Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Dobar posao

Brandom do potrošača

Proizvodi nastaju u tvornicama, brandovi se stvaraju u glavama!

Brandovi imaju obožavatelje, a ne kupce. Oni stoje na pijedestalima u potrošačkim umovima ljudi. Brand je čovjek, kava, plaža, bend, automobil, parfem. Brand je sinergija podataka o proizvodu.

Sastoji se od opipljivih i neopipljivih obilježja koji ukazuju da je to baš taj proizvod ili usluga. Opipljivi elementi su logotip, boja, oblik, a neopipljivi asocijacija, vrijednosti i simboli. Zbog toga u moru proizvoda onaj dobro izbrendiran će vam „vikati“: uzmi mene ja sam najkvalitetniji, razveselit ću te, pravi sam odabir.

– Brand usmjeren prema potrošaču temeljen je na funkcionalnosti, jednostavnosti i brzini upotrebe. Lišen nametljivog oglašavanja, uvijek je u potrazi za inovativnim i kreativnim rješenjima koji mu osiguravaju globalnu lidersku poziciju, govori kreativni direktor Imago reklamne agencije, Dean Vranić

Brand od pamtivijeka


Iako se sam naziv „brand“ počeo koristiti u 20-om stoljeću, robne marke ili trgovački žigovi poznati su tisućama godina. Tako su kineski porculan i keramika iz Grčke ili Rima već onda bili obilježeni žigovima koji su izvještavali o podrijetlu i jamčili kvalitetu.

S vremenom je brand i samo upravljanje brandovima postalo iznimno važno područje marketinških odluka i aktivnosti. Naime upravo je diferenciranje putem branda postalo značajka suvremenog marketinga.

Emocionalni branding


Današnje vrijednosti za potrošača se očito razlikuju od onih ranijih. U suvremenom se okruženju sve više govori o emocionalnom ili doživljajnom pa i kulturološkom brandingu, a to počiva na psihološkim i sociološkim silnicama.

Kupce privlače proizvodi koji utječu na njihovo zadovoljstvo, to je bit emocionalnog marketinga. Iako je najbitnija kvaliteta, emocionalni branding nadmašuje racionalni iz razloga što se od usmjerenosti na kvalitetu približio željama i zahtjevima kupca.

– Proizvodi nastaju u tvornicama – brandovi se stvaraju u glavama. Moglo bi se reći da brand počinje tamo gdje racionalno završava. Njegova je bit u vašim osjećajima spram njega i zapravo brand samo tamo i postoji. Iako se (nadobudno) smatramo racionalnim bićima, ipak su (srećom) emocije te koje upravljaju našim postupcima. Zato je emotivna veza s brandom ključna za njegovu uspješnost, kaže Vranić.

Jedna od zanimljivijih primjera uspješnog emocionalnog brandinga je reklamna kampanja za kozmetičke proizvode „Dove“. Menadžeri su odlučili za promociju angažirati „obične“ žene te se uz slogan „Dove – kampanja za stvarnu ljepotu“ osvojiti publiku. Reklama je bila pun pogodak, žene su osjetile simpatiju i povezanost sa ostalim „običnim“ ženama te se odlučile kupiti upravo „Dove“. Taj put to nije bilo zbog Q10 sastojka, već zbog sastojka bliskosti.

Brand zanimljivosti

Po posljednjim istraživanjima koju četvrtu godinu zaredom provodi, jedna od najvećih svjetskih agencija za istraživanje tržišta, Millward Brown najuspješniji i najisplativiji brand je Google čija je vrijednost 100 milijardi dolara. Slijedi ga Microsoft (76 mlrd.), dok je na trećem mjestu Coca-Cola (68 mlrd.)

Ipak, jedan od najpopularnijih likova i brandova koji je znao osvanuti na majicama, šalicama, bikiniju Gisele Bundchen je Che Guevara. Revolucionar se našao u kapitalističkom ruhu te prodaje osvježivače zraka u Peruu, snowboarde u Švicarskoj ili primjerice vino u Italiji. Borac za slobodu postao je savršeno slobodni brand!

(www.profitiraj.hr)

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Istaknuto

Donosimo popis zdravih oznaka i njihovo značenje.

Trendovi

Kampanja predstavlja važnost stilske različitosti, čime se povlači poveznica između jednojajčanih blizanaca koji na različite načine nose iste komade, čime se još jednom pokazuje...

Putovanja

PBZ Card Travel American Express ponudit će višu razinu kvalitete usluge.

Trendovi

Klasični parfemi koji su i danas među najpopularnijim mirisima na svijetu.

Advertisement