno – citrusne kombinacije. Upotrebom posebnih mješavina eteričnih ulja moguće je utjecati na opuštenost i dobro raspoloženje posjetitelja koji će se iz tog razloga više zadržati u prodajnom prostoru.

Eterična ulja uklanjaju neugodne mirise i ne izazivaju alergijske reakcije. Osim toga izrazito su dobra u shopping centrima gdje je zagušljivo, nedostaje zraka te se kupci nakon nekog vremena osjećaju iscrpljeni upravo zbog nedostatka kvalitetnog zraka ispunjenog kisikom.

Najbolje je krenuti s citrusnim mirisima, koji stvaraju osjećaj svježine, opuštenosti i ugode, te ih većina ljudi voli.

 

naranca2

Predlažemo:

eterično ulje naranče – potiče osjećaj radosti,

eterično ulje limuna – potiče osjećaj radosti i sreće,

eterično ulje mandarine – miris dječje radosti, bezbrižnosti, ležernosti, izrazito ugodan,

eterično ulje licee – poticajno ulje, većina ljudi ga voli,

eterično ulje cimeta – podsjeća na toplinu doma,

eterično ulje jele – uz cimet i naranču, miris Božića, obilja, blagostanja, topline doma,

eterično ulje cedra – topli miris, potiče osjećaj blagostanja.

Izvor Dea Flores

Written By

Savjeti i preporuke

Parfemi su način izražavanja naše osobnosti, raspoloženja, kreativnosti i emocija. Zrcale naš karakter, stil života, te govore o našim željama. Izborom parfema mi šaljemo...

Duh i tijelo

Fascinantno je da su, čak i uz najveće ljudske napore i tehnička dostignuća, kemijske komponente koje priroda kombinira u eteričnim uljima još uvijek donekle...

Duh i tijelo

Uvriježeno je mišljenje kako su barem tri emocije koje osjećamo negativne, a to su tuga, ljutnja i strah.

Savjeti i preporuke

Poruka mirisa ide u limbički sistem mozga koji prerađuje emocije i u područje nazvano hippocampus, dio mozga odgovoran za pamćenje, i to je razlog...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.