Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dizajn

Automobilska revolucija

Legendarni predstavnik engleske autoindustrije ubrzo je postao kultni automobil.

Jeste li gledali filmski hit „Dobar posao u Italiji“? U bijegu u sigurnost, razbojnici se upuštaju u drsku vožnju uskim gradskim uličicama ostavljajući talijanske karabinjere nespremne i zbunjene.

Junak u filmovima

„Dobar posao u Italiji“ samo je još jedan u nizu filmova gdje se taj gradski mališan pojavljuje. Službenu promociju Mini Morris doživio je prije 50 godina, točnije 8. svibnja 1959. godine. S njim se željelo postići do tada nemoguće, odnosno u male dimenzije staviti komfor koji se očekivao od puno većih automobila.

Uz prtljažnik od 200 litara, u prvi model stale su četiri odrasle osobe što su mnogi u čudu promatrali. Stvorio ga je Sir Alec Issigonis, koji je time zaslužio počasno mjesto među automobilskim konstruktorima, a proizvodnju je organizirao BMC (British Motor Corporation),

Svojim simpatičnim izgledom ubrzo je ostvario simpatije europskih kupaca, ado 2000. godine proizvedeno ga je čak u četiri milijuna primjeraka i desetak karoserijskih verzija,.Najveću popularnost bilježe verzije Cooper i Cooper S.

Teške 80-te

Sredinom 80-tih proizvodnja se gotovo ugasila, ali u 90-tim ponovno se budi prije svega zahvaljujući rastu popularnosti na japanskom tržištu. Najveće priznanje ovom mališanu svakako je postavljanje na drugo mjesto vječne liste i proglašenje automobilom stoljeća u Europi.

Prvi je Mini imao 850 ccm i snagu od 34 KS, a već je 1961. godine napravljen sportski model, obujma povećanog na 997 ccm i snage 55 KS. Slijedio je još sportskiji Cooper C sa 1275 ccm i 65 KS, koja je u sportskim verzijama povećana i na više od 100, za to vrijeme nevjerojatno puno.

Uspjeh u sportu

Ni uspjesi u moto sportu ga nisu zaobišli. Prestižni reli Monte Carlo osvaja četiri puta zaredom od 1964. do 1967. godine. Jedna pobjeda mu je oduzeta zbog navodnih nepravilnosti, a teorija zavjere kaže da su mu pobjedu oduzeli Francuzi kako bi pobjedom proslavili svoj legendarni automobil, Citroen „žabu“.

Noviji modeli nastavljaju put prethodnika, ali u proizvodnji BMW-a. Nažalost, novi Mini cilja na drugačiju klijentelu, bogatiju pa se uspjeh prethodnika doima neponovljivim. Ipak, zbog svojih tehnoloških rješenja i dizajna, Mini će zauvijek zauzimati posebno mjesto u automobilskoj povijesti.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Zanimljivosti

Kleopatrino počivalište okruženo je velom tajne, kao i okolnosti njezine smrti.

Drama Queen

Je li nam dobro ili nas više nije briga ili što? Odakle nam tolika opravdanja? Što ćemo?

Trendovi

Od luksuza za vrijeme rata do simbola ženstvenosti.

Zanimljivosti

Kako bi šetnja Vodnjanom bila nezaboravno iskustvo susreta s poznatim stanovnicima koji su oplemenili njegovu povijest, prepuštamo riječ nekima od njih kako bi vam...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.