Na prvi pogled izgledaju kao apstraktni crteži ili grafike. Lako se može dogoditi da ih ne zamijetite, pogotovo ako ne znate što su QR kodovi. Ipak, Quick response code novi je marketinški alat u promidžbi – i na mala je vrata ušao svakodnevni život potrošača.
Recimo da primijetite neki proizvod, uslugu ili informaciju o kojoj želite znati više. Ako imate smartphone, QR kod očitavate preko kamere vašeg mobitela – i na zaslonu vam se automatski otvara web-stranica s dodatnim sadržajima, interaktivna mapa s putokazom do restorana. Ideja je bezbroj – marketinški stručnjaci tek su se dočepali nove igračke. Loyalty-kartice, kuponi, specijalne ponude, sniženja posebnih artikala. Zamislite mogućnosti unapređenja prodaje – na licu mjesta, dok je kupac pokraj proizvoda i razmišlja o kupnji, na mobitel mu dolaze informacije o proizvodu.
Prodajni predstavnik u vašem džepu
Dodatne informacije o zabavama, koncertima, restoranima – prodajna mjesta ulaznica, mape lokacije, izvođači… Printani oglasi preopterećeni tekstom padaju u zaborav – potrebna vam je atraktivna slika, osnovna informacija o događaju – i mali crni kod u kutu. Ostalo će napraviti potrošači.
Javnost još nije dovoljno upoznata s "unaprijeđenom verzijom" tradicionalnog bar-koda, ali i u Hrvatskoj kompanije sve češće rabe QR isprintan na posjetnice ili u izlozima dućana – nova i čini se nikad kreativnija marketinška utrka koja u svakom trenutku na svakome mjestu u svijetu povezuje opipljivi proizvod ili uslugu s dodatnim informacijama ili benefitima online – svatko od nas dobio je osobnog prodavača u džepu!
QR – avionske karte
QR kod nije samo marketinški alat – avioprijevoznik Delta Airlines u 30 zračnih luka uveo je preko iPhonea mogućnost očitavanja QR koda umjesto internetski isprintanih karata.
Najveći (trenutačni) nedostatak QR kodova jest smartphone. Iako se svi najveći svjetski proizvođači mobilnih telefona sve više opredjeljuju za visokoprofitabilni segment smartphonea pa se prema tome u skorije vrijeme mogu očekivati i cjenovne segmentacije u samom izboru "pametnih mobitela", oni su prosječnom korisniku i dalje preskupi. Ta činjenica QR kod ograničava na relativno uzak segment korisnika srednje visoke i visoke kupovne moći. U SAD-u tek svaki četvrti korisnik ima smartphone – u Hrvatskoj taj je broj višestruko manji.
Bez obzira na trenutačne tehnološke nedostatke QR-a, obratite pozornost na male crne kockice – vjerojatnost je da ćete ih viđati sve češće.
Profitiraj.hr
Recimo da primijetite neki proizvod, uslugu ili informaciju o kojoj želite znati više. Ako imate smartphone, QR kod očitavate preko kamere vašeg mobitela – i na zaslonu vam se automatski otvara web-stranica s dodatnim sadržajima, interaktivna mapa s putokazom do restorana. Ideja je bezbroj – marketinški stručnjaci tek su se dočepali nove igračke. Loyalty-kartice, kuponi, specijalne ponude, sniženja posebnih artikala. Zamislite mogućnosti unapređenja prodaje – na licu mjesta, dok je kupac pokraj proizvoda i razmišlja o kupnji, na mobitel mu dolaze informacije o proizvodu.
Prodajni predstavnik u vašem džepu
Dodatne informacije o zabavama, koncertima, restoranima – prodajna mjesta ulaznica, mape lokacije, izvođači… Printani oglasi preopterećeni tekstom padaju u zaborav – potrebna vam je atraktivna slika, osnovna informacija o događaju – i mali crni kod u kutu. Ostalo će napraviti potrošači.
Javnost još nije dovoljno upoznata s "unaprijeđenom verzijom" tradicionalnog bar-koda, ali i u Hrvatskoj kompanije sve češće rabe QR isprintan na posjetnice ili u izlozima dućana – nova i čini se nikad kreativnija marketinška utrka koja u svakom trenutku na svakome mjestu u svijetu povezuje opipljivi proizvod ili uslugu s dodatnim informacijama ili benefitima online – svatko od nas dobio je osobnog prodavača u džepu!
QR – avionske karte
QR kod nije samo marketinški alat – avioprijevoznik Delta Airlines u 30 zračnih luka uveo je preko iPhonea mogućnost očitavanja QR koda umjesto internetski isprintanih karata.
Najveći (trenutačni) nedostatak QR kodova jest smartphone. Iako se svi najveći svjetski proizvođači mobilnih telefona sve više opredjeljuju za visokoprofitabilni segment smartphonea pa se prema tome u skorije vrijeme mogu očekivati i cjenovne segmentacije u samom izboru "pametnih mobitela", oni su prosječnom korisniku i dalje preskupi. Ta činjenica QR kod ograničava na relativno uzak segment korisnika srednje visoke i visoke kupovne moći. U SAD-u tek svaki četvrti korisnik ima smartphone – u Hrvatskoj taj je broj višestruko manji.
Bez obzira na trenutačne tehnološke nedostatke QR-a, obratite pozornost na male crne kockice – vjerojatnost je da ćete ih viđati sve češće.
Profitiraj.hr
You must be logged in to post a comment Login