Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Fashion report

Krzno – najveći modni grijeh

Kada je u pitanju krzno, moda postaje izraz osobnog etičkog stava.

Ekološka svijest i kontroverze oko nošenja krzna, sudeći prema zastupljenosti krzna u zimskim dizajnerskim kolekcijama, ne zabrinjavaju previše sljedbenike ultimativnih trendova mode.

Da je krzno definitivno “in” govori u prilog i činjenica kako mu veliki broj poznatih imena svjetske modne scene nije odolio.

Procvat industrije krzna

Alexander McQueen, John Galliano, Jean Paul Gaultier, Emilio Pucci, Fendi, Lanvin, Dolce & Gabanna tek su neki od onih svojim kreacijama otvoreno zagovaraju neponovljivu ljepotu plemenita krzna posve ignorirajući gorljive prosvjede aktivista za prava životinja.

Modeli u raskošnim bundama od nerca, samurovine, hermelina, činčile, nutrije ili polarne lisice poziraju u Vogue-u i ostalim prestižnim svjetskim modnim časopisima, a industrija krzna u pravom je procvatu.

Rezultati ankete provedene od strane međunarodne organizacije za krzno "International Fur Trade Federation" (IFTF) pokazali su znatan rast prodaje krzna u svijetu posljednjih deset godina.

"Jak interes za krznene proizvode pokazuju i modni dizajneri i sljedbenici trendova što se ogleda kroz pozitivan rezultat industrije krzna", naglašava predsjednik IFTF Andreas Lenhart.

Više desetaka godina javnost je izrazito podijeljenog mišljenja kad je riječ o nošenju krzna.

Moćna međunarodna organizacija za etičko postupanje sa životinjama (PETA), s više od dva milijuna svojih članova diljem svijeta, permanentno djeluje kroz javno obrazovanje, istraživanje i uključivanje poznatih osoba u svoje projekte zaštite životinja.

Donna Karan odustala od kolekcija s krznom

Dvije godine pritiska na neke od dizajnera koji u svojim kolekcijama preferiraju upotrebu krzna, urodilo je plodom. Donna Karan objavila je kako u svojim kolekcijama više neće koristiti krzno.

Newyorška je dizajnerica cijeli je niz godina prisutna na crnim top-ljestvicama boraca za prava životinja. Aktivisti su ustrajno protestirali na njenim revijama, a sve je kulminiralo video snimkom njoj poslanoj na kojoj je mučki prikazano nasilje koje podupire krznena industrija.

Potpredsjednik PETA-e Dan Mathews istakao je:"Ovo je pobjeda za prave žrtve mode, životinje, kojima se guli kožu na živo zbog modnih ukrasa. Ubijanja životinja radi krzna u 21. stoljeću krajnje je neoprihvatljivo", te dodao: "Stella McCartney, Ralph Lauren i Vivienne Westwood primjeri su kako je moguće stvoriti prekrasno dizajnirani odjevni predmet bez ruku umrljanih krvlju. Okrutnost nad životinjama prestati će kada ljudi prestanu kupovati kreacije dizajnera koji propagiraju nošenje prirodnog krzna."

Velški dizajner Julien MacDonald naviknut na javne kritike zbog količine krzna prikazanog u svojim kolekcijama, odgovorio je: "Ne zanima me što tko misli. Obožavam krzno.To je prekrasni prirodni proizvod životinja."

I neki drugi poznati dizajneri, čini se, nimalo se ne obaziru na kritike ljubitelja životinja koji upozoravaju kako je više od 50 milijuna životinja ubijeno zbog svoga krzna samo u ovoj godini. A, primjerice, za samo jedan kaput od činčile potrebno je 130 do 200 ovih krznaša.

Prvi čovjek modne kuće Chanel, Karl Lagerfeld, na upite onih koji su ga uporno prozivali zbog upotrebe pravog krzna u njegovim kolekcijama, konačno se oglasio rekavši kako je besmisleno raspravljati o toj temi jer čovjek ubija zvijer koja bi ionako ubila njega, te dodao kako će i dalje podupirati nošenje prirodnog, a ne ekološkog krzna.

Cijena glamura ipak ostaje upitna

Pokušavajući zauzeti stav između ova dva sukobljena mišljenja, možemo konstatirati kako moda nedvojbeno proklamira ženstveno i luksuzno, a u tom je kontekstu ljepoti krzna, oduvijek simbolu društvenog prestiža, uistinu teško konkurirati.

U kolikoj ćemo se mjeri u ovoj žučnoj "modnoj" raspravi prikloniti, stajalištu – kako je nošenje krzna primjer ljudske bahatosti i bezrazložnog ubijanja životinja ili, pak, onom koje navodi licemjerje borbe protiv krzna uz istovremeno uzgajanje životinja radi hrane, trebamo odlučiti sami.

Odjenuti krzno životinje ne znači samo prikloniti se jednom modnom gledištu, nego je i pitanje osobnog etičkog stava.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Fashion report

Tijekom hladnijih dana, često se odlučujemo za nošenje boja tamnijih tonova kao što su crna, tamnoplava, siva, bordo i smeđa.

Fashion report

Već s prvim jesenskim kišama koje se slijevaju niz ulicu, u potrazi smo za onim parom obuće koji može pomoći da noge ostanu suhe.

Trendovi

Talijanski brend Replay predstavio je novu suradnju i to s digitalnom kreatoricom i influencericom Ginevrom Mavilla.

Trendovi

Neda Parmać, Ivana Marić, Uršula Tolj, Neven Ciganović bili su samo neka poznata lica na velikom jesenskom partyju u zagrebačkom beauty centru Kaja u...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.