Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Obitelj

Jesu li cijene proizvoda rasle u 2009?

Supermarketi.info donosi analizu kretanja cijena u kriznoj godini.

Nezavisni portala Supermarketi.info u godinu dana rada potrudio se postati relevantan portal na kojem hrvatski potrošači mogu naći zanimljive i korisne informacije o proizvodima i trgovinama, a mi možemo reći, naspram kvalitete sadržaja da su i uspjeli. Posebno smu ponosni na praćenje cijena stotinjak proizvoda koje smo kontinuirano pratili svakog tjedna u zadnjih 365 dana 2009. godine u 8 trgovačkih centara (u jednom trenutku i 9 –Kerum).

S obzirom da je protekla godina protekla u znaku gospodarske krize, ostavke bivšeg premijera Sanadera, povećanja stope PDV-a na 23% te velikom sniženju cijena široke palete proizvoda trgovačkih centara (započelo sniženjem cijena 1000 proizvoda od strane Konzuma), zanimalo ih je kako su se cijene praćenih 100-tinjak proizvoda kretale u 2009 godini.

Za odabrane proizvode sa popisa izračunata je srednja vrijednost (zbroj cijena iz svih supermarketa podijeljen s brojem supermarketa) cijena početkom svakog mjeseca te je praćeno kretanje cijena. Na jednom dijelu proizvoda nije bilo nikakvih ili vrlo malih promjena u cijeni tijekom prošle godine. Među takve proizvode spadaju Vegeta, Coca Cola i Napolitanke (pakiranje od 1kg).

Ono što je važno, dosta velik dio proizvoda je ipak pojeftinio u 2009. godini. Radi se ponajviše o osnovnim životnim namirnicama. Tako je Dukatovo svježe mlijeko od 3,2%mm krajem 2009. godine jeftinije za nešto više od 7% u odnosu na cijenu s početka 2009.



Vrlo je zanimljivo pojeftinjenje suncokretovog ulja Zvijezda. Do početka rujna cijena je u svim većim supermarketima bila 13,49 kn. Paralelno s objavom sniženja cijena proizvoda u Konzumu početkom rujna, pojeftinilo i Zvijezdino suncokretovo ulje, i to za 27%. Sniženje Zvijezdinog ulja natjeralo je i ostale proizvođače suncokretovog ulja da snize cijene kako bi bili konkurentni tako da su i cijene ostalih suncokretovih ulja pale za 30-tak %.




Od osnovnih namirnica pojeftinili su također i riža (20%), svježa jaja (25%) te glatko brašno TIP-550. Prema praćenjima Supermarketi.info portala pekarski proizvodi nisu pojeftinili u 2009. iako su cijene pojedinih proizvođača glatkog brašna pale i do 25%. Zanimljivo je da su trgovački lanci, kako bi bili konkuretni s cijenama osnovnih proizvoda snižavali cijene upravo svojih robnih marki.

Da cijene proizvodima nisu samo padale, vidi se na primjeru šećera (bijeli rafinirani) čija je cijena porasla od proljeća 2009. do početka ove godine za 17%.



Koliko je to utjecalo na cijene slatkiša tek će se moći ustvrditi daljnjim praćenjem, ali već sada možemo primjetiti da su se početkom godine povećale cijene čokolada koje prati ovaj portal (Dorina lješnjak od 100g i Mikado s rižom od 150g) te Bajadere u skoro svim supermarketima.

Treba spomenuti i cijene voća i povrća u supermarketima. Supermarketi.info je ranije u svojim tjednim praćenjima cijena navodio kako se najveće razlike u cijeni artikala nailaze upravo na voću i povrću. Najveće razlike vidljive su na sezonskim artiklima povrća. Tako je domaće svježe krastavce bilo moguće sredinom ljeta kupiti za cca 4 kn (pa i jeftinije) a krajem godine uvozne krastavce iz plastenika morali smo plaćati 16kn (i više), što daje povećanje cijene od nevjerojatnih 300%. Slična je situacija bila sa svježom rajčicom čija je prosječna cijena u ljeto bila oko 6 kn a početkom i krajem godine uglavnom preko 15 kn, znači povećanje cijene od 150%.




Proizvodi koji nisu toliko izrazito sezonskog karaktera imali su manje ali ipak značajne oscilacije u cijenama tijekom 2009 godine. Primjer su jabuka i žuti luk kojima je cijena varirala u godini oko 50%. Vrlo često su te razlike od 50 % znale biti i u tjednom očitanju jer redovito neki od supermarketa stavlja artikle voća i povrća na sniženje.




Krizna 2009. ipak u znaku sniženja

Na kraju ipak možemo reći da je protekla godina uglavnom protekla u znaku sniženja cijena velikog broja proizvoda.Veliki dio tereta sniženja veliki trgovački lanci prebacili su na vlastite robne marke a time i na leđa proizvođača koji za njih proizvode artikle vlastitih marki. Time su pokušali umanjiti negativan trend pada potrošnje građana uzrokovan povećanjem PDV-a, povećanjem cijene struje i plina te sve većem broju nezaposlenosti u državi.

Kakav će biti trend kretanja cijena proizvoda u 2010., ovog trenutka je teško predvidjeti. Sudeći prema trenutačnim pokazateljima, godina će biti jednako teška (ako ne i teža) od protekle i pitanje je da li trgovački lanci imaju snage držati već snižene cijene proizvoda te nastaviti trend snižavanja cijena proizvoda ukoliko se nastavi pad.

Supermarketi.info

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Fashion report

U nastavku vam donosimo nekoliko modela koje se isplati uloviti na Replay Sezonskoj akciji po izvrsnim cijenama!

Fashion report

Kako bi se osigurala što kvalitetnija i kreativnija kupovina, kanadski brend ALDO produžio je Black Friday na cijeli tjedan u kojem donosi genijalne popuste...

Fashion report

Popularni kanadski brend ALDO, sve traženiji u Hrvatskoj, na svojoj je internetskoj stranici kreirao 'The Sandal Shop' – mjesto na kojem možete pronaći najljepše...

Fashion report

Kako ne biste propustili jednu od trenutno najboljih prilika da obnovite svoju garderobu donosimo vam neke od fenomenalnih komada koje možete kupiti po akcijskim...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.