Neuništivi i sveprisutni jeans do današnjih je dana uspio nadživjeti sve modne mijene. Zahvaljujući stalnom interesu dizajnera i najsuvremenijim tehnikama obrade materijala ostao je nezamjenjivi dio garderobe svih generacija.
Proslavu 140. godišnjice postojanja modne kuće Levi‘s, koja je lansirala prvi model traperica, obilježio je povratak legendarnog modela 501. Skinny modeli traperica koji su zabilježili porast prodaje početkom 90-ih, u posljednje vrijeme sve više ustupaju mjesto udobnim casual denim kombinacijama. Prkoseći trendu uskih modela, čvrsto pripijenih uz tijelo koji dokazano štete cirkulaciji, modni se insideri, naime, ponovno okreću udobnim levisicama visokog struka.
Starije generacije sigurno se sjećaju zavodljivog britanskog modela i glazbenika Nicka Kamena koji je obilježio povijest jeansa osvanuvši u reklami za Levi‘s 501, ali i njegovog fatalnog nasljednika Brada Pitta. Pruživši izniman užitak svekolikoj ženskoj publici zakinuta nije ostala ni kompanija. Naime, već nakon prvog tjedan puštanja reklame s razgolićenim Nickom prodaja traperica je porasla za čak 800 posto.
Proizvedene krajem 19. stoljeća traperice mrkva kroja vraćaju se na modne piste. 'Napravili smo odmak od skinny jeansa kako bismo stvorili nešto novo.', izjavila je dizajnerica koja stoji iza londonske modne kuće Lulu & Co Lulu Kennedy. Perspektivna Lulu inicijatorica je foto projekta Fashion East osmišljenog kao potpora mladi dizajnerima te već neko vrijeme polaže velike nade u ovaj model hlača.
Tako su one postale zaštitni znak zvijezda poput Pixie Geldof, Chloe Sevigny i Alexae Chunge, ali i samih kreatora modnih trendova poput više modne urednice Elle magazina Natalie Wansbrough-Jones.
Ne sumnjamo da će Levi's iskoristiti ovaj vjetar u leđa i vratiti stari sjaj trapericama uz koje su odrasle mnoge generacije. Tako je američka modna kuća krenula s interaktivnom kampanjom koja uključuje sve ljubitelje modela 501, njihova sjećanja i fotografije u legendarnim denim hlačama. Ova inicijativa podupire ideju kako i nakon 140 godina jeans predstavlja jedinstveni bezvremenski komad u našem ormaru.
Iako je od 1998. godine Levi's izgubio čak 48 posto nekadašnjeg profita novi trend ga polako diže na noge. Unatoč velikom broju popularnih modnih marki samo su jedne levisice koje stoje kao podsjetnik na neka davna vremena.
Povijest jeansa
Masovnija proizvodnja jeans hlača počinje u Americi davne 1850. godine, kada njemački emigrant Levi Strauss pokreće proizvodnju radne odjeće za tadašnje kopače zlata. U početku je izrađena od smeđeg šatorskog platna, a potom i od denima, pamučne tkanine bojane indijskom biljkom karakteristične indigo plave boje koja postaje tipično obilježje jeans odjeće.
S krojačem Jacobom Davisom, Strauss patentira dupli štep koji koristi ojačanju tkanine, a budući su kopači nosili težak alat, ubacuje i zakovice (nitne) na spojevima džepova hlača. Prvi model za žene je kreiran 1935. godine, jer su i mnoge žene počele nositi hlače. Zanimljivo je kako od devedesetih godina devetnaestog stoljeća osnovni model ravnih hlača nije mijenjao svoj oblik.
Levi‘s je postao sinonimom denim jeansa, a istovremeno primjer radne odjeće koja je postala neizostavnim dijelom mode. Veliku popularnost denim je stekao tijekom 70-tih godina, kada je i krenula masovnija proizvodnja jeansa, a u 80-im godinama prošlog stoljeća velika dizajnerska imena, poput Armanija, Versacea ili Calvina Kleina, potpisuju njegove ekskluzivne linije.
Nekada radna, a potom odjeća mladih buntovnika hollywoodskoga filma dobiva prizvuk luksuza i glamura svojstven suvremenom jeansu.
Proslavu 140. godišnjice postojanja modne kuće Levi‘s, koja je lansirala prvi model traperica, obilježio je povratak legendarnog modela 501. Skinny modeli traperica koji su zabilježili porast prodaje početkom 90-ih, u posljednje vrijeme sve više ustupaju mjesto udobnim casual denim kombinacijama. Prkoseći trendu uskih modela, čvrsto pripijenih uz tijelo koji dokazano štete cirkulaciji, modni se insideri, naime, ponovno okreću udobnim levisicama visokog struka.
Starije generacije sigurno se sjećaju zavodljivog britanskog modela i glazbenika Nicka Kamena koji je obilježio povijest jeansa osvanuvši u reklami za Levi‘s 501, ali i njegovog fatalnog nasljednika Brada Pitta. Pruživši izniman užitak svekolikoj ženskoj publici zakinuta nije ostala ni kompanija. Naime, već nakon prvog tjedan puštanja reklame s razgolićenim Nickom prodaja traperica je porasla za čak 800 posto.
Proizvedene krajem 19. stoljeća traperice mrkva kroja vraćaju se na modne piste. 'Napravili smo odmak od skinny jeansa kako bismo stvorili nešto novo.', izjavila je dizajnerica koja stoji iza londonske modne kuće Lulu & Co Lulu Kennedy. Perspektivna Lulu inicijatorica je foto projekta Fashion East osmišljenog kao potpora mladi dizajnerima te već neko vrijeme polaže velike nade u ovaj model hlača.
Tako su one postale zaštitni znak zvijezda poput Pixie Geldof, Chloe Sevigny i Alexae Chunge, ali i samih kreatora modnih trendova poput više modne urednice Elle magazina Natalie Wansbrough-Jones.
Ne sumnjamo da će Levi's iskoristiti ovaj vjetar u leđa i vratiti stari sjaj trapericama uz koje su odrasle mnoge generacije. Tako je američka modna kuća krenula s interaktivnom kampanjom koja uključuje sve ljubitelje modela 501, njihova sjećanja i fotografije u legendarnim denim hlačama. Ova inicijativa podupire ideju kako i nakon 140 godina jeans predstavlja jedinstveni bezvremenski komad u našem ormaru.
Iako je od 1998. godine Levi's izgubio čak 48 posto nekadašnjeg profita novi trend ga polako diže na noge. Unatoč velikom broju popularnih modnih marki samo su jedne levisice koje stoje kao podsjetnik na neka davna vremena.
Povijest jeansa
Masovnija proizvodnja jeans hlača počinje u Americi davne 1850. godine, kada njemački emigrant Levi Strauss pokreće proizvodnju radne odjeće za tadašnje kopače zlata. U početku je izrađena od smeđeg šatorskog platna, a potom i od denima, pamučne tkanine bojane indijskom biljkom karakteristične indigo plave boje koja postaje tipično obilježje jeans odjeće.
S krojačem Jacobom Davisom, Strauss patentira dupli štep koji koristi ojačanju tkanine, a budući su kopači nosili težak alat, ubacuje i zakovice (nitne) na spojevima džepova hlača. Prvi model za žene je kreiran 1935. godine, jer su i mnoge žene počele nositi hlače. Zanimljivo je kako od devedesetih godina devetnaestog stoljeća osnovni model ravnih hlača nije mijenjao svoj oblik.
Levi‘s je postao sinonimom denim jeansa, a istovremeno primjer radne odjeće koja je postala neizostavnim dijelom mode. Veliku popularnost denim je stekao tijekom 70-tih godina, kada je i krenula masovnija proizvodnja jeansa, a u 80-im godinama prošlog stoljeća velika dizajnerska imena, poput Armanija, Versacea ili Calvina Kleina, potpisuju njegove ekskluzivne linije.
Nekada radna, a potom odjeća mladih buntovnika hollywoodskoga filma dobiva prizvuk luksuza i glamura svojstven suvremenom jeansu.
In this article:godišnjica, hlače, jeans, levis, lulu kennedy, mrkva kroj, skinny jeans, traperice, visoki struk
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login