Usprkos činjenici da svijest o potrebi cjeloživotnog učenja raste, upitni su motivi zbog kojih se stječe profesionalna edukacija. Tako je jedno od nedavnih istraživanja pozalo da je među onima koji su pohađali neki program profesionalne edukacije stjecanje diplome, odnosno certifikata bilo važnije od usvajanja novih znanja.
Na motive koji posloprimce, ali i njihove poslodavce potiču na usavršavanje, upozorila je Gordana Matković, direktorica tvrtke Educamix, na jučerašnjem okruglom stolu u Europskom domu s temom edukativnih potreba i ponude.
– Edukativne programe mnogi još odabiru radi "papira", a ne kvalitete znanja koje stječu. Sličan je problem primjetan među poslodavcima koji ulažu u obrazovanje zaposlenika. Većina ih ne prati stvarne povratne rezultate edukacije koju zaposlenici polaze – upozorio je Živčić.
Jasmina Sočković, direktorica tvrtke Selectio, istaknula je kako zanimanje prave svrhe obrazovanja vodi u konačnici prema padu zanimanja za profesionalnom edukacijom:
– Budući da poslodavci ne bilježe kakva je realna korist dobivena, ne čudi da mnogi od njih gube interes za daljnjom edukacijom zaposlenika.
Prije je bilo bolje
Mile Živčić, v.d. ravnatelja Agencije za obrazovanje odraslih, dodao je kako je sustav praćenja uspješnosti edukacija problematičan i na nacionalnoj razini:
– Mi tek uspostavljamo sustav, punimo bazu i stvaramo osnovne pretpostavke za sustavno poticanje cjeloživotnog obrazovanja. Nemojmo zaboraviti da, iako trenutačno nismo na razini zemalja EU, naša je tradicija obrazovanja vrlo bliska europskoj. Dapače, 70-ih godina bili smo u vrhu europskih obrazovnih centara. Veliko ograničenje poticanju obrazovanja na državnoj razini danas predstavljaju financije, pa je to ograničenje preraslo u i politički problem. Svoje snage ne trebamo usmjeravati isključivo na razvoj svijesti o potrebi cjeloživotnog obrazovanja, već na razvoj društvene odgovornosti prema obrazovanju.
Širenju interesa za cjeloživotnim obrazovanjem u javnosti moraju pridonijeti i poslodavci, koji i sami moraju pokazati veću zainteresiranost za razvoj zaposlenika, mišljenje je Predraga Palea, direktora akademije Life Long Learning.
– Trenutačno poslodavci, ali i zaposlenici na edukaciju gledaju kroz novac. Uglavnom razmatraju koliko im povećanje plaće završeni tečaj može donijeti, a u takvom načinu razmišljanja posebno prednjače "zaposlenici novoga kova". To su oni koji su prolazni i koji će nakon edukacije otići u drugu organizaciju i koncentrirati se na razvoj svoje karijere.
Skuplji tečajevi traženiji od besplatnih
Zanimljivo je i kako je veća potražnja za skupljim tečajevima nego za onima koji su besplatni a provode se u suradnji s državnim institucijama. Zanimanje za njih višestruko je manje. Na važnosti edukacije podsjetila je i Maja Lapić, voditeljica projekata na MojPosao.net:
– Svakoj osobi na novom radnom mjestu potrebno je određeno razdoblje prilagodbe na poslovanje nove tvrtke, a edukacija i interna edukacija u tom su slučaju vrlo važne. Također, većini zaposlenika koji prelaze na novo radno mjesto jedan od ciljeva promjene posla jest razvoj karijere i usvajanje novih znanja i vještina. Nova radna pozicija uvijek mora predstavljati izazov i pružiti zaposleniku priliku za dodatnu edukaciju i usavršavanje.
Edukativni sustav i cjeloživotno obrazovanje u Hrvatskoj mogu doživjeti pravi procvat, ali pod uvjetom da svatko preuzme svoj dio odgovornosti – pojedinac, tvrtka, lokalna zajednica i država, zaključili su na kraju sudionici okruglog stola održanog u sklopu tjedna cjeloživotnog učenja.
Na motive koji posloprimce, ali i njihove poslodavce potiču na usavršavanje, upozorila je Gordana Matković, direktorica tvrtke Educamix, na jučerašnjem okruglom stolu u Europskom domu s temom edukativnih potreba i ponude.
– Edukativne programe mnogi još odabiru radi "papira", a ne kvalitete znanja koje stječu. Sličan je problem primjetan među poslodavcima koji ulažu u obrazovanje zaposlenika. Većina ih ne prati stvarne povratne rezultate edukacije koju zaposlenici polaze – upozorio je Živčić.
Jasmina Sočković, direktorica tvrtke Selectio, istaknula je kako zanimanje prave svrhe obrazovanja vodi u konačnici prema padu zanimanja za profesionalnom edukacijom:
– Budući da poslodavci ne bilježe kakva je realna korist dobivena, ne čudi da mnogi od njih gube interes za daljnjom edukacijom zaposlenika.
Prije je bilo bolje
Mile Živčić, v.d. ravnatelja Agencije za obrazovanje odraslih, dodao je kako je sustav praćenja uspješnosti edukacija problematičan i na nacionalnoj razini:
– Mi tek uspostavljamo sustav, punimo bazu i stvaramo osnovne pretpostavke za sustavno poticanje cjeloživotnog obrazovanja. Nemojmo zaboraviti da, iako trenutačno nismo na razini zemalja EU, naša je tradicija obrazovanja vrlo bliska europskoj. Dapače, 70-ih godina bili smo u vrhu europskih obrazovnih centara. Veliko ograničenje poticanju obrazovanja na državnoj razini danas predstavljaju financije, pa je to ograničenje preraslo u i politički problem. Svoje snage ne trebamo usmjeravati isključivo na razvoj svijesti o potrebi cjeloživotnog obrazovanja, već na razvoj društvene odgovornosti prema obrazovanju.
Širenju interesa za cjeloživotnim obrazovanjem u javnosti moraju pridonijeti i poslodavci, koji i sami moraju pokazati veću zainteresiranost za razvoj zaposlenika, mišljenje je Predraga Palea, direktora akademije Life Long Learning.
– Trenutačno poslodavci, ali i zaposlenici na edukaciju gledaju kroz novac. Uglavnom razmatraju koliko im povećanje plaće završeni tečaj može donijeti, a u takvom načinu razmišljanja posebno prednjače "zaposlenici novoga kova". To su oni koji su prolazni i koji će nakon edukacije otići u drugu organizaciju i koncentrirati se na razvoj svoje karijere.
Skuplji tečajevi traženiji od besplatnih
Zanimljivo je i kako je veća potražnja za skupljim tečajevima nego za onima koji su besplatni a provode se u suradnji s državnim institucijama. Zanimanje za njih višestruko je manje. Na važnosti edukacije podsjetila je i Maja Lapić, voditeljica projekata na MojPosao.net:
– Svakoj osobi na novom radnom mjestu potrebno je određeno razdoblje prilagodbe na poslovanje nove tvrtke, a edukacija i interna edukacija u tom su slučaju vrlo važne. Također, većini zaposlenika koji prelaze na novo radno mjesto jedan od ciljeva promjene posla jest razvoj karijere i usvajanje novih znanja i vještina. Nova radna pozicija uvijek mora predstavljati izazov i pružiti zaposleniku priliku za dodatnu edukaciju i usavršavanje.
Edukativni sustav i cjeloživotno obrazovanje u Hrvatskoj mogu doživjeti pravi procvat, ali pod uvjetom da svatko preuzme svoj dio odgovornosti – pojedinac, tvrtka, lokalna zajednica i država, zaključili su na kraju sudionici okruglog stola održanog u sklopu tjedna cjeloživotnog učenja.
In this article:cjeloživotno učenje, edukacija, karijera, novac, obrazovanje, poslodavci
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login