40 godina American Expressa u Hrvatskoj

Ova godina u znaku je obilježavanja velike obljetnice – 40 godina American Expressa u Hrvatskoj. Tijekom godine PBZ Card ponovno je potvrdio svoju poziciju lidera na kartičarskom tržištu. Pokrenuti su i neki novi, inovativni proizvodi, donirane bolnice, organizirane brojne humanitarne aktivnosti i sponzorstva.

Najvažnije u ovoj godini ipak je velika briga za zajednicu u kojoj PBZ Card posluje. PBZ Card takvim se pristupom pozicionirao kao snažni podupiratelj društveno odgovornog poslovanja. Tomislav Papac, izvršni direktor Sektora upravljanja kartičnim portfeljem i razvoja odnosa s klijentima PBZ Carda u razgovoru za Profitiraj.hr objašnjava s kakvim se izazovima susretala ova kartičarska kuća tijekom godine.

Kako ocjenjujete tekuću poslovnu 2012. godinu? Kakva je bila situacija na tržištu?

Papac: Kao i sve na tržištu tako su i na nas utjecale gospodarske prilike. U zadnjih nekoliko godina zamjetan je trend odgovornije i opreznije potrošnje naših korisnika, kartice se koriste češće, ali za manje iznose. Tako smo ove godine zabilježili blagi rast broja transakcija i potrošnje. Nadalje, danas PBZ Card ima ukupno više od dva milijuna izdanih American Express, MasterCard i Visa kartica Privredne banke Zagreb, a što predstavlja vrlo blagi rast u odnosu na prošlu godinu.

Mislim da možemo biti zadovoljni s ovom godinom budući da smo uspješno realizirali neke značajne projekte. Cijela ova godina u znaku je obilježavanja velike obljetnice – 40 godina American Expressa u Hrvatskoj. Tijekom godine izdali smo i neke nove proizvode, poput Metro American Express Card, koji je nastao u co-brand partnerskom odnosu s tvrtkom Metro Cash & Carry Hrvatska. To je prva poslovna co-brand kartica u portfelju PBZ Carda. U prvoj polovici ove godine na hrvatsko tržište smo uveli novu debitnu karticu Grupe Intesa Sanpaolo – Inspire karticu.

Inspire kartica je prva Visa Classic debitna kartica na hrvatskom tržištu i od sada će svi koji ugovore PBZ tekući račun dobiti Inspire karticu. Ujedno to je prva Visa kartica na hrvatskom tržištu s mogućnošću beskontaktnog plaćanja. Krajem godine predstavili smo i American Express Gift Card – prvu prepaid American Express karticu na našem tržištu, koja nudi izbor idealnog dara za nastupajuće blagdane i druge slične prigode. Osim ovih tu su i brojni drugi projekti koji su obilježili ovu godinu.

Koje novosti spremate u portfelju za sljedeću godinu?

Papac: Kao i do sada, planiramo određene novosti u našem portfelju, uvođenje novih produkata i pogodnosti te unapređenje postojećih, a neke od njih tržištu planiramo ponuditi već početkom sljedeće godine. Naš fokus i ubuduće će biti na pružanju usluge vrhunske kvalitete korisnicima naših kartica i poslovnim partnerima.

Brend American Express ove godine slavi četrdeset godina prisustva na hrvatskom tržištu. Koje bi novosti u ovoj, jubilarnoj godini bilo vrijedno istaknuti?

Papac: Uz već spomenute nove proizvode, tu je čitav niz aktivnosti i pogodnosti za naše korisnike i poslovne partnere, kao i za društvenu zajednicu, koje smo organizirali tijekom cijele godine. Istaknuo bih ulazak American Expressa na najpopularniju društvenu mrežu – Facebook, zatim razne evente, događanja za naše korisnike i poslovne partnere, brojne humanitarne aktivnosti i sponzorstva kojima smo podržali brojne manifestacije, akcije. Nemoguće je istaknuti sve njih. Trudili smo se biti prisutni na što više različitih područja, djelovanja zajednice, od kulture, umjetnosti, zaštite okoliša, očuvanja naše baštine, sporta i drugih aktivnosti. S tim da smo uvijek u te akcije nastojali uključiti i naše korisnike te poslovne partnere bilo putem neke nagradne igre, darujući im ulaznice za razna događanja, razne poklone i slično.

Kao završnica našem slavlju je sponzorstvo jedinstvene izložbe zagrebačkih Klovićevih dvora Julije Klović – najveći minijaturist renesanse, a našim korisnicima, gradu Zagrebu, svim zainteresiranim poklanjamo i koncert Josipe Lisac na Gradecu, kojim ona najavljuje proslavu 40 godina albuma Dnevnik jedne ljubavi.

Donacija KB Merkur je bila trinaesta donacija koju je PBZ Card realizirao u sklopu svoga projekta "Činim dobro svaki dan". Snažno podupirete projekte kroz donacije, društveno odgovornim poslovanjem?

Papac: Uvijek ističemo da je naš uspjeh nezamisliv bez razvoja zajednice u kojoj poslujemo. Stoga, podupirući razne, za njezin razvoj bitne projekte, izgrađujemo partnerski odnos s našom društvenom zajednicom. Nemoguće je istaknuti sve projekte koje smo poduprli tijekom svih ovih godina poslovanja, ali jedan koji se svakako ističe među njima je naš projekt Činim dobro svaki dan i American Express kartica sa srcem, koji su prisutni od 2008. godine. Naime, željeli smo kreirati neki program humanitarnog karaktera koji će imati kontinuitet a naš doprinos njemu možemo realizirati svaki dan kad god nam odgovara. Tako je nastao ovaj projekt i American Express kartica sa srcem, koja osim financijskih pogodnosti, ima i humanitarni karakter.

Za svaku transakciju napravljenu ovom karticom PBZ Card izdvaja 40 lipa u humanitarne svrhe, bez dodatnog troška za korisnike. Trenutno sredstva prikupljena ovom karticom doniramo projektu Ministarstva zdravlja koji se zove Praćenje djece s neurorizicima, odnosno bolnicama uključenim u ovoj projekt i to za kupnju potrebne medicinsku opreme, koja bi trebala omogućiti kvalitetniju skrb za osjetljivu populaciju kao što su novorođenčad, a posebno neurorizična djeca. U ovoj godini realizirali smo dvije velike donacije unutar ovog projekta: 256.701 kuna Klinici za dječje bolesti Zagreb te 351.120 kuna Kliničkoj bolnici Merkur, a u pripremi su donacije i drugim bolnicama uključenima u ovaj projekt Ministarstva zdravlja.

American Express vodeća je kreditna kartica na hrvatskom tržištu i najpoznatija kartica čak i nakon 40 godina to je posebno priznato kroz međunarodna prizanja…

Papac: Više je faktora kojima dugujemo našu uspješnost. To je svakako raznovrstan i kvalitetan kartični portfelj uključujući tri svjetska kartičan brenda: American Express, MasterCard i Visu te vrhunska usluga. PBZ Card je jedina kartična tvrtka u Hrvatskoj koja je zadužena za izdavanje i prihvat American Express kartica, a koja ujedno pruža i uslugu prihvata te izgradnje prodajne mreže za MasterCard i Visa kartice.

Svoj uspjeh svakako dugujemo i velikom znanju te bogatom iskustvu izgrađenim tijekom četrdeset godina prisustva American Expressa na hrvatskome tržištu, vrijednostima MasterCard i Visa brenda te snažnom položaju koji je izgradila Privredna banka Zagreb kao vodeća banka u uvođenju novih tehnologija i proizvoda u kartično poslovanje. Naravno, sve ovo ne bi bilo moguće bez podrške zajednice u kojoj poslujemo, s kojom izgrađujemo partnerski odnos, podupirući razne projekte važne za njezin prosperitet.

Membership Rewards® prisutan na hrvatskom tržištu već više od 10 godina, jedan od prvih i najrazvijenijih programa lojalnosti na našem tržištu. Koliko korisnika program uključuje i kako nagrađuje korisnike American Express kartice?

Papac: Točno, naš Membership Rewards program prisutan je već više od 10 godina te je on jedan od najrazvijenijih programa lojalnosti na našem tržištu. Programom nagrađujemo korisnike American Express kartica za njihovu vjernost darujući im po jedan bod za svaku potrošenu i uredno plaćenu kunu. U ovom programu danas je uključeno više od 120.000 korisnika. Prošle godine značajno smo ga unaprijedili kada smo uveli Membership Rewards karticu kojom je znatno pojednostavljeno korištenje nagradnih bodova, budući da ih korisnici sada mogu iskoristiti odmah, na samom prodajnom mjestu.

Također, proces je automatiziran i time jednostavniji i za prodajna mjesta koja prihvaćaju karticu. Membership Rewards kartica je prva takva kartica ne samo na našem tržištu, nego i među American Express partnerima, a kojih danas ima na 155 tržišta. Dakle ovim inovativnim proizvodom svakako smo potvrdili svoj položaj tržišnog lidera u inovacijama te postavili nove standarde nagrađivanja vjernosti korisnika. Danas je ova kartica prihvaćena na više od 1.100 prodajnih mjesta.

Vrijednost i uspješnost ove kartice prepoznao je i Global Network Services American Express, mreža American Express partnera, dodijelivši mu Marketing Award – nagradu za izvanredna marketinška i razvojna dostignuća u konkurenciji od 60 American Express partnera diljem svijeta. Inače, tijekom četrdeset godina postojanja American Expressa na hrvatskome tržištu osvojili smo velik broj nagrada i priznanja u raznim kategorijama koje dodjeljuje GNS American Express; za kvalitetu usluge, marketinške projekte, brojni zaposlenici nagrađeni su i za osobita individualna dostignuća, a ova zadnja nagrada još je jedanput potvrdila da smo jedna od najuspješnijih American Express franšiza u svijetu.