Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dizajn

Hrvatski blogeri mijenjaju svijest na webu

Domaća blogosfera ima veliki utjecaj na korisnike, a broj blogera raste.

Nakon što smo svjedočili revolucijama koje su organizirane preko Twittera (najpoznatijeg mikrobloging servisa na svijetu) i nakon što smo uvidjeli da pojedinci kao Julian Assange mogu napraviti kvalitetne promjene u društvu, počeli smo konačno i na internetu uočavati tzv. opinion makere tj. ljude koji kreiraju ili znatno utječu na mišljenje drugih. To su uglavnom utjecajni blogeri, koje mnogi čitaju redovno i sa zadovoljstvom prate svaki njihov korak – jer ih to zanima!

U svijetu imamo primjer jako mnogo blogera koji žive za svoj blog i od svog bloga. U jednoj od najrazvijenijih zemalja po pitanju blogosfere je Njemačka, a najpoznatiji njemački blogger je Robert Bašić (porijeklom iz Zagreba). Njegov blog poznat je skoro svakom drugom blogeru u Njemačkoj i njegovi članci dostižu rasprostranjenost o kojoj neki mediji mogu samo sanjati.

Stvari nisu mnogo drugačije u domovini, gdje jedan članak poznatog blogera Marka Rakara (poznat kao 'Mrak') može uništiti imidž jedne ustanove. Poznato je da je Mrak objavio članak na svom blogu o jednom zagrebačkom restoranu koji je na dobrom glasu, u kojem opisuje svoje negativno iskustvo s tim restoranom. Njegov članak je Google bolje pozicionirao od službene web stranice tog restorana te kroz svoje socijalne mreže definitivno utjecao na imidž tog restorana. Da li je slučajnost ili ne, nije poznato – ali taj restoran se nedugo nakon toga zatvorio!



Trenutno od bloganja u Hrvatskoj ne živi mnogo ljudi, ali im blog služi kao magnet za poslovne kontakte iz kojih izrastaju jako kreativni i produktivni projekti. Da su odavno bloggeri utjecajni na domaćoj sceni pokazuje i to da domaći web hosting uslužnik Avalon nudi besplatan hosting poznatim blogerima.

A odnedavno se pojavljuju nagradne igre na internetu u kojima mogu sudjelovati samo blogeri. Tako je nedavno popularni turistički portal Hrvatska Apartmani organizirao takvu nagradu igru, gdje su blogeri trebali napisati na svom blogu konstruktivnu kritiku za njihov portal.



Poznati blogeri se između sebe jako dobro poznaju i organiziraju često susrete na tzv. Tweetup-ovima, koje organiziraju kako ime već kaže – preko Twittera. Oni često imaju jako mnogo prijatelja na Facebooku, a između sebe gaje jedan zdrav i kvalitetan odnos, iako se stalno natječu i uspoređuju po raznim kriterijima.



U nekim zemljama EU već se odavno vodi rasprava o tome je li društveno prihvatljivo da se prostor u člancima blogera može iznajmljivati u promotivne svrhe. Trenutno je većina mišljenja da pored istaknute oznake da se radi o promotivnom članku – to nije dovoljno.

Na veliko iznenađenje mnoge korporacije su zaključile da blogeri nisu potkupljivi i da nemaju svoju cijenu tj. da ne žele ni pod kojim uvjetom dopustiti takve korake i da njihova slobodu mišljenja zaista postoji te da se može oduprijeti svakom vidu komercijalizacije koji znatno utječe na sadržajni dio njihovog bloga.



Većina blogera odlično živi od posredničke prodaje artikala koje prethodno pohvale u svojim blogovima pa tako preporuka od srca završi kao novčana nagrada u džepu. Nažalost tzv. affiliate programi u Hrvatskoj još nisu zaživjeli, ali je pitanje samo vremena.

Ono što se jasno vidi je da hrvatska blogosfera ima već sada veliki utjecaj na internet korisnike u Hrvatskoj te da broj ozbiljnih blogera svake godine znatno raste i da se već vrši segmentiranje tj. blogeri se specijaliziraju da pišu samo teme o kojima imaju mnogo reći te zaobilaze opće teme. Na taj način prate svakako trendove u industriji, a također stvaraju od svog imena i prezimena brand koji samo umire zajedno s blogerom.



Ono što otežava put mladih blogera je manjak samopouzdanja, kao i nedostatak ustrajnosti. Kao i u životu, kontakti se teže grade kada odselite u neki novi grad, ali s vremenom broj poznanstava se širi. A ako ste društveni, uskoro ćete znati većinu susjeda, stanovnika kvarta pa možda i grada – u najmanju one koji dijele vaše interesne sfere. Tako je svaki blog jedan pomoćnik u 'traženju sebe', kako u duhovnom, tako i u financijskom smislu.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Obitelj

Prečesto roditelji podcjenjuju moć utjecaja koju oni sami imaju na dijete i njegove navike

Duh i tijelo

Dobra priča pokreće nas samo gledajući u njezine retke.

Duh i tijelo

Korisni savjeti kako preživjeti napete dane.

Duh i tijelo

Kada je riječ o velikim stvarima – planovima u karijeri, uvjerenjima i vrijednostima, nadama i težnjama – vjerojatno rijetko kada mijenjate mišljenje. To je...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.