Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Savjeti stručnjaka

Izbjegavajte suhi zrak

Isušena sluznica podložna je virusnim infekcijama, osobito zimi.

Budući da su brojne europske zemlje, među kojima i Hrvatska, pogođene plinskom krizom, mnogi su prešli na alternativne načine grijanja. Ipak ne treba pretjerivati sa zagrijavanjem prostorija jer isušeni zrak može oslabiti sluznicu nosa što otvara put za razne infekcije. 

Zimsko vrijeme, što na poslu, a što kod kuće, većinom provodimo u prostorijama s grijanjem i to uglavnom centralnim, koje znatno isušuje zrak. Relativna vlaga zraka pada ispod 30 posto a sluznica se oštećuje već pri vlazi manjoj od 40 posto.

Neotpornost suhe sluznice

– Nedovoljna vlažnost zraka isušuje sluznicu koja time postaje manje otporna pa je sklonija virusnim infekcijama, posebice u sezoni gripe. Najčešće tegobe koje se uslijed toga javljaju su upala sluznice nosa (rinitis), ždrijela i grkljana (laringitis). Rinitis karakterizira curenje nosa i peckanje u nosu, a ždrijela grlobolja i kašalj. Iako može biti prisutno i otežano gutanje. Bol u grlu mogu ublažiti antiseptici. Osnovni simptom laringitisa je promuklost koju može uzrokovati i nagla promjena temperature, hladnoća i prehlada, čak i prašina, te dim, rekla je dr. med. Mira Osmakčić iz vukovarske opće bolnice.

No, početna upala obično sama prolazi a ublažiti se može antisepticima i analgeticima. Zbog svih navedenih tegoba, potrebno je u prostorijama sa grijanjem vlažiti zrak primjerice ovlaživačima, zdjelicama vode smještenih pokraj izvora topline ili vlažnim ručnicima.

Jednako je važno provjetravati prostorije, te uzimati dovoljno tekućine. Najbolje običnu vodu, čajeve i limunadu zbog C vitamina, kao i svježe cijeđeni sok od naranče.

Dr Osmakčić savjetuje i jedenje dosta sezonskog voća, zatim kompota od jabuka i šljiva. U slučaju da je začepljen nos, dobro je pariti se na kamilici ili običnoj vodi kojoj ste dodali dvije do tri žlice morske soli.

Kretanje stimulira imunitet

Također, iznimno je korisno kretanje, kao i neka redovita sportska aktivnost. Kretanjem se ubrzava disanje, strujanje zraka postaje višestruko brže, a time i čišćenje dišnih putova.

Osim toga, tjelesna aktivnost neposredno stimulira imunitet. Poželjno je izbjegavati zatvorene prostore gdje boravi puno ljudi.

A u prostorijama gdje pretežno boravimo bi trebalo održavati prosječnu temperaturu od 20 stupnjeva Celzijusovih, dok se tijekom noći preporučuju temperature oko pet stupnjeva niže od onih dnevnih.

Tako bi temperatura u dnevnom boravku i dječjoj sobi trebala biti oko 20 do 22 stupnja Celzijeva, u kupaonici 24 stupnja, te do 16 stupnjeva u spavaćoj sobi, hodniku i radnom prostoru.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Zanimljivosti

Rezultati znanstvenog istraživanja pokazuju da konzumacija zelenog čaja pruža učinkovitu zaštitu od virusa gripe, a potencijalno i od respiratornih infekcija koje uzrokuju drugi virusi

Moj dom

Izlet u prirodu? Respiratorni problem. Boravak na otvorenom? Muke s kihanjem. Druženje u parkovima?

Savjeti stručnjaka

Koliko su niske temperature uistinu krivci za prehlade?

Zdravstveni karton

Saznajte kakav bi trebao biti odnos lužnatih i kiselih namirnica, te koje od njih su lužnate, koje kisele, a koje neutralne...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.