Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Beauty report

Trebamo li uzimati kolagen nakon određene dobi?

Na svakom koraku nam sugeriraju unošenje kolagena u organizam.

S društvenih mreža iskaču fotografije poznatih osoba koje ispijaju svakodnevno svoju dozu kolagena. Pripisuje mu se svojstva održavanja u dobre kondicije i izgleda, ali i očuvanja mladenačkog izgleda kože.

Što je od toga istina, a što samo odraz naših želja i marketinških alata, znanost još istražuje.

Što je kolagen?

Kolagen je najzastupljeniji protein u ljudskom organizmu i tvar koja cijelo tijelo drži na okupu. Možemo ga pronaći u kostima, mišićima, koži i tetivama.

Stanice vezivnog tkiva koje se nazivaju fibroblasti proizvode i održavaju kolagen.

Kada se gubi i zašto?

Ljudski organizam ima sposobnost stalne sinteze kolagena, koji nam je potreban zbog rasta i zamjene istrošenih tkiva te za zacjeljivanje i obnovu ozlijeđenih tkiva. Međutim, s vremenom se postupno smanjuje kapacitet njegove obnove zbog procesa starenja, trajnih preopterećenja (vrhunski sport, fizička aktivnost) ili autoimunih bolesti.

U mladosti se gubitak kolagena brzo nadomješta, no s godinama postaje sve izraženiji, pa se računa da nakon 25. godine života tijelo prosječno gubi 1,5 posto kolagena godišnje. U šezdesetim godinama života imamo 50 posto manje kolagena od količine koje smo imali kada smo imali u dvadesetoj godini.

Procjenjuje se da se u prve četiri godine menopauze sinteza kolagena smanjuje za čak 30 posto.

Prehrana i kolagen

Najbolje je da nastojite kolagen osigurati prehranom, konzumirajući dosta zelenog lisnatog povrća, citrusa, jaja, bobičastog voća, rajčica, kupusa, sjemenki suncokreta, avokada, morskih plodova, govedine, piletine, češnjaka. Juha koja se priprema s kostima je odličan način unosa kolagena u organizam. Juha koja se dugo kuha, a u vodu se doda jabučnog octa, je tekućina puna kolagena.

Nasuprot tome, prehrana s visokim udjelom šećera iscrpljuje razinu kolagena. Također, pušenje, konzumacija alkohola i izlaganje suncu oštećuju kolagen.

Dodaci prehrani i kolagen

Znanost pokušava doskočiti nadoknadi kolagena u obliku dodataka prehrani (prah, tablete, kapsule ili tekući pripravci), a u svrhu očuvanja čvrstoće i sjaja kože.

Kolagen je u kozmetičkim pripravcima često je predmet rasprava jer se zbog veličine molekula kolagen ne može apsorbirati i iskoristiti. U dodacima prehrani, priča je ipak malo drugačija, jer je najčešće riječ o hidrolizatima kolagena čime se dobivaju peptidi kolagena manje molekularne mase i veće bioiskoristivosti.

Međutim, kada se kolagen uzima oralno kao dodatak prehrani, brzo se razgrađuje u želucu i crijevima. 

„Činjenica je da, do sada, nemamo studije na dovoljnom uzorku pacijenata kako bi dokazali učinkovitost oralnih kolagenskih pripravaka. Sve je sporadično, tako da ih, osobno, ne preporučujem. Škoditi neće, a za sada još ne znamo pomažu li“, rekla nam je Dora Madiraca Glasović, dr.med, specijalist dermatologije i venerologije.

Zaključak, prirodni gubitak kolagena možemo ublažiti zdravim životnim navikama, njegom kože i fotozaštitom tijekom cijele godine uz malu pomoć i savjet dermatologa.

Više

Savjeti i preporuke

Dobro je znati da je preko 80% svih znakova starenja kože, naročito kod osoba koje dugotrajno izlažu kožu UV zrakama, izazvano upravo foto, a...

Darivanje

Novi NIVEA MEN SENSITIVE PRO Ultra-Calming gel za tuširanje pobrinut će se da ti trenuci budu savršeni.

Darivanje

L'ADRIA Brightening perfecting serum ujednačava ten, vraća koži sjaj i pomaže održati je čistom i umirenom, zahvaljujući i patentiranom sastojku s L'ADRIA potpisom, kompleksu...

Savjeti i preporuke

Upoznajte revolucionarnu Eucerin Anti-Pigment liniju njege koja je posebno formulirana kako bi smanjila hiperpigmentacije i spriječila njihovo ponovno pojavljivanje za ujednačenu i sjajnu kožu.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.