Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Brinimo jedna o drugoj

Istina o debljanju tijekom menopauze

Debljanje u menopauzi, čak i ako je istinito, nije najgori simptom kojeg taj period u životu žene donosi.

U zadnje vrijeme često nailazim na naslove poput: “Zaustavite debljanje u menopauzi”, “Zbogom estrogenskom salu na predjelu trbuha”, “Zašto se debljamo u menopauzi?” Sve te naslove prate naravno i reklame za razne proizvode, dodatke prehrani, koji navodno smanjuju masne naslage na trbuhu i  debljanje za vrijeme menopauze.

Osobno se ne mogu oteti dojmu da je sve to pretjerano. Osim toga, debljanje u menopauzi, čak i ako je istinito, nije najgori simptom kojeg taj period u životu žene donosi.

Je li debljanje za vrijeme menopauze zaista neizbježno i što je zapravo istina o debljanju u menopauzi?

Sistematski nas, u tolikoj mjeri, plaše da nam nema druge nego pomisliti da ćemo se, čim nam menopauza pokuca na vrata, sve odreda pretvoriti u napuhane balone. Iz ormara ćemo odmah izbaciti mini suknje i majice na bretele a zamijenit ćemo ih sa suknjama na gumu. Hodat ćemo zagrnute malo većim i neprozirnim šalovima.

Pompa o velikom i neizbježnom debljanju u menopauzi, uvelike je pretjerana.  Istina je, moja osobna, a u prilog idu i zadnja istraživanja, daleko manje zabrinjavajuća.

Naše tijelo u 55. godini neće izgledati isto kao kad smo imale 25. Sigurno je da ne trebamo nositi istu veličinu odjeće kao kad smo bile mlade.

Promjene u našem tijelu dio su prirodnog procesa. Period menopauze zahtjeva  prilagodbu načina života i novi način gledanja na stvari, a ako je potrebno i traženje pomoći.

Debljanje u menopauzi

I vrapci na grani već znaju da se naš metabolizam usporava kako se približavamo kraju svojih reproduktivnih godina, a to bi neizbježno trebalo voditi u nagomilavanje viška kilograma. Ipak, istraživanja pokazuju da ta teza nije ispravna.

Naš metabolizam se ne usporava tijekom menopauze u tolikoj mjeri da bi to bio razlog debljanju.

Velika studija u časopisu Science otkrila je da je naš metabolizam prilično stabilan od 20. do 60. godine života, a da tek nakon toga opada za oko 1 % godišnje.

Dakle, što se događa s našom težinom?

Menopauzu prate hormonalne promjene. Naši jajnici prestaju proizvoditi estrogen, a proizvodnju ovog hormona preuzimaju nadbubrežne žlijezde i masne stanice. To prije svega utječe na način na koji žene prerađuju škrob i ugljikohidrate što pak utječe na dijelove tijela na kojima  žene imaju tendenciju debljanja. Drugim riječima, ako vaše brojke na vagi ostanu unutar nekoliko kilograma u odnosu na ono što su bile prije,  vjerojatno ćete u vašim 50-ima vidjeti povećanje postotka tjelesne masti u predjelu trbuha i  smanjenje masti u predjelu vaših bokova.

Prije menopauze, žena s uravnoteženim hormonima uobičajeno ima tendenciju debljanja oko bedara i stražnjice. Govorimo o potkožnom masnom tkivu.

S padom razine estrogena, žene sve više nakupljaju masnoće u predjelu trbuha. Figura “pješčanog sata” se gubi. Bokovi nam postaju vitkiji a trbuh  sve okrugliji a masnoća koju nakupljamo nije više potkožno masno tkivo već visceralna masnoća.

Visceralna mast je upalna i ne proizvodi puno estrogena. Visceralna mast ima posljedice po zdravlje. Salo na bokovima i stražnjici nije povezano s kroničnim bolestima kao što su kardiovaskularne bolesti, dijabetes i inzulinska rezistencija. Salo na trbuhu, međutim, jest. Visceralna masnoća dubinski okružuje naše organe. Ovaj tip masnoće, povezan je s većim rizikom od kardiovaskularnih bolesti.

Što je sa štitnjačom?

Funkcija štitnjače također može oslabiti u ovom trenutku života, što može dovesti do debljanja. Hipotireoza dijeli neke simptome s menopauzom, kao što su umor, anksioznost/depresija, promjene raspoloženja i poremećaji spavanja. Ti se simptomi često pripisuju samo menopauzi pa bi bilo dobro testirati i hormone štitnjače.

Promjena razina estrogena i progesterona također, mijenja način na koji stanice reagiraju na inzulin pa se tijekom menopauze mogu javiti problemi s regulacijom šećera u krvi.  Znamo da inzulin pomaže u održavanju razine šećera u krvi pod kontrolom, a ove hormonske promjene mogu izazvati fluktuacije. To je naravno posebno  izraženo kod žena koje imaju dijabetes. Ako su razine šećera u krvi previsoke, to može dovesti do debljanja.

Žene u postmenopauzi često trebaju dijetu s niskim udjelom ugljikohidrata i nutritivnu potporu kako bi održale normalnu razinu šećera u krvi i kako bi ostale na optimalnoj razini težine. Dakle, ako ste u menopauzi, smanjite unos nepotrebnih kalorija. Ograničite unos šećera i jedite hranu bogatu izoflavonima, poput namirnica kao što su: tofu, tempeh, miso, sojino mlijeko, jogurt. S 100 g tofua ili tempeha dnevno, osigurat ćete između 62 – 112 mg izoflavona dnevno. Preporuka dnevnog unosa za smanjenje simptoma menopauze je 60mg/dnevno. (Izvor: Knight DC, Eden JA. A review of the clinical effects of phytoestrogen.Obstret Gynecolo 1996; 87:897-90). Osim ovih namirnica, preporučuju se lan, zob, pšenica, leća, mrkva, šparoge.

Evo gdje menopauza može (neizravno) uzrokovati debljanje

Iako vam menopauza sama po sebi možda neće dodati kilograme, postoje određeni faktori koji mogu otežati održavanje stabilne težine. Ako ste spremne na promjene ovi se faktori mogu držati pod kontrolom.

Najveća bi promjena mogla biti u količini tjelesne aktivnosti. Dakle, ne radi se toliko o usporenom metabolizmu  već se manje krećemo. Postoji mnogo razloga za to, a najveći su neraspoloženost i umor a to može biti povezano s valunzima. Naleti vrućine najčešći su simptom u vrijeme menopauze. Valunzi mogu uvelike poremetiti kvalitetu  i količinu sna.  Ne samo da nas to čini umornima i nezainteresiranima za izlazak  i za  vježbanje, već to također remeti razine leptina i grelina u našem mozgu, a to su hormoni koji nam govore jesmo li gladni ili siti. Ukratko, zbog nedostatka sna možemo pojesti više nego što namjeravamo.

Menopauza je također povezana s većim rizikom od depresije i tjeskobe, a to uvelike utječe na pronalaženje motivacije za ustajanje s kauča. Naravno depresija i anksioznost također utječu na naš libido pa ležanje na kauču ima malu šansu da se pretvori u “igre na kauču”.

Što se mijenja s godinama i što se događa s vašim libidom?

Menopauza je znak da su vaše mjesečnice završile, ali to definitivno ne znači da je gotovo s vašim spolnim životom. Menopauza, naravno, može spolni odnos učiniti izazovnim, ali ne i nemogućim. Vaš spolni život može biti drugačiji nego što je bio, ali ako je to nešto što želite, i dalje može biti zabavno.

Neka istraživanja pokazuju da će oko polovice žena u perimenopauzi, menopauzi ili postmenopauzi razviti simptome suhoće spolovila i bolnih spolnih odnosa. Mnoge od žena prijavit će bol tijekom spolnog odnosa, od neugodnog osjećaja poput grebanja brusnim papirom pa do intenzivne,  probadajuće boli.

Suhoća rodnice i bolni spolni odnosi tijekom menopauze, simptomi su na koje su žene najmanje pripremljene i najmanje ih očekuju.  Ove promjene na vulvi i vaginalnoj sluznici, vulvo-vaginalna atrofija, nastaju  kao posljedica hormonalnih promjena, odnosno zbog postupnog smanjivanja izlučivanja hormona, osobito estrogena. Estrogen je zadužen za regulaciju debljine epitelnog sloja rodnice. S padom razine estrogena, tkivo rodnice atrofira, epitel se stanjuje i zbog toga postaje suh, pojačano osjetljiv i podložniji infekciji. Uz sve to, zbog nedostatka vlažnosti rodnice, javlja se svrbež, peckanje a spolni odnos može postati bolan i neugodan.

Jeste li već čule za izraz:” Što vlažnije to bolje!” Razmislite o podmazivanju lubrikantom. Dodajte lubrikant i još lubrikanta. Ako nikada niste koristile lubrikant, nemojte se sramiti ili se osjećati čudno zbog toga – lubrikante možete pronaći u bilo kojoj ljekarni ili na internetu. Lubrikant će olakšati penetraciju i učiniti spolni odnos manje bolnim. U prilog za korištenje lubrikanta idu i neka istraživanja koja pokazuju da upotreba lubrikanta, više nego dvostruko, povećava ženi šansu da postigne vrhunac.

Znajte da ne morate trpjeti bol i da niste same

Nasreću, postoje tretmani koji mogu pomoći. 

DermaWise Duo VaGel & SLICK za potpuno uživanje bez simptoma suhoće rodnice .

VaGel, gel za poticanje prirodne vlažnosti rodnice i SLICK, intimni lubrikant na bazi vode i Aloe Vere 150 ml su proizvodi s komplementarnim djelovanjem za poboljšanu učinkovitost protiv suhoće rodnice i bolnih spolnih odnosa. Razvijeni su u skladu sa znanstvenim napretkom i potrebama današnjih žena kako bi im omogućili da se osjećaju bolje u svojoj koži.

DermaWise SLICK, intimni je lubrikant premium kvalitete koji sadrži 99.5 % sirovina prirodnog podrijetla. Njegov nježni sastav na bazi vode i Aloe Vere čuva vaginalnu floru od iritacija i podržava zdravu vaginalnu pH vrijednost.

Ekstrakt iz lišća Aloe njeguje, održava ravnotežu vlage u koži, stvara zaštitu i poboljšava cirkulaciju krvi te podupire prirodnu regeneraciju kože. Zahvaljujući svojim antigljivičnim svojstvima Aloe Vera može reducirati simptome vaginalnih infekcija. Bogati sastojci našeg SLICK intimnog lubrikanta ublažavaju iritacije i suhoću te pružaju osjećaj instantnog olakšanja. Intimni lubrikant SLICK, djeluje trenutno, tako da neposredno nakon nanošenja čini vaginalni kanal skliskim te tako smanjuje trenje, olakšava penetraciju i čini spolni odnos ugodnijim.

Redovitom upotrebom, vaginalni ovlaživač VaGel također će pomoći. VaGel sadrži sirovine prirodnog podrijetla koje djeluju tako da prokrvljuju mukozna tkiva, potiču produkciju kolagena te potiču vaginalne stanice da stvaraju i zadržavaju vlagu. Osim toga, VaGel će dugoročnom upotrebom poboljšati elastičnost i tonus vaginalnih stijenki. VaGel sadrži manjakavi, jedan od najsnažnijih astrigenta, biljnog porijekla koji izaziva osjećaj stezanja pa tako povećava osjetljivost i intimno zadovoljstvo.  Hamamelis pak, smiruje  upaljeno tkivo, pomaže u borbi protiv infekcija i loših bakterija te uklanja neugodne mirise.

Sa suhoćom rodnice možete se aktivno boriti uz pomoć DermaWise proizvoda: VaGel i SLICK intimnim lubrikantima, sada po promotivnoj cijeni za Paket Duo 35€

Napisala: Dubravka Mandić

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet. Obratite se svom ginekologu prije uporabe bilo kojeg preparata.

 Izvori:

Ne propustite

Gastronomija

Ova salata je vrlo aromatična i osvježavajuća, tako da je idealan izbor za tople dane te ide odlično uz roštilj

Budi fit

U slučaju da mislite da će vam ova kolumna dati quick fix, stanite sad čitati jer ovo nije takav đir.

Darivanje

ALATI predstavljaju dinamičnu, na rezultate usmjerenu vježbu, čiji je cilj čitatelju pružiti neposredno olakšanje od dugotrajnih problema te uspostavu kontrole - i nade.

Savjeti stručnjaka

Redovita zdrava stolica prva je predispozicija zdravlja crijeva

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.