Činim dobro svaki dan

Jeste li znali da se u Hrvatskoj svake godine rodi oko 6.000, a u Zagrebu oko 1.300 neurorizične djece. Da se prikupljena sredstva doniraju bolnicama u raznim krajevima Hrvatske za nabavu uređaja za dijagnostiku i praćenje neurorizične djece, te da su, ovisno o potrebama bolnice, nabavljeni uređaji za UZV mozga, EEG i poligrafiju, sonda za kukove, kameru, PC i sl za mnoge hrvatske bolnice. Praksa društveno odgovornog pomaganja zajednici predstavlja prijatelja u nevolji.

Svrha postojanja i glavni cilj svakog poduzeća je uspješno poslovanje, poslovanje koje donosi dobit. Danas, recimo, 73% najvećih britanskih poduzeća posluje po načelima društveno odgovornog ponašanja. I Dow Jones i FTSE posjeduju posebne indekse društveno odgovornih poduzeća. Međutim, velike korporacije nisu jedine koje prihvaćaju praksu društvene odgovornosti, već se ona širi i na mala i srednja poduzeća, osobito stoga što velika poduzeća od svojih dobavljača zahtijevaju da se ponašaju po istim načelima.
 
                 

U Europskoj uniji se u posljednjih nekoliko godina osobito promiče društvena odgovornost poduzeća, jer se smatra važnim sredstvom za ostvarivanje Lisabonskih ciljeva, odnosno namjere da EU do 2010. postane najkonkurentnije svjetsko gospodarstvo, zasnovano na ekonomiji znanja i društvenoj koheziji.

Kako je sve započelo? Shell naučio lekciju i preokrenuo način poslovanja

Čitava praksa društvene odgovornosti započela je kao sredstvo upravljanja rizicima u velikim multinacionalnim kompanijama, koje su bile izložene napadima zbog svoje politike prema okolišu ili zaposlenicima. Tako je primjerice Shell, prije petnaestak godina bio predmetom organizirane kampanje od strane zelenih udruga zbog svojih planova da se riješi neprofitabilne naftne platforme tako što će ju potopiti u Sjeverno more.

Ovaj slučaj, nazvan Brent Spar, koji je ozbiljno narušio i reputaciju, i povjerenje dioničara i ulagača, i financijsko poslovanje Shella, predstavljao je prekretnicu u odnosima poduzeća prema zajednici. Danas Shell, posredstvom svoje posebno osnovane zaklade, provodi projekte za očuvanje bioraznolikosti na svojim crpilištima u Africi, i to u suradnji s organizacijama poput World Wildlife Funda, Svjetskog fonda za divlje životinje.

Osnaživanje branda – društveno korisno pozitivno utječe na prodaju

Društvena odgovornost je jedno od najsnažnijih oruđa u izgradnji brandova, koji su u današnjoj ekonomiji možda i najvrjednija imovina svakog poduzeća. Povezivanje branda s društveno odgovornim ponašanjem i s korišću za društvo pozitivno utječe na prodaju i na vjernost kupaca. Društvena odgovornost otvara prostora inovacijama tako što poduzeću osigurava pristup novim idejama, novim prespektivama i iskustvima, ukazuje na potrebe za novim proizvodima putem kontakata s novim grupama klijenata. Te tvrtke od društva u cjelini javno su prepoznate kao korisni i dobri korporativni građani.

"Vrijednosti koje njeguje PBZ Grupa kao članica Intesa Sanpaolo Grupe, pa tako i PBZ Card, te American Express, MasterCard i Visa brendovi, koji se nalaze u našem portfelju, želimo promicati i kroz svoje poslovanje. Tako PBZ Card raznim donacijskim i sponzorskim aktivnostima pridonosi razvoju sporta, kulture i umjetnosti te raznim humanitarnim projektima", ističe Mladenka Dubravac, voditeljica odnosa s javnošću PBZ Card-a.

Kao moderna, vodeća kartična institucija u Hrvatskoj, svoj uspjeh PBZ Card smatra neodvojivim dijelom razvoja zajednice u kojoj posluje. Transparentno poslovanje, primjenjivanje visokih standarda kvalitete u svim segmentima rada, suvremena tehnologija, usmjerenost na korisnike i poslovne partnere te njihove potrebe – osnovni su principi i vrijednosti koje PBZ Card njeguje i prema svojoj zajednici.

Unutar PBZ Carda već niz godina djeluje Odbor za dobrotvorni rad i donacije, koji pomaže te donira financijska sredstva teško bolesnim osobama i invalidima, djeci s poteškoćama u razvoju, nezbrinutoj djeci kao i bolnicama te institucijama koje skrbe o tim osobama.

"Naše korisnike potičemo da čine dobra djela i kroz Membership Rewards program, u kojem se nagrađuje korištenje kartice i redovito plaćanje računa. Sudionici programa mogu donirati prikupljene bodove u humanitarne svrhe, te pomoći udrugama prema osobnom odabiru kao što su: Praćenje djece s neurorizicima, Zaklada Ana Rukavina, Hrvatski Crveni križ, Caritas Zagrebačke nadbiskupije, PUŽ – Udruga roditelja djece s posebnim potrebama, Humanitarna zaklada za djecu Hrvatske, Udruga SOS – Dječje selo Hrvatska, Centar za rehabilitaciju Stančić, Kap za Slap, Udruga leukemije i limfomi – Split, Udruga Gledati srcem, Udruga za sindrom Down te brojne druge”, objašnjava Dubravac.

Podršku razvoju društvene zajednice PBZ Card daje i preko svojih proizvoda, tako što je uz financijske pogodnosti, kreirao i produkte koji imaju i humanitarni karakter, kao što su American Express kartica sa srcem ili, pak, American Express Jubilarna kartica, koja je bila izdana u 2007. godini, u povodu 35. godina American Expressa na hrvatskome tržištu te je putem nje PBZ Card pomagao projekt Za lakši početak stipendirajući djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi.

American Express kartica sa srcem prikupila više od 1.500.000 kn

Sve do nedavno kreditnu karticu nismo doživljavali kao način društveno odgovornog poslovanja. No, preokret je napravila American Express kartica sa srcem i postala idealan način da trošite na humanitaran način. Okosnica ovih prekrasnih humanitarnih projekata jest crvena American Express kartica sa srcem – kartica koja je na tržištu prisutna od 2008. godine a koja osim financijskih pogodnosti ima i humanitaran karakter. Za svaku kupnju napravljenu ovom karticom PBZ Card, pod motom Činim dobro svaki dan, donira 35 lipa za projekt Ministarstva zdravlja Republike Hrvatske pod nazivom Praćenje djece s neurorizicima.

                     

U ovoj godini, u kojoj slavi 40 godina postojanja American Expressa na našem tržištu, za svaku transakciju napravljenu ovom karticom tvrtka izdvaja 40 lipa za humanitarne projekte. Do sada je putem ove kartice PBZ Card prikupio više od 1,5 milijuna kuna, a od prikupljenih sredstva donirani su razni medicinski uređaji za čak dvanaest bolnica diljem Hrvatske, zahvaljujući kojima je omogućen kvalitetniji rad te bolje liječenje i praćenje djece s neurorizicima.

Osim toga, kartica je bez upisnine i članarine za prvu godinu korištenja, a od druge godine korištenja kartice PBZ Card donira i 15 kn od svake članarine za osnovnog i 10 kn od svake članarine za dodatnog korisnika. U projektu sudjeluju i prodajna mjesta PBZ Carda tzv. Partneri prijatelji – koji za svaku kupnju koja je napravljena ovom karticom na nekom od njihovih prodajnih mjesta izdvajaju dodatnih 35 lipa.

"PBZ Card u sklopu društveno odgovornog poslovanja već je pomogla brojne projekte. Međutim, najčešće su ti projekti vezani uz određeno vremensko razdobolje. Upravo stoga prilikom pokretanja projekta Činim dobro svaki dan vodilja nam je bila kreirati projekt koji neće imati vremensko ograničenje, već će omogući da svaki dan kao dio svog redovnog poslovanja činimo dobro djelo. Tako automatski kad naš korisnik plaća svojom American Express karticom sa srcem, PBZ Card donira 40 lipa u humanitarne projekte te za svaku dodatnu godinu članstva donira određena financijska sredstva, odnosno 15 ili 10 kuna po korisniku projektu Praćenja djece s neurorizicima. Svoj doprinos praćenju i liječenju djece s neurorizicima mogu dati i korisnici ostalih kartica u vidu on line donacije na web stranici. Već sada doniravši raznu medicinsku opremu bolnicama od Vukovara, Virovitice, Zagreba, Karlovca, Ogulina, Rijeke, Splita, Dubrovnika i drugih hrvatskih gradova uspjeli smo obuhvatiti velik broj djece iz gotovo svih krajeva naše zemlje koja su uključena u projekt Ministarstva zdravlja", zaključuje Dubravac.

Profitiraj.hr