Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

SheRULES

Žene u prosjeku imaju 13% manju plaću od muškaraca

Zbog rodnih predrasuda žene redovito rade slabije plaćene poslove na kojima teže mogu napredovati.

Protekli tjedan oglasne površine diljem Hrvatske preplavile su provokativne poruke: Prirodno je da su im plaće manje. / Nek se posvete obitelji umjesto karijeri. / Više brinu o izgledu nego o poslu. / Imaju manje smisla za biznis. Ako su i vas zaintrigirale, prije nego nastavite čitati, posjetite nijeuredu.com i testirajte svoju osviještenost o ovom pitanju: jesu li vas na prvu asocirale na muškarce ili žene?

Rezultati nažalost nisu iznenađujući: iako se u ovim izjavama ne navodi rod, velika većina ljudi prvo pomisli na žene! Upravo je ovo bila ideja iza kampanje Nije u redu u uredu koju potpisuje agencija Señor i podržavaju medijski partner Outdoor Akzent te web agencija Human. Ovakve rodne predrasude duboko su ukorijenjene i kod osvještenijih među nama, a na njihovu štetnost ovom akcijom žele ukazati udruga CESI i Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova.

No nije dovoljno problem osvijestiti, potrebno je i djelovati. Udruga CESI stoga inicira i konkretnu promjenu zakona za koju i vi možete dati glas. Iz udruge CESI predlažu promijeniti aktualni Zakon o radu koji trudnice i osobe na rodiljnom i roditeljskom dopustu trenutno od otkaza štiti samo 15 dana – na minimalno godinu dana nakon prestanka ovih uvjeta. Podržite ovaj prijedlog svojim potpisom na nijeuredu.com i budite dio promjene!

Zbog rodnih predrasuda žene redovito rade slabije plaćene poslove na kojima teže mogu napredovati. U prosjeku imaju 13% manju plaću od muškaraca te 22% manju mirovinu. Ulaze u nadzorne odbore čak 12 godina kasnije od muškaraca, a kad im to i pođe za rukom, tamo su usamljene: čak tri muškarca na jednu ženu. Uz sve to, svaku treću ženu se pri zapošljavanju pita o planovima za djecu, što je zakonom zabranjeno. Primjeri diskriminacije ovdje ne staju, ali im zajedno možemo stati na kraj.

Akciji su se već pridružile i brojne organizacije (404 agency, Atlantic Grupa, B1 plakati, Erste banka, Generali osiguranje, IKEA, JGL, Hrvatski Telekom, Sveučilište u Rijeci, Wiener osiguranje i Zagrebačka banka), kao i ambasadori i ambasadorice – utjecajni pojedinci i pojedinke iz poslovnog svijeta koji su s CESI podijelili svoja iskustva i primjere dobre prakse promicanja rodne ravnopravnosti na svom radnom mjestu. Svi koji se svojim iskustvom žele pridružiti kampanji, mogu ga poslati na [email protected].

Ovu kampanju podržava Fond za aktivno građanstvo uz financijsku podršku Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova.

Ne propustite

Zanimljivosti

Hrabra majka hrvatskoj javnosti poznate djevojčice Lave i sina Ozrena, NLP trenerica i supruga, Petra Petrušić gošća je ovotjedne epizode podcasta „Mame kod Lane“...

Darivanje

Weywardice – roman o ženskoj snazi u kojem se prate sudbine triju izuzetnih žena iz različitih stoljeća – zadivljujući su prvijenac australsko-britanske autorice Emilije...

Zanimljivosti

Prema široko prihvaćenoj definiciji, medijska pismenost uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih poruka u različitim oblicima.

Duh i tijelo

Radionica je osmišljena na temelju postavki teorije izbora i realitetne terapije, ali i iskustva Mirjane Belavić koja je majka troje djece.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.