Rafaela Dražić diplomirana je dizajnerica vizualnih komunikacija i asistentica na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Stažirala je u Barnbrook Design studiju u Londonu kod slavnog Jonathana Barnbrooka, široj javnosti poznatog po radovima za Davida Bowieja, Adbusters magazina, Damiena Hirsta… U zagrebačkoj Galeriji proširenih medija prije nekoliko dana otvorena je retrospektivna izložba Jonathana Barnbrooka pod nazivom „Usputna šteta“. No to je bio tek jedan od povoda za razgovor o uobličavanju vizualnim poruka.
– Kod vizualne komunikacije važno je uobličiti poruku na način da je krajnji korisnik razumije. Vizualna komunikacija mora imati i dobar sadržaj i dobru formu, u jednakom omjeru,- ističe Rafaela Dražić.
Angažirani dizajn
Od umjetnika koji su joj prirasli srcu najviše cijeni „The Ramones“. Inače, na rad je potiče dovoljno zanimljiva društvena tematika. Problematizira je ili pokušava ponuditi neko drugo, alternativno rješenje.
– Dizajn se razlikuje od umjetnosti utoliko što ima naručitelja. Sigurno je da lakše žive oni više komercijalno orijentirani dizajneri. Ipak, mogu živjeti od ovog čime se bavim, a to je uglavnom dizajn za razne nevladine i kulturne organizacije,- objašnjava Dražić.
Rafaela Dražić od 2007. godine je „freelance“ dizajnerica. Primila je i nagrade za svoj rad: 2006. godine od Hrvatskog dizajnerskog društva, 2003. godine na festivalu kreativnih komunikacija Magdalena i 2000. godine na European Home.
Za Pecha Kucha Night koji se prvi puta održao u Zagrebu ove godina izradila je plakat.
– „Uspjeh“ može značiti različite stvari i različito se percipirati. Upravo se preispitivanjem pojma uspjeha u umjetnosti bavi moj rad u nastanku pod nazivom ‘Samsung Guy’ za galeriju u Seoulu.
Projekt „Unzine“
– "Unzine" je moj samoinicijativni projekt – online časopis u PDF-u ("Anzin") za izražavanje manijskog mišljenja, a namijenjen je mlađoj urbanoj populaciji. Stvorila sam ga s namjerom da važne teme koje časopis problematizira približim toj ciljnoj skupini. Također mogu reći da u Hrvatskoj ne postoji ni jedna slična publikacija pa su to sve zapravo bili moji motivi za rad.
Njezina namjera je bila uključiti razne autore u rad časopisa.
– Tokom godine dana "Unzine" je prikupio galeriju radova u kojima se problematiziraju teme poput ljudskih prava, globalizacije, ekologije, stereotipe, eksploatacije i sličnih.
S "Unzineom" najviše surađuju mladi inozemni autori, jer se domaći uglavnom ne odazivaju.
– Pretpostavljam da naši autori nisu dovoljno senzibilizirani i osviješteni za određene teme. Nisu dovoljno društveno angažirani.
„Unzine“ kampanja
Promotivna kampanja "Unzinea" tiskana je na samoljepljivim naljepnicama izrezanim u obliku "strip-oblačića". Na svakom "oblačiću" bila je ispisana internetska adresa časopisa, ali je bio ostavljen i prazan prostor u koji su građani mogli upisivati kritike i komentare.
– Naljepnice su lijepljene na već postojeće plakate ili na neka mjesta koja bi trebala izazvati reakciju. Isti takvi komentari mogu se naći i unutar svakog od PDF-ova te se u njih također može ispisati neka poruka ili tekst. Na taj je način osoba koja upisuje uključena u proces kreiranja daljnjih značenja.
Udruga Tu-Ta-Ti-To
– Kulturno – umjetničku udrugu Tu-Ta-Ti-To osnovali smo nekoliko kolega i ja kao platformu za samoinicijativne projekte i organiziranje događanja. Tako smo nedavno upriličili samostalnu izložbu fotografkinje Brune Kazinoti u Muzeju grada Splita i "Unzine" izložbu mog solo projekta u zagrebačkoj Gliptoteci.
Članovi udruge Tu-Ta-Ti-To planiraju još nekoliko sličnih projekata i evenata poput "Dani nove glazbe" Split – glazbeni festival i predavanja, "HelloHertz" environmental – glazbeni projekti i Music label "TTTT".
– Kod vizualne komunikacije važno je uobličiti poruku na način da je krajnji korisnik razumije. Vizualna komunikacija mora imati i dobar sadržaj i dobru formu, u jednakom omjeru,- ističe Rafaela Dražić.
Angažirani dizajn
Od umjetnika koji su joj prirasli srcu najviše cijeni „The Ramones“. Inače, na rad je potiče dovoljno zanimljiva društvena tematika. Problematizira je ili pokušava ponuditi neko drugo, alternativno rješenje.
– Dizajn se razlikuje od umjetnosti utoliko što ima naručitelja. Sigurno je da lakše žive oni više komercijalno orijentirani dizajneri. Ipak, mogu živjeti od ovog čime se bavim, a to je uglavnom dizajn za razne nevladine i kulturne organizacije,- objašnjava Dražić.
Rafaela Dražić od 2007. godine je „freelance“ dizajnerica. Primila je i nagrade za svoj rad: 2006. godine od Hrvatskog dizajnerskog društva, 2003. godine na festivalu kreativnih komunikacija Magdalena i 2000. godine na European Home.
Za Pecha Kucha Night koji se prvi puta održao u Zagrebu ove godina izradila je plakat.
– „Uspjeh“ može značiti različite stvari i različito se percipirati. Upravo se preispitivanjem pojma uspjeha u umjetnosti bavi moj rad u nastanku pod nazivom ‘Samsung Guy’ za galeriju u Seoulu.
Projekt „Unzine“
– "Unzine" je moj samoinicijativni projekt – online časopis u PDF-u ("Anzin") za izražavanje manijskog mišljenja, a namijenjen je mlađoj urbanoj populaciji. Stvorila sam ga s namjerom da važne teme koje časopis problematizira približim toj ciljnoj skupini. Također mogu reći da u Hrvatskoj ne postoji ni jedna slična publikacija pa su to sve zapravo bili moji motivi za rad.
Njezina namjera je bila uključiti razne autore u rad časopisa.
– Tokom godine dana "Unzine" je prikupio galeriju radova u kojima se problematiziraju teme poput ljudskih prava, globalizacije, ekologije, stereotipe, eksploatacije i sličnih.
S "Unzineom" najviše surađuju mladi inozemni autori, jer se domaći uglavnom ne odazivaju.
– Pretpostavljam da naši autori nisu dovoljno senzibilizirani i osviješteni za određene teme. Nisu dovoljno društveno angažirani.
„Unzine“ kampanja
Promotivna kampanja "Unzinea" tiskana je na samoljepljivim naljepnicama izrezanim u obliku "strip-oblačića". Na svakom "oblačiću" bila je ispisana internetska adresa časopisa, ali je bio ostavljen i prazan prostor u koji su građani mogli upisivati kritike i komentare.
– Naljepnice su lijepljene na već postojeće plakate ili na neka mjesta koja bi trebala izazvati reakciju. Isti takvi komentari mogu se naći i unutar svakog od PDF-ova te se u njih također može ispisati neka poruka ili tekst. Na taj je način osoba koja upisuje uključena u proces kreiranja daljnjih značenja.
Udruga Tu-Ta-Ti-To
– Kulturno – umjetničku udrugu Tu-Ta-Ti-To osnovali smo nekoliko kolega i ja kao platformu za samoinicijativne projekte i organiziranje događanja. Tako smo nedavno upriličili samostalnu izložbu fotografkinje Brune Kazinoti u Muzeju grada Splita i "Unzine" izložbu mog solo projekta u zagrebačkoj Gliptoteci.
Članovi udruge Tu-Ta-Ti-To planiraju još nekoliko sličnih projekata i evenata poput "Dani nove glazbe" Split – glazbeni festival i predavanja, "HelloHertz" environmental – glazbeni projekti i Music label "TTTT".
In this article:dizajn, Jonathan Barnbrook, PKN, Rafaela Dražić, Tu-Ta-Ti-To, Unzine
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login