Muškarci brže izgore na suncu od žena i brže stare. Ali ono u čemu muškarci polako posustaju je brzina postignuta na trkačim stazama diljem svijeta. Miris visokooktanskog goriva i zapaljenih guma ne uzbuđuje samo njih. Kada se razmišlja o auto-moto sportovima kroz povijest, svakom prosječnom ljubitelju trka kroz glavu će proći imena svih velikih vozača koji su, svaki za sebe, obilježili jedan dio povijesti. Ipak, rijetko koji će se sjetiti barem jedne vozačice koja je „žarila i palila“ stazama, iako su one dio te vrste natjecanja od samog početka.
Rally
Michele Mouton, rođena 1951. godine, najbolja je vozačica relija do sada. Francuskinja je spadala u sam vrh relija te ju je samo kvar na njezinom automobilu Audi Quatro 1982. godine spriječio da stigne do titule prvakinje. Ipak, u povijest je ušla tri godine kasnije kada je postala prva vozačica koja je osvojila veoma respektabilnu brdsku utrku u Americi – Pikes Peak.
Na ovogodišnjem reliju u Jordanu, po prvi je puta u povijesti na WRC reliju nastupila jedna žena iz arapske zemlje. Jordanka Abir Batikhi jedina je žena u regiji koja se redovito pojavljivala na natjecanjima u prošlom desetljeću, a ove godine je dobila priliku okušati se među najboljim svjetskim relijašima.
Drag race
Dovoljno je pogledati jednu vožnju mlade švedske vozačice Susan Kalin, koja se natječe u drag raceu gdje je 2002. godine stigla do samog finala tog natjecanja. Tada osamnaestogodišnja Šveđanka bez problema je kontrolirala automobil koji do 400 kilometra na sat stiže za manje od pet sekundi.
"IndyCar"
Danica Patrick, popularna vozačica američkog natjecanja „IndyCar“, prije dvije i pol godine skrenula je pozornost na sebe. Postala je tema dana pa tjedna, pa mjeseca, a na kraju i godine osvajanjem četvrtog mjesta na legendarnoj utrci u Indianapolisu. Svojim uspjehom, koji se tretirao kao prvo mjesto, postala je poznata u Americi i ostatku svijeta.
F1 ne popušta
Vrhunac karijere je svakako ovogodišnje osvajanje prvog mjesta na utrci "Indy Japan 300", čime je postala prva žena koja je pobijedila u seriji "IndyCar". Svojom i više nego oku ugodnom vanjštinom, zainteresirala je i urednike modnih časopisa koji su odlučili snimiti njene malo „slobodnije“ fotografije. Neispunjena želja, koja će takvom i ostati, sudjelovanje joj je na F1 natjecanju. Prema izjavama koje su na tu temu dali vodeći ljudi Formule 1, ne postoji gotovo nikakva šansa, a „vođe pobune“ čak nisu bili vlasnici i manageri ekipa nego sami vozači.
Tako će, barem za sada, u povijesti najvećeg svjetskog cirkusa Formule 1, stajati samo jedno žensko ime koje je imalo čast osvajanja bodova na F1 utrci. Uspjelo je to Leilai Lombardi, talijanki koja je 1975. godine na Velikoj nagradi Španjolske uspjela osvojiti pola boda osvajanjem šeste pozicije na utrci.
Rally
Michele Mouton, rođena 1951. godine, najbolja je vozačica relija do sada. Francuskinja je spadala u sam vrh relija te ju je samo kvar na njezinom automobilu Audi Quatro 1982. godine spriječio da stigne do titule prvakinje. Ipak, u povijest je ušla tri godine kasnije kada je postala prva vozačica koja je osvojila veoma respektabilnu brdsku utrku u Americi – Pikes Peak.
Na ovogodišnjem reliju u Jordanu, po prvi je puta u povijesti na WRC reliju nastupila jedna žena iz arapske zemlje. Jordanka Abir Batikhi jedina je žena u regiji koja se redovito pojavljivala na natjecanjima u prošlom desetljeću, a ove godine je dobila priliku okušati se među najboljim svjetskim relijašima.
Drag race
Dovoljno je pogledati jednu vožnju mlade švedske vozačice Susan Kalin, koja se natječe u drag raceu gdje je 2002. godine stigla do samog finala tog natjecanja. Tada osamnaestogodišnja Šveđanka bez problema je kontrolirala automobil koji do 400 kilometra na sat stiže za manje od pet sekundi.
"IndyCar"
Danica Patrick, popularna vozačica američkog natjecanja „IndyCar“, prije dvije i pol godine skrenula je pozornost na sebe. Postala je tema dana pa tjedna, pa mjeseca, a na kraju i godine osvajanjem četvrtog mjesta na legendarnoj utrci u Indianapolisu. Svojim uspjehom, koji se tretirao kao prvo mjesto, postala je poznata u Americi i ostatku svijeta.
F1 ne popušta
Vrhunac karijere je svakako ovogodišnje osvajanje prvog mjesta na utrci "Indy Japan 300", čime je postala prva žena koja je pobijedila u seriji "IndyCar". Svojom i više nego oku ugodnom vanjštinom, zainteresirala je i urednike modnih časopisa koji su odlučili snimiti njene malo „slobodnije“ fotografije. Neispunjena želja, koja će takvom i ostati, sudjelovanje joj je na F1 natjecanju. Prema izjavama koje su na tu temu dali vodeći ljudi Formule 1, ne postoji gotovo nikakva šansa, a „vođe pobune“ čak nisu bili vlasnici i manageri ekipa nego sami vozači.
Tako će, barem za sada, u povijesti najvećeg svjetskog cirkusa Formule 1, stajati samo jedno žensko ime koje je imalo čast osvajanja bodova na F1 utrci. Uspjelo je to Leilai Lombardi, talijanki koja je 1975. godine na Velikoj nagradi Španjolske uspjela osvojiti pola boda osvajanjem šeste pozicije na utrci.
You must be logged in to post a comment Login