Jesenski SPR sindrom – drugi dio

Sezonski poremećaj raspoloženja, naš jesenski SPR sindrom,  možemo izbjeći ako se znamo napuniti (besplatnim) izvorima energije koji su oko nas, a koji vraćaju naš organizam u ravnotežu, te mu pomažu da se lakše snosi sa promjenama u okolini.

Prošli tjedan smo objavili kako je san prvi izvor energije. Slijedi ga zrak.

2. Zrak je jedan od izvora energije….

Zbog užurbanog vremena većina ljudi diše plitko te si na taj način uskraćuju neophodan kisik, čiji manjak u mozgu izaziva lošu koncentraciju, slabo pamćenje, depresiju, strahove… Većina nas koristi samo 30 – 40 % kapaciteta pluća, što je nedovoljno! Samo naš mozak treba tri puta više kisika od ostalih organa i ako ga ne dobije u dovoljnoj količini, ono ga uzima iz drugih organa. Posljedice su umor, bezvoljnost i često sklonost obolijevanju. Naš mozak je zapravo gladan, a kisik je gorivo!

Za početak dobro je nekoliko puta duboko udahnuti. Dok sjedite na poslu ili u svom omiljenom naslonjaču, otvorite prozor da uđe svježi zrak te polagano i duboko udahnite tako da se trbuh polako izboči prema van, dok se pri izdahu vraća prema kralježnici. Dišite tako duboko cijelim trbuhom, srednjim dijelom prsnog koša i zatim gornjim dijelom. Vježba se izvodi opušteno i bez naprezanja. Čak prilikom njenog izvođenja možete zamišljati (i osjećati) da kod udaha unosite pozitivnu energiju, a kod izdaha izbacujete negativnu energiju. Ovakvo disanje blago masira unutarnje organe, potiče probavu, regulira rad bubrega, opušta nas i snižava krvni tlak. Udisanjem što veće količine zraka tijekom nekoliko minuta izvođenja ove vježbe, tijelo opskrbljujemo većom količinom dragocjenog kisika, a time i većom količinom energije.

Šetnja prirodom, također je dobar način da se opustite, dok ćete istovremeno disanjem moći unijeti i velike količine ne samo zraka nego i prane. Prana ima posebnu ulogu u očuvanju života na energetskom nivou, dok kisik ima važnu ulogu na fizičkom nivou. Prana je konstantno gibanje, sila koja se stalno kreće, ona predstavlja samu životnu silu ili energiju, a najviše prane možemo unijeti u organizam baš putem disanja.

voda

3. Voda je također izvor energije.

Stručnjaci su otkrili da jedan od prvih znakova dehidracije nije žeđ, nego umor. Stoga pobijedite umor najzdravijim saveznikom – običnom vodom.

Voda sačinjava 72% čovjekovog tijela. Ona pomaže u transportu hranjivih tvari, čišćenju tijela i ispravnom funkcioniranju organa. Vrlo je bitno unositi dovoljnu količinu vode kako bi se ove funkcije mogle ispravno odvijati. Kako je mozak okružen tekućinom, ako je ta tekućina zagađena, odnosno ako je puna otpadnih tvari, ona uništava neurone u mozgu i mozak propada.

Barem 20 % potrebe za vodom može se zadovoljiti putem hrane, dok je ostatak potrebno podmiriti unosom tekućine. Danas se općenito smatra kako je odrasloj osobi potrebno oko 2 do 2,5 l tekućine dnevno tj. 10 čaša. I zapamtite da je vodu u organizam potrebno unositi odvojeno od hrane pa stoga pričekajte s čašom omiljenog napitka netom poslije (obilnog) obroka jer tekućina gasi probavnu vatru i automatski je vašem organizmu potrebnu dulje vremena da probavi hranu.

4. Sunčeva energija koja nas puni.

Iako u vrijeme hladnijeg zimskog razdoblja godine sunčanih dana ima manje, ono je uvijek tu ili skriveno iza oblaka. Dovoljno je da se barem 15-30 minuta dnevno izložite sunčevoj svjetlosti, kako biste svoj organizam napunili sunčevom energijom te ga doveli u ravnotežu. Također, što je put čovjeka svjetlija, ova je aktivacija brža budući da melanin, kožni pigment, upija ultraljubičaste zrake i sprječava njihovo prodiranje dublje u tkivo.

Osim preko kože, naš organizam sunčeve zrake prima i putem očiju. Ovo je također bitan put primanja zračenja kojeg su poznavale mnoge drevne kulture. Pa tako i postoji vježba“Kozmičkog punjenja“ drevna tehnika solarnog disanja i gledanja u sunce koja omogućava da se napunimo sunčevom i kozmičkom energijom te ostvarimo povećanje energije u tijelu i umu.

A kako je sunce glavni izvor vitamina D, prehranom možete nadomjestiti njegov manjak pa tako uzimati namirnice kao što je riblje ulje, jaja, riba, mlijeko.

sunce, zalazak sunca

5. Pravilna i harmonična prehrana je dobar izvor energije.

Prehranu trebate uvijek prilagoditi sezonskim i vremenskim uvjetima. Prema staroj indijskoj disciplini Ajurvedi dobro je u hladnije dane uzimati hranu koja zagrijava tijelo i obrnuto.

Zato neka vaša prehrana uvijek prati promjene u prirodi i služi kao kvalitetan temelj uspješne prilagodbe tijela i psihe.

Češnjak, čili papričice, sjemenke gorušice i crni papar pojačavaju probavnu vatru i zagrijavaju tijelo; crvena leća, med, svi mliječni proizvodi također griju tijelo; kukuruz i kesteni su sezonska hrana koja je dobar izvor energije; mahunarke, cjelovite žitarice, krumpir, musli su namirnice bogate magnezijem; dok će razvoju mentalnih sposobnosti doprinjeti unos mladoga graha i općenito svih vrsta sjemenki koje poboljšavaju i mentalne i reproduktivne funkcije kao što su suncokretove i lanene sjemenke i sjemenke bundeve, te orašasti plodovi kao što je lješnjak i orah; a osim nezaobilazne pšenice i njezinih proizvoda zimu bi svakako trebalo obogatiti hranjivim žitaricama kao što su proso, zob i heljda.

cvjetača