10 zlatnih savjeta za jednostavnije mršavljenje

Svaki dan na Internetu tragamo za novim i brzim rješenjima. Učimo o novim dijetama koje će nam pomoći izgubiti 5 kilograma u par dana, smanjiti 2 konfekcijska broja u dvadesetak i slično… Teretanu nikako ne volimo…

Ipak, svjesni smo da su neki od nas i zdravi i mršavi i pokušavamo shvatiti u čemu je tajna, kakav je to način života koji im ne uskraćuje ništa.

Donosimo 10 zlatnih savjeta za mršavljenje:

  1. Uživajte umjereno u hrani koju volite. Ključ je u umjerenosti, a ne u potpunom odricanju. Hrana ne deblja, deblja veličina porcije. Potrebno je malo vremena da se osjetite sitima. Druga porcija vam jednostavno nije potrebna. I sjetite se toga idući put kad „smažete“ cijelu čokoladu!
  2. Sigurno ste i ranije čuli kako je važno baš stati prije nego se osjetite punima. Bonton, kažu, nalaže da prava dama treba spustiti vilicu nakon svakog zalogaja kako bi shvatila kad je dosta! A tko ne želi bilti dama?
  3. Neka se polovina tanjura sastoji od povrća. Povrće sadrži vlakna i vodu, pa će nas to prije zasititi.
  4. Male porcije! Ako želite biti mali, jedite, pijte –  malo! Bilo da je riječ o kavi, sladoledu ili salati!
  5. Uživajte u juhama ili salatama prije glavnog obroka. To će vas zasititi.
  6. Izaberite svoj današnji „otrov“. Kruh, piće ili desert… Ali, ne sve u jednom obroku!
  7. Ne zaboravite vodu. Možda ste samo žedni! I ne pijte kalorije, odnosno sokiće.  Ostavite to radije za neku poslasticu.
  8. Nemojte se cijeli dan mučiti, pa onda pokleknuti noću. Jedite više tijekom jutarnjih sati. Do noći ćete to već potrošiti. I ne jedite ispred televizije, dok gledate neki film.
  9. Vježbajte bar 3 sata tjedno. Ne morate visiti u teretani, dovoljno je da sebi priuštite šetnju. Parkirajte auto koju ulicu dalje, ili prošetajte koju autobusnu ili tramvajsku stanicu. Idite biciklom na posao.
  10. I ne koristite umjetne zaslađivače. Oni povećavaju želju i izazivaju nadutost i umor. Jedna čajna žličica šećera ima samo 16 kalorija.

Znate li što je ortoreksija?

Ortoreksija je patološka usmjerenost na zdravu prehranu, odnosno pretjeran emocionalni angažman u odnosu na izbor hrane koju osoba konzumira.

Riječ je o vrsti kompulzivnog ponašanja vezano uz prehrambene proizvode koje je „dopušteno ili zabranjeno konzumirati„. Nedosljednost samonametnutih prehrambenih pravila može uzrokovati strah od bolesti, osjećaj osobne nečistoće ili anksioznost i sram.