Naravno, radi se o žanru kojeg mnogi obožavaju, neki mrze, kritičar gledaju preko oka, ali svi poznaju – mjuzikl.
Mjuzikl je nastao početkom 20. stoljeća i vrlo suvereno opstao kroz brojne promjene u kazališnom i filmskom ukusu, pa je tako u svoje redove uvrstio sve važnije glazbene stilove poput jazza i rocka kojima dugujemo kultni "The Hair" i "Jesus Christ Superstar", koji dan danas privlače jednak broj gledatelja kao i u vrijeme hippie revolucije.
Dom mjuziklu je Broadway u New Yorku – mjesto gdje snovi nastaju i gase se na daskama koje život znače. Ipak, maniji za mjuziklom ipak najviše duguje dobro staro filmsko platno na koje se bez velikih poteškoća, ovaj prije svega kazališni žanr, preselio. Naše bake i djedovi jedva su čekali subote navečer da bi u crno-bijelom uživali i uživljavali se u nove ljubavi Freda Astairea, Ginger Rogers, Genea Kellyja, Doris Day i mnogih drugih multitalentiranih glumaca na čijim bi plesnim i glasovnim mogućnostima i većina današnjih glumaca mogla biti zavidna. Toj tezi u prilog ide i već spomenuta Dorothy koju je utjelovila Judy Garland u "Čarobnjaku iz Oza" te tako postala i ostala najpopularnija glumica mjuzikala svih vremena.
Čarobna formula mjuzikla
Čemu mjuzikl duguje svoju popularnost koja s godinama ne jenjava? Je li to taj vječni dobro prokušani recept savršenog omjera plesa, pjesme i drame koji kad je još začinjen sočnom ljubavnom pričom postaje jednostavno neodoljiv?
Upravo se ovim receptom poslužila redateljica Phyllida Lloyd u mjuziklu "Mamma mia", jednom od najvećih hitova ove godine u filmskoj industriji. Receptu je dodala najveće hitove još veće Abbe s kojih je u pravo vrijeme otresla prašinu, te neke od najpoznatijih glumaca današnjice za koje nismo ni znali da nam imaju ponuditi uz odličnu glumu i vrlo dobar sluh te nogice lagane izvodeći korake i skokove od kojih zastaje dah.
Tako nas je Meryl Streep za koju smo mislili da nam je baš sve svoje maestralne transformacije već pokazala, uspjela još jednom obradovati i baciti na guzu svojom energijom, glasovnim mogućnostima i ludim ritmovima i natjerati nas da u kinu povičemo: Mamma mia!!
Drugi dom mjuzikla zasigurno je Hollywood jer svoje najveće uspješnice u ovom žanru redovito nagrađuje zlatnim kipićima, pa je tako Moulin Rouge! Baza Luhrmanna dobio šest nominacija i dva Oscara, a godinu dana kasnije Chicago sedam nominacija i čak šest Oscara.
Mjuzikli na domaćim daskama
Kako ni hrvatska produkcija nije lijena, zadnjih godina smo imali prilike vidjeti, doduše u kazališnim izvedbama, nekoliko mjuzikala koji su vrlo brzo postali hitovi, primjerice "Dundo Maroje 008". Od TV serije nastale su pjevno-plesne "Bitange i princeze", a od svjetskih uspješnica i domaću verziju doživjeli su "Chicago", "Isus Krist Superstar", "Briljantin"i "Skidajte se do kraja". Zagrebačko kazalište Komedija najavljuje još jedan vrlo zanimljiv projekt “S ljubavlju, Janis” koji govori o tragičnoj sudbini mlade i vječito intrigantne američke pjevačice Janis Joplin.
Mnogi, pogotovo kritičari, mjuzikl ne prihvaćaju kao ozbiljan filmski žanr, no izgleda da to uopće ne umanjuje njegovu popularnost i sposobnost da zaboravimo na sve brige i probleme koji nas čekaju na izlazu iz kina ili kazališne dvorane. Mjuzikli su lepršavi, vedri, zabavni i topli, a voljeli ih ili mrzili, moramo priznati mjuzikli su tu da ostanu.
Mjuzikl je nastao početkom 20. stoljeća i vrlo suvereno opstao kroz brojne promjene u kazališnom i filmskom ukusu, pa je tako u svoje redove uvrstio sve važnije glazbene stilove poput jazza i rocka kojima dugujemo kultni "The Hair" i "Jesus Christ Superstar", koji dan danas privlače jednak broj gledatelja kao i u vrijeme hippie revolucije.
Dom mjuziklu je Broadway u New Yorku – mjesto gdje snovi nastaju i gase se na daskama koje život znače. Ipak, maniji za mjuziklom ipak najviše duguje dobro staro filmsko platno na koje se bez velikih poteškoća, ovaj prije svega kazališni žanr, preselio. Naše bake i djedovi jedva su čekali subote navečer da bi u crno-bijelom uživali i uživljavali se u nove ljubavi Freda Astairea, Ginger Rogers, Genea Kellyja, Doris Day i mnogih drugih multitalentiranih glumaca na čijim bi plesnim i glasovnim mogućnostima i većina današnjih glumaca mogla biti zavidna. Toj tezi u prilog ide i već spomenuta Dorothy koju je utjelovila Judy Garland u "Čarobnjaku iz Oza" te tako postala i ostala najpopularnija glumica mjuzikala svih vremena.
Čarobna formula mjuzikla
Čemu mjuzikl duguje svoju popularnost koja s godinama ne jenjava? Je li to taj vječni dobro prokušani recept savršenog omjera plesa, pjesme i drame koji kad je još začinjen sočnom ljubavnom pričom postaje jednostavno neodoljiv?
Upravo se ovim receptom poslužila redateljica Phyllida Lloyd u mjuziklu "Mamma mia", jednom od najvećih hitova ove godine u filmskoj industriji. Receptu je dodala najveće hitove još veće Abbe s kojih je u pravo vrijeme otresla prašinu, te neke od najpoznatijih glumaca današnjice za koje nismo ni znali da nam imaju ponuditi uz odličnu glumu i vrlo dobar sluh te nogice lagane izvodeći korake i skokove od kojih zastaje dah.
Tako nas je Meryl Streep za koju smo mislili da nam je baš sve svoje maestralne transformacije već pokazala, uspjela još jednom obradovati i baciti na guzu svojom energijom, glasovnim mogućnostima i ludim ritmovima i natjerati nas da u kinu povičemo: Mamma mia!!
Drugi dom mjuzikla zasigurno je Hollywood jer svoje najveće uspješnice u ovom žanru redovito nagrađuje zlatnim kipićima, pa je tako Moulin Rouge! Baza Luhrmanna dobio šest nominacija i dva Oscara, a godinu dana kasnije Chicago sedam nominacija i čak šest Oscara.
Mjuzikli na domaćim daskama
Kako ni hrvatska produkcija nije lijena, zadnjih godina smo imali prilike vidjeti, doduše u kazališnim izvedbama, nekoliko mjuzikala koji su vrlo brzo postali hitovi, primjerice "Dundo Maroje 008". Od TV serije nastale su pjevno-plesne "Bitange i princeze", a od svjetskih uspješnica i domaću verziju doživjeli su "Chicago", "Isus Krist Superstar", "Briljantin"i "Skidajte se do kraja". Zagrebačko kazalište Komedija najavljuje još jedan vrlo zanimljiv projekt “S ljubavlju, Janis” koji govori o tragičnoj sudbini mlade i vječito intrigantne američke pjevačice Janis Joplin.
Mnogi, pogotovo kritičari, mjuzikl ne prihvaćaju kao ozbiljan filmski žanr, no izgleda da to uopće ne umanjuje njegovu popularnost i sposobnost da zaboravimo na sve brige i probleme koji nas čekaju na izlazu iz kina ili kazališne dvorane. Mjuzikli su lepršavi, vedri, zabavni i topli, a voljeli ih ili mrzili, moramo priznati mjuzikli su tu da ostanu.
You must be logged in to post a comment Login