Osim ekoloških normi nastoje se zadovoljiti i zahtjevi većine kupaca koje prvenstveno zanima što manja potrošnja goriva. Dok drugi proizvođači automobila pokušavaju riješiti problem potrošnje goriva i količine štetnih plinova upotrebom lakših materijala, poboljšanjem aerodinamike ili smanjenjem obujma pogonskih agregata, japanska automobilska tvrtka Nissan glavni problem vidi u preteškoj nozi vozača koji brzom vožnjom dodatno uništavaju okoliš i povećavaju potrošnju svog automobila.
„Eco Pedal“ od iduće godine u serijskoj proizvodnji
Novi sustav iz Nissana zove se „Eco Pedal“. Sustav je zamišljen tako da svaki jači pritisak vozača na papučicu gasa nailazi na otpor kako bi vozaču bilo jasno da će takvom vožnjom povećati potrošnju goriva.
U ploču s instrumentima ugrađen je pokazatelj ekološke vožnje koji pruža ažurne podatke o trenutnoj potrošnji. Oni bi trebali utjecati na vozačevo ponašanje. U proračunu su korišteni podaci poput razine utroška goriva, učinkovitosti prijenosa tijekom ubrzanja i vožnje ustaljenim tempom, a sve to da bi se odredilo optimalno ubrzanje. Kada vozač „pretjera“ s dodavanjem gasa, otpor papučice zadržava ga na odgovarajućoj poziciji.
Prema istraživanjima Nissana novi sustav, ovisno o uvjetima vožnje, može uštedjeti između pet i deset posto goriva. Za one koji nisu veliki obožavatelji upletanja tehnologije u način i stil vožnje, a takvih je mnogo, sustav će ponuditi vozačima da sami odrede stupanj štedljivosti ili ga u potpunosti deaktiviraju. Prema najavama, sustav Eco Pedal već iduće godine možemo očekivati u serijskim automobilima.
„Eco Pedal“ od iduće godine u serijskoj proizvodnji
Novi sustav iz Nissana zove se „Eco Pedal“. Sustav je zamišljen tako da svaki jači pritisak vozača na papučicu gasa nailazi na otpor kako bi vozaču bilo jasno da će takvom vožnjom povećati potrošnju goriva.
U ploču s instrumentima ugrađen je pokazatelj ekološke vožnje koji pruža ažurne podatke o trenutnoj potrošnji. Oni bi trebali utjecati na vozačevo ponašanje. U proračunu su korišteni podaci poput razine utroška goriva, učinkovitosti prijenosa tijekom ubrzanja i vožnje ustaljenim tempom, a sve to da bi se odredilo optimalno ubrzanje. Kada vozač „pretjera“ s dodavanjem gasa, otpor papučice zadržava ga na odgovarajućoj poziciji.
Prema istraživanjima Nissana novi sustav, ovisno o uvjetima vožnje, može uštedjeti između pet i deset posto goriva. Za one koji nisu veliki obožavatelji upletanja tehnologije u način i stil vožnje, a takvih je mnogo, sustav će ponuditi vozačima da sami odrede stupanj štedljivosti ili ga u potpunosti deaktiviraju. Prema najavama, sustav Eco Pedal već iduće godine možemo očekivati u serijskim automobilima.
In this article:automobil, eco pedal, ekološko, gas ušteda, gorivo eco, NIssan
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login