Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Obitelj

Cijene namirnica otišle u nebo

Non-brandovi zadnja su crta obrane standarda hrvatskog građanina.

Ovaj tjedan možemo slobodno ustvrditi da smo definitivno "u banani" kako je svojedobno naš bivši vrli odbjegli premijer znao u šali reći, jer ovakvi trendovi poskupljenja najosnovnijih živežnih namirnica, i u toj mjeri nisu zabilježeni još od početka rada portala supermarketi.info. Prošli put prorokovan je definitivni pad standarda građana Hrvatske, a sada je definitivno i potvrđen. U košarici od 138 praćenih artikala izraziti trendovi poskupljenja zabilježeni su na čak 24 artikla, što čini 17% cjelokupne košarice.

Kad se tu ne bi radilo o šećeru, brašnu, mlijeku, jogurtu, bananama, margarinu i sl. onda te crne prognoze ne bi bile toliko katastrofalne po one socijalno najugroženije. Uzevši u obzir da se prosječna plaća u Hrvata u najmanju ruku ne povećava, da ne kažemo da se smanjuje, uz ovakva poskupljenja možemo samo konstatirati da će se uskoro svi početi baviti prebiranjem po kontejnerima u potrazi za dodatnim prihodom u obliku PET boca. No, naknada za boce uskoro se smanjuje s 50 na 30 ili manje lipa, tako će da oni koji i od toga nekako prehranjuju svoju obitelj uskoro biti u još većoj "banani" nego ranije.



Cijena šećera skočila je u prosjeku za više od 15% u gotovo svim praćenim supermarketima te ga sada u gotovo svim supermarketima plaćamo 1 kunu skuplje (7,29kn), glatko brašno za oko 14%, oštro brašno za oko 8%, svježe mlijeko za 5-8%, jogurti za 3,5-6,5%, margarin za preko 8%, banane za oko 7,5%. Ako još k tome pridodamo i vidljiva poskupljenja kruha koja smo zabilježili u nekim supermarketima, onda nam se crno piše. Niti kategorija sredstava za čišćenje nije ostala netaknuta. Neki su proizvodi, kao npr. omekšivač Silan skuplji za preko 15% u prosjeku, što vrijedi i za Arf sredstvo za čišćenje stakla. Kukuruz u konzervi skuplji je za preko 14%.

Zanimljivost je i to da je najveći broj poskupljenja uočen na brand proizvodima, dok su non-brand proizvodi (najvećim dijelom trgovačke marke), posljednja linija obrane narušenog standarda građana. Trendovi pojeftinjenja toliko su beznačajni da ih ne vrijedi niti spominjati. Jedino ukoliko baš niste ludi za Bajaderama i svježim krastavcima, jer ste jedino na tome mogli ovaj tjedan nešto malo uštedjeti.



Rang lista najpovoljnijih supermarketa ovaj tjedan se ponešto razlikuje u odnosu na prošlo očitanje. Getro i Konzum zamijenili su mjesta gledajući iznos najpovoljnije jedinične košarice, no razmjerno slab rezultat indeksa povoljnosti ne potvrđuje status apsolutno najpovoljnijeg (samo +5). Getro je i ovaj tjedan uvjerljivo na vrhu tablice po indeksu povoljnosti (+25). Billa i Interspar su i dalje na začelju, s time da se status Bille iz očitanja u očitanje pogoršava. Plodine ovotjednim dobrim rezultatom najavljuju svoj povratak na vrh ljestvice. Iz tjedna u tjedan doista iznenađuje poprilično slab plasman Kauflanda koji je svojedobno bio kralj niskih cijena. Jedina stvar koja nas nije iznenadila je ipak manja razlika između najpovoljnije i najnepovoljnije jedinične košarice koja se u ovom očitanju cijena spustila na 159,75 kn.

Usprkos željama o sretnijim proljetnim danima i povećanom standardu građana, trenutni pokazatelji ukazuju na to da se lijepe želje neće ostvariti. Čini se da ćemo sa zebnjom čekati i ljeto, jer sam Bog zna kakve ćemo cijene i poskupljenja sve morati gledati na policama omiljenih supermarketa.

Supermarketi.info

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Savjeti stručnjaka

Pčele ovisne o prirodi dakle med proizvode na isti način gotovo od pamtivijeka - najmanje 150 milijuna godina.

Dobar posao

Uz pomoćnu uslugu Pokupi, kupcima je i dalje na raspolaganju online kupovina uz opcije dostave u brojnim gradovima diljem Hrvatske te uz opciju Drive-in...

Dizajn

Ekologičan izbor koji očekuje kupce Konzuma je između Gabrieline ili Slavkove platnene vrećice uz kupnju najmanje tri proizvoda odabranih marki kompanije Procter&Gamble.

Događanja

Na prvoj konferenciji za medije Kauflanda u Hrvatskoj, održanoj jučer, predstavnici kompanije predstavili su dvije važne teme – marketinšku kampanju na temu svježine i...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.