Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe
čičoka
čičoka

Zdravstveni karton

Čičoka – vrhunski probiotik i “must have” namirnica

Čičoka se odlikuje niskom energetskom vrijednošću, a sadrži i probiotik inulin

Čičoka je, možemo reći, počela doživljavati svoj veliki “come back“ i to s pravom, a studeni je vrijeme kada je ona najdostupnija, najčešće na lokalnim tržnicama.

To je biljka stabljike duge do 3 metra i ima cvijet sličan suncokretu. Za jelo se koriste i mlade stabljike te lišće (u varivima), no ona je ipak najpoznatija po svojemu gomolju. Izgledom gomolj najviše podsjeća na đumbirov korijen, a okusom i teksturom nekako je najbliži rotkvici, ali bez one njene gorčine. Dakle, nema neki specifičan okus, neće zaluditi vaše okusne pupoljke, ali je izuzetno zdrava namirnica koju je jako jednostavno uvrstiti u svakodnevnu prehranu.

Zdravlje zvano čičoka

Čičoka se odlikuje niskom energetskom vrijednošću (79 kcal/100 g) te sadržajem vitamina i minerala. Inulin je pak glavni sastojak čičoke. To je probiotik koji stimulira razvoj bifidobakterija i acidofila, koje blagotvorno utječu na naše zdravlje i eliminiraju štetne mikroorganizme iz crijevne flore, sprečavaju crijevne infekcije, pomažu kod zatvora, poboljšavaju apsorpciju minerala, jačaju imunitet te pomažu u prevenciji raka debelog crijeva. Inulin normalizira nivo kolesterola i triglicerida u krvi te na taj način sprečava nastanak kardiovaskularnih oboljenja i postepeno smanjuju masne naslage.
[box style=”0″]

Najbolji način pripreme čičoke

Čičoku možemo jesti i sirovu, a možemo ju pripremati na razne načine, ona doslovno trpi sve! Možemo ju pržiti i peći poput krumpira, kuhanjem pripremiti u raznim juhama i varivima.

Osobno najdraži način pripreme čičoke mi je varijacija “colesaw” salate. Jednostavno naribajte jednaku količinu mrkve i čičoke, dodajte kupus, malo luka te pomiješajte s kiselim vrhnjem i malo majoneze. Začinite solju i paprom, po ukusu. Ova priprema bit će još brža i jednostavnija ukoliko mrkvu, luk i čičoku ne ribate već samo kratko usitnite u sjeckalici ili blenderu.

Sjećate li se onih tortilja koje smo spremali u ranijim receptima? Idealno je ovu salatu poslužiti u takvoj tortilji te dodati trakice pilećih prsa s grill tave. Istu možete nadopuniti i drugim svježim povrćem (rajčica, paprika, svježi krastavac), a umjesto pilećeg mesa staviti pureću šunku. Takav “snack” umotajte u prijanjajuću foliju te ponesite sa sobom na posao – brzo, praktično i zaista ukusno.

čičoka

[/box]

 

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Zdravstveni karton

Crijeva su pokretač našeg života i zbog toga se fokus medicine danas prebacuje upravo na njih.

Zdravstveni karton

Može se reći da je danas tržište preplavljeno različitim vrstama probiotičkih pripravaka.

Savjeti stručnjaka

U svakodnevnom radu liječnik se sve više susreće s potrebom propisivanja probiotika te je neophodno dodatno znanje što se tiče poznavanja bakterijskih sojeva, doza...

Savjeti stručnjaka

Svjetska zdravstvena organizacija propisala je kriterije kvalitete koji pomažu izabrati najkvalitetniji probiotički pripravak.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.