Manolo Blahnik tvrdi i da je „15 posto njegovo dizajna totalno ludilo, a ostatak prodaje cipelu.”
Nenadmašne i neponovljive kreacije Manola Blahnika, slavnog dizajnera obuće, vrhunske zanatske izrade mnogi smatraju ljepotom dostojne umjetničkog djela.
S preporukom Palome Picasso
Priča o Manolu Blahniku pomalo je tipična priča o umjetniku čiji je profesionalni put već zarana bio predodređen za uspjeh. Na putu njegova dizajnerska sazrijevanja, zasigurno su ga vodile i slike djetinjstva provedenog u Santa Cruzu, na Kanarskim otocima, gdje je 1942. godine i rođen.
Sam će se kasnije rado i često prisjećati korijena svoje najranije inspiracije – espadrila svoje dadilje Marije Socorro, vrpcama čvrsto pričvršćenih uz nogu, ne osobito kvalitetnih, ali za njega prekrasnih, koje su mu još uvijek snažno utisnute u sjećanju.
Studirao je umjetnost u Ženevi i Parizu, a za posjeta New Yorku, na nagovor i po preporuci svoje dobre prijateljice Palome Picasso, portofolio sa skicama pokazuje Diani Vreeland, čuvenoj urednici Harper’s Bazaara i američkog Voguea, koja ga naslutivši njegov veliki talent potiče da se usredotoči na dizajn obuće.
Smisao za botaniku
Predstavlja se javnosti na reviji poznatog dizajnera Ossia Clarka za kojega dizajnira dva para ženskih cipela. I makar su se manekenke u dotada neviđenim, vrtoglavo visokim potpeticama neprestano spoticale po pisti, postiže nevjerojatan uspjeh.
Nastaju slavne otvorene cipele od zelenog velura ukrašene crvenim trešnjama i vrpcama koje se poput grana penju do koljena – “uvijek sam bio jako “botaničan” – duhovito će reći Blahnik.
Da ženska cipela ima podosta čarobnoga i intrigantnoga u sebi pokazao je dizajnom kojim je otpočeo slavljenje atributa klasične ženstvenosti, koristeći se pri tom uglavnom obojenom kožom i najrazličitijim luksuznim materijalima prekrasnih boja.
Cipele poput seksa, samo što traju duže
Manolo-manija tako je otpočela i do dana današnjeg nije prestala. Modele slavnog dizajnera proslavile su mnoge bogate i slavne osobe: Jerry Hall, Kate Moss, Naomi Campbell, Nicole Kidman, Gwyneth Paltrow, te naročito trendi protagonistice hit serije “Seks i grad”.
Zadnja ali ne i posljednja, Madonna, toliko je zaljubljenica u “manolas” da je za najseksi cipele na svijetu izjavila – “Dobre su poput seksa, jedino što traju duže”.
Usprkos planetarnoj slavi, Manolo Blahnik nikada nije želio otvoriti svjetski lanac prodavaonica cipela.
Cijena? Ne pitaj!
Od 1973. godine kada otvara svoj prvi dućan u Londonu, 49-51, Old Church Street, London SW3 5BS, do današnjih dana u svijetu ih je otvoreno svega nekoliko.
Cijena njegovih modela kreće od 480 do 3000 eura, a za pojedine modele izrađene u ograničenim serijama treba izdvojiti i znatno više.
Autor koji je umjetnički senzibilitet pretočio u kreacije izvanredne ljepote za kojima uzdišu milijuni žena, u basnoslovno skupi statusni simbol koji stvara čaroliju i iluziju dajući onome tko ih nosi jedinstvenu gipkost, ljepotu i lakoću pokreta, o svom radu lakonski će reći:
– Ja sam hodajuća klasika, budući već 25 godina kreiram jednu te istu cipelu, neovisno o vremenu i trendovima. Važno je da je cipela ženstvena, šarena, izdužene siluete i da se u njoj s lakoćom hoda”.
Za cipelu s toliko seksepila, fatalnosti i značenja, toliko posebnu i drugačiju, odveć jednostavno, zar ne?
Nenadmašne i neponovljive kreacije Manola Blahnika, slavnog dizajnera obuće, vrhunske zanatske izrade mnogi smatraju ljepotom dostojne umjetničkog djela.
S preporukom Palome Picasso
Priča o Manolu Blahniku pomalo je tipična priča o umjetniku čiji je profesionalni put već zarana bio predodređen za uspjeh. Na putu njegova dizajnerska sazrijevanja, zasigurno su ga vodile i slike djetinjstva provedenog u Santa Cruzu, na Kanarskim otocima, gdje je 1942. godine i rođen.
Sam će se kasnije rado i često prisjećati korijena svoje najranije inspiracije – espadrila svoje dadilje Marije Socorro, vrpcama čvrsto pričvršćenih uz nogu, ne osobito kvalitetnih, ali za njega prekrasnih, koje su mu još uvijek snažno utisnute u sjećanju.
Studirao je umjetnost u Ženevi i Parizu, a za posjeta New Yorku, na nagovor i po preporuci svoje dobre prijateljice Palome Picasso, portofolio sa skicama pokazuje Diani Vreeland, čuvenoj urednici Harper’s Bazaara i američkog Voguea, koja ga naslutivši njegov veliki talent potiče da se usredotoči na dizajn obuće.
Smisao za botaniku
Predstavlja se javnosti na reviji poznatog dizajnera Ossia Clarka za kojega dizajnira dva para ženskih cipela. I makar su se manekenke u dotada neviđenim, vrtoglavo visokim potpeticama neprestano spoticale po pisti, postiže nevjerojatan uspjeh.
Nastaju slavne otvorene cipele od zelenog velura ukrašene crvenim trešnjama i vrpcama koje se poput grana penju do koljena – “uvijek sam bio jako “botaničan” – duhovito će reći Blahnik.
Da ženska cipela ima podosta čarobnoga i intrigantnoga u sebi pokazao je dizajnom kojim je otpočeo slavljenje atributa klasične ženstvenosti, koristeći se pri tom uglavnom obojenom kožom i najrazličitijim luksuznim materijalima prekrasnih boja.
Cipele poput seksa, samo što traju duže
Manolo-manija tako je otpočela i do dana današnjeg nije prestala. Modele slavnog dizajnera proslavile su mnoge bogate i slavne osobe: Jerry Hall, Kate Moss, Naomi Campbell, Nicole Kidman, Gwyneth Paltrow, te naročito trendi protagonistice hit serije “Seks i grad”.
Zadnja ali ne i posljednja, Madonna, toliko je zaljubljenica u “manolas” da je za najseksi cipele na svijetu izjavila – “Dobre su poput seksa, jedino što traju duže”.
Usprkos planetarnoj slavi, Manolo Blahnik nikada nije želio otvoriti svjetski lanac prodavaonica cipela.
Cijena? Ne pitaj!
Od 1973. godine kada otvara svoj prvi dućan u Londonu, 49-51, Old Church Street, London SW3 5BS, do današnjih dana u svijetu ih je otvoreno svega nekoliko.
Cijena njegovih modela kreće od 480 do 3000 eura, a za pojedine modele izrađene u ograničenim serijama treba izdvojiti i znatno više.
Autor koji je umjetnički senzibilitet pretočio u kreacije izvanredne ljepote za kojima uzdišu milijuni žena, u basnoslovno skupi statusni simbol koji stvara čaroliju i iluziju dajući onome tko ih nosi jedinstvenu gipkost, ljepotu i lakoću pokreta, o svom radu lakonski će reći:
– Ja sam hodajuća klasika, budući već 25 godina kreiram jednu te istu cipelu, neovisno o vremenu i trendovima. Važno je da je cipela ženstvena, šarena, izdužene siluete i da se u njoj s lakoćom hoda”.
Za cipelu s toliko seksepila, fatalnosti i značenja, toliko posebnu i drugačiju, odveć jednostavno, zar ne?
In this article:cipele, Madonna, Manolo Blahnik, obuća, potpetice, Seks i grad, umjetnost
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login