Unatrag posljednjih desetak godina u svijetu se sve više govori o korjenitim promjenama poslovnih vrijednosti kao i o promjeni ukupne poslovne paradigme u kojoj se otvara pitanje upravlja li se svijetom i poslom na pravi način i postoji li možda neki drugačiji pristup? Suvremene i moderne organizacije sve se više oslanjaju na timski rad pri čemu jedan od presudnih faktora za uspjeh na tržištu postaje ‘ženski stil’ komuniciranja, suradnje i vođenja. Istraživanja pokazuju kako tvrtke koje na upravljačkim funkcijama imaju veći broj žena ili ujednačen omjer muškaraca i žena postižu bolje rezultate i brži rast, iz čega je evidentno kako žene donose jedan sasvim novi pogled i način razmišljanja u poslovni svijet na kakav smo navikli.
Sudionici panela Ženski principi poslovanja, održanog u organizaciji Međunarodne komore mladih JCI Zagreb, prisutnima su pokušali dati odgovore na pitanja razlikuju li se muškarci i žene u načinu razmišljanja i donošenja odluka, može li se posao voditi koristeći intuiciju, suosjećanje i uključivost te jesmo li na pragu evolucije u poslovnome okruženju koju predvode žene?
„Društveni okvir u kojem žene danas djeluju u Hrvatskoj ne omogućuje im ostvarivanje svih njihovih potencijala. Važno je naglasiti da su žene uspješnije u školi i na fakultetu te da ih je puno više sa statusom doktorica znanosti od muškaraca. Sve to, usprkos negativnim društvenim kretanjima usmjerenim protiv prava žena i protiv rodne ravnopravnosti, daje nadu da bi uskoro moglo doći vrijeme kada će svi ljudi bez obzira na spol ili bilo koju drugu karakteristiku biti u prilici ostvariti ono najbolje što mogu, znaju i umiju.“, naglasio je psiholog Boris Jokić.
Utjecaj žena na tržištu rada postupno raste dok su brojna iskustva pokazala kako su žene često bolje u motiviranju odraslih osoba za osobni i profesionalni razvoj, te dugoročnije planiranje, što naravno potiče i razvoj cijelokupnog radnog kolektiva. To je samo jedan od razloga zbog kojeg je najbolje raditi u šarolikim timovima u kojima je optimalan omjer kvaliteta i talenata koje sa sobom nose muški i ženski spol jer ravnopravna zastupljenost, u konačnici, kako su nam i brojna istraživanja pokazala, pozitivno utječe na profitabilnost poslovanja, istaknula je Mihaela Smadilo, voditeljica ljudskih resursa u tvrtki Oradian. „Zalažem se za ravnotežu i balans znanja, kvaliteta i inovativnosti i drago mi je da u Hrvatskoj već danas postoje tvrtke koje su osvijestile činjenicu kako podjednaka uključenost muške i ženske energije u organizaciji daje najbolje rezultate. Ljepota je u balansu i inkluziji.“, zaključila je Hajdi Ćenan, izvršna direktorica digitalne marketinške agencije DRAP.
Panelisti su se složili kako se maksimalna učinkovitost u poslovnom okruženju postiže zajedničkom sinergijom muškaraca i žena te da bi se razlike između njih trebale doživljavati kao bogatstvo. Zaključili su kako svakako treba poraditi na osvještavanju ženskih vrijednosti u pristupu poslu te da promjena paradigme i napuštanje staroga sustava donose jedan sasvim novi trend u poslovanje koji će tek doživjeti svoju punu afirmaciju u nadolazećim godinama.