Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Duh i tijelo

5 pravila razborite prehrane

Jedite zdravo i spriječite opuštanje tkiva i mišića.

Kako biste sačuvali svježinu i zdravlje za stare dane, bilo bi poželjno pridržavati se pravila zdrave prehrane već u mladosti. Predstavljamo vam savjete kojima ćete sačuvati idealnu tjelesnu težinu i spriječiti opuštanje tkiva i mišića.

1. Sačuvajte idealnu tjelesnu težinu


Uspijete li godinama održati jednaku tjelesnu težinu, s tek malim odstupanjima, spriječit ćete opuštanje tkiva i mišića, što je jedan od prvih značajnijih znakova starenja. Održavanju elastičnosti i tonusa pomoći će hrana bogata oligoelementima koji sprječavaju učinak slobodnih radikala (selen, bakar, krom, cink, kalcij i magnezij). Najviše ih ima u ribi, žitnim klicama, brokuli, orasima, suhom grašku i neljuštenoj riži. Protiv slobodnih radikala koriste i vitamini A, i E i C koji imaju višestruki učinak. Pretpostavlja se i da djeluju protiv starenja, ali i protiv nastanka raka, ateroskleroze i drugih bolesti.

2. Ne zamarajte jetru i ne opterećujte crijeva

Izbjegavajte veće količine alkohola i prženu hranu, jedite dovoljno jogurta i fermentiranih mliječnih prerađevina te vlakana koje sadrži povrće i cjelovite namirnice.



3. Ograničite unos masnoća životinjskog podrijetla i jednostavnih šećera

Oni štete arterijama i uzrokuju aterosklerozu. Srce i krvne žile možete zaštititi povećate li unos ribe, posebice srdele, lososa, haringe i svježeg bakalara. Ove su ribe bogate višestruko nezasićenim masnim omega-3 kiselinama, koje snižavaju masnoće u krvi, posebice trigliceride.

4. Zdrave kosti

Za zdravlje kostiju i kralježnicu uspravnu do duboke starosti, u prehranu treba uključiti dovoljno niskokaloričnih mliječnih prerađevina (obrano mlijeko, jogurt i sireve od obranog mlijeka) i mahunarki (slanutak, bob, grašak, grah…). Ove su mahunarke bogate biljnim bjelančevinama, ali i cinkom, magnezijem i bakrom koji djeluju kao antioksidanti i sprječavaju učinke slobodnih radikala.

5. Ograničite unos soli


Smanjite li količinu soli u namirnicama, smanjit ćete povećani krvni tlak, a time sačuvati elastičnost stjenki krvnih žila i spriječiti razvoj ateroskleroze. Stoga izbjegavajte dodavati sol kuhanim namirnicama.

Ordinacija.hr

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Suncokreti na oblacima

Čim vidim plavo nebo bez ijednog oblačka, pogledam s terase plavo more, odmah znam da će ovo biti jedan super dan.

Budi fit

Mario Valentić, jedan je od naših najpoznatijih promotora zdravog načina života i fitness trener.

Gastronomija

Ova salata je vrlo aromatična i osvježavajuća, tako da je idealan izbor za tople dane te ide odlično uz roštilj

Budi fit

U slučaju da mislite da će vam ova kolumna dati quick fix, stanite sad čitati jer ovo nije takav đir.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.