Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Top menadžerica

Žene u prosjeku imaju 13% manju plaću od muškaraca

Zbog rodnih predrasuda žene redovito rade slabije plaćene poslove na kojima teže mogu napredovati.

Protekli tjedan oglasne površine diljem Hrvatske preplavile su provokativne poruke: Prirodno je da su im plaće manje. / Nek se posvete obitelji umjesto karijeri. / Više brinu o izgledu nego o poslu. / Imaju manje smisla za biznis. Ako su i vas zaintrigirale, prije nego nastavite čitati, posjetite nijeuredu.com i testirajte svoju osviještenost o ovom pitanju: jesu li vas na prvu asocirale na muškarce ili žene?

Rezultati nažalost nisu iznenađujući: iako se u ovim izjavama ne navodi rod, velika većina ljudi prvo pomisli na žene! Upravo je ovo bila ideja iza kampanje Nije u redu u uredu koju potpisuje agencija Señor i podržavaju medijski partner Outdoor Akzent te web agencija Human. Ovakve rodne predrasude duboko su ukorijenjene i kod osvještenijih među nama, a na njihovu štetnost ovom akcijom žele ukazati udruga CESI i Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova.

No nije dovoljno problem osvijestiti, potrebno je i djelovati. Udruga CESI stoga inicira i konkretnu promjenu zakona za koju i vi možete dati glas. Iz udruge CESI predlažu promijeniti aktualni Zakon o radu koji trudnice i osobe na rodiljnom i roditeljskom dopustu trenutno od otkaza štiti samo 15 dana – na minimalno godinu dana nakon prestanka ovih uvjeta. Podržite ovaj prijedlog svojim potpisom na nijeuredu.com i budite dio promjene!

Zbog rodnih predrasuda žene redovito rade slabije plaćene poslove na kojima teže mogu napredovati. U prosjeku imaju 13% manju plaću od muškaraca te 22% manju mirovinu. Ulaze u nadzorne odbore čak 12 godina kasnije od muškaraca, a kad im to i pođe za rukom, tamo su usamljene: čak tri muškarca na jednu ženu. Uz sve to, svaku treću ženu se pri zapošljavanju pita o planovima za djecu, što je zakonom zabranjeno. Primjeri diskriminacije ovdje ne staju, ali im zajedno možemo stati na kraj.

Akciji su se već pridružile i brojne organizacije (404 agency, Atlantic Grupa, B1 plakati, Erste banka, Generali osiguranje, IKEA, JGL, Hrvatski Telekom, Sveučilište u Rijeci, Wiener osiguranje i Zagrebačka banka), kao i ambasadori i ambasadorice – utjecajni pojedinci i pojedinke iz poslovnog svijeta koji su s CESI podijelili svoja iskustva i primjere dobre prakse promicanja rodne ravnopravnosti na svom radnom mjestu. Svi koji se svojim iskustvom žele pridružiti kampanji, mogu ga poslati na [email protected]

Ovu kampanju podržava Fond za aktivno građanstvo uz financijsku podršku Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova.

Pročitajte još

Savjeti stručnjaka

Ziggy Cup je postavila novi standard za inovacije menstrualnih čašica, pružajući korisnicima neograničene mogućnosti.

Darivanje

Biti dobar frizer ne znači samo znati ošišati ili obojati kosu. Znači i znati slušati klijenta, čuti i razumjeti njegove želje, a potom te...

Suncokreti na oblacima

Kako te emocije samo tako nestanu, kako to sve odjednom samo splasne i rasprši se?

Trendovi

Posljednja noć u godini poseban je izazov kada se želimo osjećati glamurozno, a slavljenički duh te večeri poziva nas na dozvoljeno pretjerivanje.

Advertisement