Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Događanja

Jeste li vi idealna žena?

Percepcija žena među hrvatskim građanima

Nedavno objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku ukazuju na prevlast žena, u odnosu na jači spol u različitim područjima društva: znanosti, medicini, školstvu, sudstvu.

Žene predstavljaju većinu  u zdravstvu  među doktorima medicine, ali i među specijalistima, u školstvu gdje su većina nastavnice  u srednjim i osnovnim školama, u sudstvu gdje žene čine preko 70 posto sudaca na općinskim, trgovačkim, prekršajnim sudovima.

Međutim, muškarci još uvijek imaju prevlast na jako visokim ili političkim funkcijama. U sudstvu, muškarci imaju prevlast na najvišim instancama suda: među sucima ustavnog (62 posto) i vrhovnog (51 posto) suda. Predstavljaju 80 posto saborskih zastupnika i ministara, a čak ih je 86 posto među veleposlanicima. I na kraju, žene u prosjeku imaju 10 posto niže plaće od muškaraca.

Navedeni podaci su činjenice, brojevi koji prikazuju odnos žena i muškaraca u različitim područjima u Hrvatskoj.

GfK Hrvatska je proveo istraživanje u kojem je pitao hrvatske građane kako oni vide idealnu ženu u društvu, u smislu njenog poslovnog angažmana i angažmana oko obitelji i djece, ali i kako žene vide same sebe po istom pitanju. Dobivene rezultate usporedili smo sa svim prethodnim istraživanjima (prvo je provedeno 1995.-e godine).

Uspoređujući podatke od 1995.-e godine do danas, vidimo da se slika idealne žene promijenila najviše u pogledu žene u ulozi majke i domaćice. Prije 18 godina znatno veći broj hrvatskih građana (24 posto) idealnom ženom je smatrao onu čija je uloga isključivo briga o obitelji i djeci (majka i domaćica),  za razliku od današnjih dana kada takvom idealnu ženu smatra 14 posto hrvatskih građana.

obiteljU periodu od 1995.-e do 2007.-e godine percepcija idealne žene kretala se u smjeru sve većeg angažmana žene na poslovnom planu, rastao je broj građana koji smatraju da bi idealna žena trebala biti uspješna, zaposlena žena, koja gradi svoju karijeru, dok se o obitelji i djeci brine uz pomoć neke druge osobe (od 30 posto 1995.-e do 40 posto 2007.-e). Istovremeno se smanjivao broj onih koji su idealnom ženom smatrali onu koja radi na manje odgovornim poslovima, ali se brine o obitelji i djeci (1995.- 39 posto, 2007.- 31posto).

S obzirom da u zadnjih 6 godina nije provedeno isto istraživanje, nedostaju podaci koji bi nam mogli ukazati na trenutak kada se ponovno počela mijenjati percepcija idealne žene. U svakom slučaju, posljednje istraživanje pokazuje da se broj onih koji idealnu ženu zamišljaju isključivo kao domaćicu i majku nije promijenio (2007.-15 posto; 2013.-14 posto), kao ni broj onih koji idealnom ženom smatraju zaposlenu ženu angažiranu u javnom i političkom životu (2007.- 5 posto, 2013.- 5 posto).

Najveće promjene u percepciji idealne žene odnose se na povratak žene obitelji i djeci  uz poslovni angažman manjeg opsega. U odnosu na prije 6 godina, 12 posto je više onih koji idealnom ženom smatraju onu koja je zaposlena na manje odgovornim mjestima i brine o obitelji i djeci, dok je 5 posto manje onih koji idealnom ženom smatraju onu kojoj je na prvom mjestu poslovna karijera.

idealna zena naslovnicaUkoliko usporedimo sliku idealne žene u očima muškaraca i žena, vidimo da žene pripadnice svog spola više vide kao karijeristice (žene – 38 posto, muškarci – 31 posto), dok je muškarcima  idealan ‘ljepši spol’ još uvijek više usmjeren na brigu oko obitelji i djece.

Kao i ženama, i mlađim osobama (do 34 godine), idealna žena je ona kojoj je karijera na prvom mjestu (48 posto). Slično mišljenje dijele Zagrepčani (51 posto) i Istrijani (45 posto), ali i neoženjene/neudane osobe (47 posto).

Zanimljivo je bilo vidjeti da li, i koliko odstupa slika idealne žene u odnosu na njenu stvarnu poziciju, ulogu današnjih žena. Na donjoj slici je prikazana usporedba rezultata kako žene vide idealnu ženu i kako vide same sebe.

Najveća odstupanja između želja i stvarnosti postoje u dvjema ulogama žene: kao majke i domaćice i kao karijeristice.

Žene su u  Hrvatskoj u znatno većoj  mjeri majke i domaćice (24 posto) u odnosu kakvom si zamišljaju idealnu ženu (12 posto ih idealnu ženu zamišlja kao majku/domaćicu). S druge strane, stvarnost je i da su žene u Hrvatskoj u manjoj mjeri uspješne poslovne žene koje grade karijeru (svega ih je 21 posto), u odnosu što bi one željele biti (38 posto idealnu ženu vidi kao karijeristicu).

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Top menadžerica

Naš je cilj bio stvoriti bezvremenski proizvod koji nadilazi modu i trendove.

Dobar posao

Posjetitelji su iz prve ruke mogli čuti zanimljive, do sada neotkrivene, detalje koji su obilježili poslovne puteve više od 30 uspješnih poslovnih žena, ali...

Dobar posao

Ako želite biti cijenjeni u poslu, uvjerite se da se svi drugi u vašoj okolini uvijek osjećaju dobrodošlima.

Dobar posao

Pojam "workation" sastoji se od "work" i "vacation", tj. rada i godišnjeg odmora. To je trend premještanja stvarnog mjesta rada na turističko mjesto.

Advertisement