Hoće li najmoćniji konglomerat luksuzne robe na svijetu LVMH – Louis Vuitton Moet Hennessy, postati vlasnikom modne kuće Hermes, pitanje je koje se posljednje vrijeme često postavlja u svijetu biznisa i vrhunske mode.
Naime, nedavno je objavljeno kako grupacija LVMH kupuje manjinski udio u francuskoj modnoj kući Hermes, za što će izdvojiti dvije milijarde dolara.
Neočekivana vijest ipak nije odviše iznenadila poznavatelje modnih prilika budući je otprije poznata odlučnost i poslovna agresivnost Bernarda Arnaulta, osnivača, predsjednika i izvršnog direktora LMVH-a, unutar čije se grupacije nalaze svjetski poznati brandovi: Louis Vuitton, Celine, Kenzo, Fendi, Donna Karan, Marc Jacobs, Loewe i Givenchy. Šezdesetogodišnji francuski biznismen na čelu je LVMH-a od 1990. godine, postavljen nakon tri godine interne borbe za vlast, Prema pisanju magazina Forbes, Bernard Arnault sedmi je najbogatiji čovjek na svijetu, dok ga je magazin Time uvrstio u listu sto najutjecajnijih ljudi u svijetu.
Modna kuća Hermes, pak, tvrtka je u obiteljskom vlasništvu koja godinama uspješno odolijeva pokušajima kupnje mnogih zainteresiranih kupaca. Iako su iz LVMH-a poručili kako ne namjeravaju u potpunosti preuzeti Hermes niti utjecati na dosadašnju strategiju tvrtke, navedenom će akvizicijom postati vlasnici 17,1% dionica poznate modne kuće. Poslovni analitičari, međutim, već predviđaju kako sadašnji udio vlasništva nipošto neće zadovoljiti Bernarda Arnaulta, koji će zasigurno, ubrzo posegnuti i za većinskim udjelom u luksuznoj francuskoj tvrtki.
U ovom kontekstu, nerijetko je spominjano i rivalstvo obitelji Arnault i druge moćne francuske obitelji, Pinault, koje je kulminiralo upravo kroz nepoštednu borbu za kupnju talijanske modne marke Gucci otprije deset godina. Nije poznato na koji je način LVMH došao do toliko visokog udjela u Hermesu, odnosno da li kupljen na otvorenom tržištu ili od članova obitelji. Hermes je, naime, već dugo vremena u središtu medijskih špekulacija, budući se pretpostavlja kako su neki od članova obitelji planirali prodaju svojih udjela u tvrtki. Bernard Arnault se na ulaganje u Hermes odlučio kada su dionice te kampanje bile na rekordnim razinama, a od srpnja je njihova vrijednost skočila za čak 65%.
Slavi modne kuće Hermes nesumnjivo je doprinjeo i moćni i utjecajni modni dizajner Jean-Paul Gaultier. Umjetnički direktor prestižne modne kuće, inspiriran konjima koji su ujedno i zaštitni znak Hermesa, svojom je posljednjom kolekcijom za proljeće i ljeto 2011. godine, trijumfirao pred modnom publikom na pariškom tjednu mode, pretvorivši modnu pistu u hipodrom.
Zanimljivo je spomenuti kao je konzultantska tvrtka Bain&Co. nedavno objavila predviđanje da će, unatoč recesiji, prodaja luksuzne robe u svijetu ove godine porasti za čak deset posto. Najveći rast prodaje luksuznih proizvoda zabilježen je u Kini, čime će ova zemlja postati treće tržište luksuzne robe na svijetu.
Naime, nedavno je objavljeno kako grupacija LVMH kupuje manjinski udio u francuskoj modnoj kući Hermes, za što će izdvojiti dvije milijarde dolara.
Neočekivana vijest ipak nije odviše iznenadila poznavatelje modnih prilika budući je otprije poznata odlučnost i poslovna agresivnost Bernarda Arnaulta, osnivača, predsjednika i izvršnog direktora LMVH-a, unutar čije se grupacije nalaze svjetski poznati brandovi: Louis Vuitton, Celine, Kenzo, Fendi, Donna Karan, Marc Jacobs, Loewe i Givenchy. Šezdesetogodišnji francuski biznismen na čelu je LVMH-a od 1990. godine, postavljen nakon tri godine interne borbe za vlast, Prema pisanju magazina Forbes, Bernard Arnault sedmi je najbogatiji čovjek na svijetu, dok ga je magazin Time uvrstio u listu sto najutjecajnijih ljudi u svijetu.
Modna kuća Hermes, pak, tvrtka je u obiteljskom vlasništvu koja godinama uspješno odolijeva pokušajima kupnje mnogih zainteresiranih kupaca. Iako su iz LVMH-a poručili kako ne namjeravaju u potpunosti preuzeti Hermes niti utjecati na dosadašnju strategiju tvrtke, navedenom će akvizicijom postati vlasnici 17,1% dionica poznate modne kuće. Poslovni analitičari, međutim, već predviđaju kako sadašnji udio vlasništva nipošto neće zadovoljiti Bernarda Arnaulta, koji će zasigurno, ubrzo posegnuti i za većinskim udjelom u luksuznoj francuskoj tvrtki.
U ovom kontekstu, nerijetko je spominjano i rivalstvo obitelji Arnault i druge moćne francuske obitelji, Pinault, koje je kulminiralo upravo kroz nepoštednu borbu za kupnju talijanske modne marke Gucci otprije deset godina. Nije poznato na koji je način LVMH došao do toliko visokog udjela u Hermesu, odnosno da li kupljen na otvorenom tržištu ili od članova obitelji. Hermes je, naime, već dugo vremena u središtu medijskih špekulacija, budući se pretpostavlja kako su neki od članova obitelji planirali prodaju svojih udjela u tvrtki. Bernard Arnault se na ulaganje u Hermes odlučio kada su dionice te kampanje bile na rekordnim razinama, a od srpnja je njihova vrijednost skočila za čak 65%.
Slavi modne kuće Hermes nesumnjivo je doprinjeo i moćni i utjecajni modni dizajner Jean-Paul Gaultier. Umjetnički direktor prestižne modne kuće, inspiriran konjima koji su ujedno i zaštitni znak Hermesa, svojom je posljednjom kolekcijom za proljeće i ljeto 2011. godine, trijumfirao pred modnom publikom na pariškom tjednu mode, pretvorivši modnu pistu u hipodrom.
Zanimljivo je spomenuti kao je konzultantska tvrtka Bain&Co. nedavno objavila predviđanje da će, unatoč recesiji, prodaja luksuzne robe u svijetu ove godine porasti za čak deset posto. Najveći rast prodaje luksuznih proizvoda zabilježen je u Kini, čime će ova zemlja postati treće tržište luksuzne robe na svijetu.
You must be logged in to post a comment Login