Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Kultura

U osnovne škole treba uvesti bonton, a u srednje digitalnu i financijsku pismenost!

Nije novost da je javnost nezadovoljna obrazovnim sustavom, ali čime su točno nezadovoljni, koje predmete bi uveli u škole, a koje izbacili istražio je portal EduCentar na 400 ispitanika.

Nije novost da je javnost nezadovoljna obrazovnim sustavom, ali čime su točno nezadovoljni, koje predmete bi uveli u škole, a koje izbacili istražio je portal EduCentar na 400 ispitanika.

Obrazovni sustav je loš

Većina ispitanika, njih 61% smatra da je obrazovni sustav loš i da su mu potrebne ozbiljne reforme. Da obrazovni sustav nije tako loš, ali da su mu potrebna poboljšanja smatra 37% ispitanika, dok svega 2% ispitanika smatra kako je naš obrazovni sustav dobra ovakav kakav je.

Najvećom manom obrazovnog sustava ispitanici smatraju učenje napamet (64%) te ne poticanje razmišljanja i logičkog zaključivanja djece (54%). Polovica ispitanika (50%) smatra da su neki predmeti potpuno krivi, dok drugi krucijalni nedostaju. Također polovica ispitanika (50%) smatra kako u obrazovnom sustavu nedostaje praktična nastava. Previše gradiva zamjera 37% ispitanika, a previše predmeta njih 28%. Zanimljivo je da svega 14% ispitanika smatra kako je školska satnica prevelika.

Iako 28% ispitanika smatra kako u školi trenutno ima previše predmeta, u obrazovni sustav rado bi dodali pokoji predmet.

Tako bi u osnovnu školu, smatra preko 60% ispitanika, trebalo bi dodati obavezne predmete kao što su bonton i digitalna pismenost, a kao izborni predmet prvenstveno bi dodali domaćinstvo. Jedino što ispitanici ne smatraju da bi trebalo dodati u osnovnu školu su financijska pismenost i poslovna komunikacija.

skola tekst

U srednju školu ispitanici bi dodali domaćinstvo kao izborni predmet, a kao obavezne predmete bi više od 60% ispitanika dodalo digitalnu pismenost, financijsku pismenost te spolni odgoj.

Ispitanici su još predlagali da bi u škole trebalo uvesti etiku, prvu pomoć i pojam o sebi/mentalno zdravlje.

Većina ispitanika (54%) smatra kako bi vjeronauk trebao biti izborni predmet u osnovnoj i u srednjoj školi, dok bi informatika trebala biti obavezni predmet u osnovnoj (80%) i srednjoj školi (77%). Zanimljivo je da bi informatiku kao predmet iz škola izbacilo 1% ispitanika, dok bi vjeronauk iz osnovne škole izbacilo njih 32%, a iz srednje škole 39% ispitanika.

Pohađanje nastave

Mobiteli na nastavi su sve češća pojava i kod mlađe djece; zato 84% ispitanika smatra kako bi prije nastave u osnovnoj školi djeca trebala „predati“ mobitel nastavniku. Trećina ispitanika (34%) smatra da djeca ne moraju predavati mobitele već da je uloga nastavnika ta da angažira djecu kako ne bi imala potrebu koristiti mobitele pod satom. Najmanje ispitanika (31%) smatra da djeci ne treba oduzimati mobitele već da bi oni sami trebali znati kako nastava nije mjesto za njihovo korištenje.

Kada je u pitanju korištenje mobitela u srednjoj školi, svega 16% ispitanika oduzelo bi učenicima mobitel prije nastave. Učenici bi sami trebali pripaziti na korištenje mobitela za nastavom, smatra 69% ispitanika, a 66% ih smatra kako je odgovornost nastavnika da angažiraju djecu toliko da im pažnja ne odluta na mobitel.

Škola nekad i danas

Više od polovice ispitanika (57%) smatra kako je danas djeci teže u školi nego što je bilo prijašnjim generacijama. Međutim, četvrtina (25%) smatra kako je danas čak i lakše radi dostupnosti informacija. Najmanje je ispitanika (17%) koji smatraju da je škola uvijek jednako teška, odnosno lagana.

„Lakše je zbog dostupnosti informacija. Međutim, profesori su sve nezainteresiraniji što može dodatno “olakšati” djeci jer će imati priliku varati i iskoristiti nemar profesora.“ – komentar ispitanika

„Danas na djecu velik utjecaj ima tehnologija i koliko im to pomaže, toliko ih ta ista tehnologija odvlači od stjecanja novih znanja i vještina koji nisu vezani uz tehnologiju, a potrebni su za život. Isto tako, sve se manje radi na logici i povezivanju, a sve više uči napamet i bez razumijevanja.“ – komentar ispitanika

Dvije trećine ispitanika (66%) smatra kako je nastavnicima u školi danas teže nego nekada, a svega 13% ih smatra kako je nastavnicima danas lakše. Petina ispitanika (21%) smatra kako je nastavnicima jednako teško kao i prije.

Djeca su razmažena, bahata i sebična, a profesori ih ne mogu kažnjavati na nijedan drugi način osim lošim ocjenama (umjesto npr. učenjem bontona i razgovorom s roditeljima, ipak se navike stječu kod kuće).“ – komentar ispitanika

Previše zahtjeva – papirologije, traži se da se posvećuje sve više pažnje svakom djetetu ponaosob, a sve je više djece u jednom razredu, pa je fizički nemoguće ponekad ispuniti takve zahtjeve. Sve je više djece s poteškoćama, a ne postoji mogućnost tretmana kod stručnih osoba, već se to zahtjeva od učitelja.“ – komentar ispitanika

Tehnologija i učenje

Obzirom na sve veću prisutnost mobitela, tableta i računala te njihovu upotrebu u svakodnevnom životu i učenju i informacije postaju sve dostupnije. Većina ispitanika (84%) smatra kako korištenje takvih tehnologija u razumnoj mjeri može pomoći u učenju, ali pretjerana upotreba tehnologija može i odmoći. Tek 8% ispitanika smatra kako tehnologija negativno utječe na učenje jer smanjuje pažnju i koncentraciju, dok isti postotak ispitanika  (8%) smatra kako tehnologije pozitivno utječu na učenje zbog velikog broja edukativnih sadržaja i igrica.

Pročitajte još

Fashion report

Prvi tjedan vrtića ili škole, u mnogome je osobit, a možda i težak, kako za djecu, tako i za roditelje.

Fashion report

Bez obzira na model, tenisice i ove jeseni ostaju visoko na ljestvici obaveznih modnih trendova.

Drama Queen

Od prvog razreda, taj tjedan kada si redar, daje ti neku posebnu odgovornost. Sav si važan!

Istaknuto

10 savjeta kako se što prije prilagoditi na školu.

Advertisement