Jeste li gledali filmski hit „Dobar posao u Italiji“? U bijegu u sigurnost, razbojnici se upuštaju u drsku vožnju uskim gradskim uličicama ostavljajući talijanske karabinjere nespremne i zbunjene.
Junak u filmovima
„Dobar posao u Italiji“ samo je još jedan u nizu filmova gdje se taj gradski mališan pojavljuje. Službenu promociju Mini Morris doživio je prije 50 godina, točnije 8. svibnja 1959. godine. S njim se željelo postići do tada nemoguće, odnosno u male dimenzije staviti komfor koji se očekivao od puno većih automobila.
Uz prtljažnik od 200 litara, u prvi model stale su četiri odrasle osobe što su mnogi u čudu promatrali. Stvorio ga je Sir Alec Issigonis, koji je time zaslužio počasno mjesto među automobilskim konstruktorima, a proizvodnju je organizirao BMC (British Motor Corporation),
Svojim simpatičnim izgledom ubrzo je ostvario simpatije europskih kupaca, ado 2000. godine proizvedeno ga je čak u četiri milijuna primjeraka i desetak karoserijskih verzija,.Najveću popularnost bilježe verzije Cooper i Cooper S.
Teške 80-te
Sredinom 80-tih proizvodnja se gotovo ugasila, ali u 90-tim ponovno se budi prije svega zahvaljujući rastu popularnosti na japanskom tržištu. Najveće priznanje ovom mališanu svakako je postavljanje na drugo mjesto vječne liste i proglašenje automobilom stoljeća u Europi.
Prvi je Mini imao 850 ccm i snagu od 34 KS, a već je 1961. godine napravljen sportski model, obujma povećanog na 997 ccm i snage 55 KS. Slijedio je još sportskiji Cooper C sa 1275 ccm i 65 KS, koja je u sportskim verzijama povećana i na više od 100, za to vrijeme nevjerojatno puno.
Uspjeh u sportu
Ni uspjesi u moto sportu ga nisu zaobišli. Prestižni reli Monte Carlo osvaja četiri puta zaredom od 1964. do 1967. godine. Jedna pobjeda mu je oduzeta zbog navodnih nepravilnosti, a teorija zavjere kaže da su mu pobjedu oduzeli Francuzi kako bi pobjedom proslavili svoj legendarni automobil, Citroen „žabu“.
Noviji modeli nastavljaju put prethodnika, ali u proizvodnji BMW-a. Nažalost, novi Mini cilja na drugačiju klijentelu, bogatiju pa se uspjeh prethodnika doima neponovljivim. Ipak, zbog svojih tehnoloških rješenja i dizajna, Mini će zauvijek zauzimati posebno mjesto u automobilskoj povijesti.
Junak u filmovima
„Dobar posao u Italiji“ samo je još jedan u nizu filmova gdje se taj gradski mališan pojavljuje. Službenu promociju Mini Morris doživio je prije 50 godina, točnije 8. svibnja 1959. godine. S njim se željelo postići do tada nemoguće, odnosno u male dimenzije staviti komfor koji se očekivao od puno većih automobila.
Uz prtljažnik od 200 litara, u prvi model stale su četiri odrasle osobe što su mnogi u čudu promatrali. Stvorio ga je Sir Alec Issigonis, koji je time zaslužio počasno mjesto među automobilskim konstruktorima, a proizvodnju je organizirao BMC (British Motor Corporation),
Svojim simpatičnim izgledom ubrzo je ostvario simpatije europskih kupaca, ado 2000. godine proizvedeno ga je čak u četiri milijuna primjeraka i desetak karoserijskih verzija,.Najveću popularnost bilježe verzije Cooper i Cooper S.
Teške 80-te
Sredinom 80-tih proizvodnja se gotovo ugasila, ali u 90-tim ponovno se budi prije svega zahvaljujući rastu popularnosti na japanskom tržištu. Najveće priznanje ovom mališanu svakako je postavljanje na drugo mjesto vječne liste i proglašenje automobilom stoljeća u Europi.
Prvi je Mini imao 850 ccm i snagu od 34 KS, a već je 1961. godine napravljen sportski model, obujma povećanog na 997 ccm i snage 55 KS. Slijedio je još sportskiji Cooper C sa 1275 ccm i 65 KS, koja je u sportskim verzijama povećana i na više od 100, za to vrijeme nevjerojatno puno.
Uspjeh u sportu
Ni uspjesi u moto sportu ga nisu zaobišli. Prestižni reli Monte Carlo osvaja četiri puta zaredom od 1964. do 1967. godine. Jedna pobjeda mu je oduzeta zbog navodnih nepravilnosti, a teorija zavjere kaže da su mu pobjedu oduzeli Francuzi kako bi pobjedom proslavili svoj legendarni automobil, Citroen „žabu“.
Noviji modeli nastavljaju put prethodnika, ali u proizvodnji BMW-a. Nažalost, novi Mini cilja na drugačiju klijentelu, bogatiju pa se uspjeh prethodnika doima neponovljivim. Ipak, zbog svojih tehnoloških rješenja i dizajna, Mini će zauvijek zauzimati posebno mjesto u automobilskoj povijesti.
In this article:Engleska, legenda, Mini Morris, povijest, revolucija, utrke
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login