Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe
orlando lopac
orlando lopac

Budi fit

Gdje se skrivaju energija, snaga i izdržljivost?

Svakodnevni treninzi, natjecanja ili utakmice troše proteine koji su izvor snage, energije i izdržljivosti.

Svakodnevni treninzi, natjecanja ili utakmice troše proteine koji su izvor snage, energije i izdržljivosti. Upravo zato, izvor kvalitetnih proteina ili bjelančevina koji će organizmu sportaša osigurati upravo ono što mu je potrebno, od neizostavne je važnosti kako bi se adekvatno pripremili za fizički napor ili nadoknadili izgubljeno.

Kvalitetno crveno meso imperativ je na jelovniku profesionalnih sportaša, ali i sportskih rekreativaca. Unosom uravnoteženih omjera proteina, ugljikohidrata, masti, vitamina i minerala postiže se uravnotežena prehrana koja sportašima omogućuje da ostvare svoj cilj bez posljedica po zdravlje te da se željenim sportom bave duži vremenski period.

Zanimljivo je naglasiti da unos nutrijenata kod sportaša ponekad mora biti čak i do 50 posto viši nego u standardnoj prehrani pojedinca, što naravno ovisi o intenzitetu treninga, tjelesnoj težini i vrsti sporta. No raznolika i balansirana prehrana važna je za sve faze bavljenja sportom: kako za onu pripremnu, tako i za fazu natjecanja, ali i regenerativnu fazu.

crveno meso

Zašto je crveno meso bitno za prehranu sportaša?

Crveno meso je nedvojbeno izvrstan izvor visoko kvalitetnih proteina. Nadalje, bogat je izvor željeza i cinka, dva najvažnija minerala koji su neophodni sportašima. Željezo pridonosi normalnom radu metabolizma i stvaranju energije, poboljšava imunološki sustav i utječe na smanjenje umora i iscrpljenosti, a izvor željeza iz crvenog mesa lakše se apsorbira nego iz biljnih izvora.

Cink omogućava normalno održavanje razine testosterona u krvi i odličan je zaštitnik od stresa. Crveno meso je osim navedenih minerala bogato i vitaminom B12 koji je važan za niz metabolitičkih funkcija: pridonosi normalnoj funkciji živčanog i imunološkog sustava, stvaranju crvenih krvnih zrnaca te metabolizmu stvaranja energije.

Također, važno je naglasiti da crveno meso sadrži sve esencijalne aminokiseline, u što je uključen i lecitin koji stimulira sintezu mišićnog proteina i utječe na oporavak i rast mišića. Također, svojom sporom razgradnjom, crveno meso pruža dugotrajan osjećaj sitosti i pomaže u održavanju pravilne razine šećera u krvi koji se pretvara u energiju za mišiće.

Ukratko, crveno meso važna je namirnica u prehrani profesionalnih sportaša i aktivnih rekreativaca, kao i svih osoba koje uživaju u ovom uistinu „sočnom“ no kvalitetnom izvoru proteina. Nemasno crveno meso, osim što daje užitak i snagu, izdržljivost, osigurava osjećaj sitosti uz nisku kalorijsku vrijednost pa kako bi se zadovolje sve metabolitičke funkcije i postigao balans u tijelu sportaša i svih drugih, preporučaju se konzumacije crvenog mesa 2 do 3 puta tjedno.

Autor: Mr. prehrane Mirjana Tonković, dipl.ing. biotehnologije, analitičar prehrane

Pročitajte još

Budi fit

Kada se govori o mršavljenju, mnogi nisu sigurni što je učinkovitije u gubljenju kilograma – vježbanje ili dijeta?

Savjeti i preporuke

Bez zdravih noktiju nema ni lijepih noktiju. Uzalud vam trud lakiranja ako se nokti listaju, pucaju i nepravilnog su oblika.

Duh i tijelo

Dobra vijest je da se, genetici usprkos, brzina metabolizma može potaknuti konzumiranjem određenih namirnica i tjelovježbom.

Savjeti stručnjaka

Promjene u boji i strukturi noktiju odličan su indikator zdravstvenih problema.

Advertisement