Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Gastronomija

Jednostavni desert s chia sjemenkama i mangom

O dobrim učincima po organizam i kvaliteti chia sjemenki već pjevaju i ptice na grani.

O dobrim učincima po organizam i kvaliteti chia sjemenki već pjevaju i ptice na grani. Nebrojeno recepata je postavljeno na internet, u svim mogućim varijantama i zbilja možete birati po svojim afinitetima.

S chia sjemenkama prvi put sam se susrela prije kojih godinu dana i to na preporuku savjetnice za prehranu, moje drage Margo iz centra Motus Melior, te sam ih uvrstila u svoj program prehrane. I iskreno, ne znam kada me je zadnji put neka namirnica toliko oduševila!

Za sve vas koji ih još niste probali, chia sjemenke su blagog i neutralnog okusa i vrlo umirujuće djeluju na probavni trakt. O tome koliko su bogate vlaknima, proteinima i masnim kiselinama, vitaminima, mineralima i fitonutrijentima možete pročitati na svakom koraku, što vam i preporučujem da uradite ako ih još uvijek niste otkrili ili ne znate puno o njima. Zbilja nije čudno da chiu nazivaju super hranom! Ja ih obično konzumiram uz doručak, pomiješane sa zobenim pahuljicama, sjemenkama sezama i lana, sušenim brusnicama i/ili suhim šljivama itd…

Međutim, ovog puta sam zamoljena od naše drage urednice i moje prijateljice Ljubice, koja ima problema sa štitnjačom, pa sukladno s tim i regulacijom i održavanjem tjelesne težine da napravim, ako ikako može, nešto fino i zdravo. Pretpostavljam da bi u mom slastičarskom svijetu to podrazumijevalo desert s čim manje šećera u sebi. Chia mi je prva pala na pamet. Krenula sam tražiti i gledati kako se sve koriste chia sjemenke u desertima i ajmeeeee… nema kraja!

Kao što sam mnogo puta do sada znala napisati, mašta je granica! Meni je osobito pažnju privukla kombinacija s mangom. Osim što je vizualno prekrasna kombinacija, možda ponajviše zato što ga sama još nisam toliko koristila u slasticama, a volim ga.

Dakle, može li neki desert… nešto zdravo i bez cukra? Ma naravno da može!

Sastojci

  • 250 g kokosovog mlijeka
  • 30 g chia sjemenki
  • 150 g pirea od manga
  • 3-4 suhe šljive
  • 3-4 žlice ekstrakta vanilije

Postupak:

Kokosovo mlijeko, chia sjemenke i ekstrakt vanilije zakuhati i pustiti neka kuha par minuta, dok se ne počne zgušnjavati. Maknuti s vatre i pustiti da se hladi povremeno miješajući.

U međuvremenu, oguliti mango, narezati ga i pomoću štapnog miksera, blendera ili multipraktika napraviti pire te ga razdijeliti u 2 čaše.

Jedan dio prohlađenih chia sjemenki uliti u jednu čašu preko pirea od manga. U drugi dio ubaciti sitno narezane suhe šljive, dobro promiješati te preliti preko pirea u drugoj čaši. Ostaviti u frižideru da se dobro ohladi i ukrasiti po želji.
Konzumirati s veseljem!

Napomene:

  • Čisto informativno, ovo su čaše od cca 130 ml. Naravno da možete koristiti koje želite i koje vam najviše odgovaraju.
  • Vodite računa da mango koji koristite bude zreo. Dakle, mora biti mekan. Nije da ga morate takvog kupiti, ali onda neka odstoji par dana u kući dok ne sazrije do kraja.
  • Znam da se chia sjemenke često dodaju u hladno mlijeko i ostave da nabubre. S obzirom na to da se kokosovo mlijeko stišće i na temp. od 20°C meni je puno draža opcija ugrijati na vatri i pustiti da par minuta sve zajedno kuha – tako se i chia puno brže razmekša i nabubri.
  • Naravno da umjesto manga možete koristiti bilo koje drugo voće.
  • Ekstrakt vanilije dodajte po želji.
  • Ako imate tvrđe suhe šljive, onda ih nasjeckajte i prokuhajte u kokosovom mlijeku skupa s chiom. Mekane nije potrebno.
  • S obzirom na to da je mješavina chie gušća i teža od voćnog pirea, u čaše stavljajte žlicu po žlicu, da vam se ne bi dogodilo da u sredini napravite krater i onda nemate lijep i čist presjek.
  • Umjesto kokosovog, može koristiti i bilo koje drugo mlijeko!

Dobar tek…

Recept vam donosi  Slatka Radionica by Vesna Nakić.

Pročitajte još

Zdravstveni karton

Za razliku od ostalih sastavnica hrane, kao što su masti, proteini ili ugljikohidrati, dijetalna vlakna se ne probavljaju u vašem tijelu. Iako organizam ne...

Zdravstveni karton

 Chia sjemenke imaju vrlo pozitivno djelovanje na organizam - daju više energije, pomažu probavi i snizuju kolesterol, no to nije sve.

Gastronomija

Nisam pametna da li bih ovaj fenomenalan, jednostavan, mliječni desert nazivala sutlijaš ili riža na mlijeku.

Gastronomija

Na 100 g namirnice, kokos sadrži čak 35 g masti i oko 350 kalorija.

Advertisement