Zagrebačka galerija Događanja ugostila je zanimljivu likovnu izložbu radova četiri umjetnice. One su koristeći tradicionalnu formu tapeta odlučile na likovni način propitkivati aktualnu temu kulturološkog značaja konzumerizma i komercijalne kulture. Prateći probleme suvremenog kapitalističkog društva koje, oslanjajući se na tržišnu ekonomiju, potiče masovnu proizvodnju i potrošnju, dovodimo se do promišljanja vlastitih potreba i navika, ali i djelovanja.
Pitanja autorstva umjetničkog djela, njegove uloge u društvu kao i prezentacije, postavljena su s aspekta današnjeg mladog stvaratelja koji više nije boem već je i sam pod utjecajem reklama i njihovih idealiziranih svjetova. Projekt je svojevrstan hommage shoppingu, a ne licemjerno promatranje iz kuta. Izložena su djela ujedno i prodajni artikli, a promatrač bira kakav će stav prema njima zauzeti.
Pored fenomena konzumerizma, projekt se dotiče i marketinga kulture. Komercijalna kultura na neki način prestaje biti objekt prezira, a suptilnom se ironijom, koja je prisutna u izložbenim "artiklima", pokušava potvrditi teza da kultura i marketing predstavljaju "narodnu kulturu našu kulturu", a mi konzumerističke subjekte. Trebamo li to biti? Trebamo li to kupiti?
Grupu "PI" čine Saša Furlan, Sanja Kapidžić, Marina Krstačić i Vanja Tataj. Sve četiri su završile Akademiji Primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Njihova izložba u zagrebačkoj galeriji Događanja moći će se pogledati do 12. prosinca od ponedjeljka do petka od 10 do 20 sati.
Pitanja autorstva umjetničkog djela, njegove uloge u društvu kao i prezentacije, postavljena su s aspekta današnjeg mladog stvaratelja koji više nije boem već je i sam pod utjecajem reklama i njihovih idealiziranih svjetova. Projekt je svojevrstan hommage shoppingu, a ne licemjerno promatranje iz kuta. Izložena su djela ujedno i prodajni artikli, a promatrač bira kakav će stav prema njima zauzeti.
Pored fenomena konzumerizma, projekt se dotiče i marketinga kulture. Komercijalna kultura na neki način prestaje biti objekt prezira, a suptilnom se ironijom, koja je prisutna u izložbenim "artiklima", pokušava potvrditi teza da kultura i marketing predstavljaju "narodnu kulturu našu kulturu", a mi konzumerističke subjekte. Trebamo li to biti? Trebamo li to kupiti?
Grupu "PI" čine Saša Furlan, Sanja Kapidžić, Marina Krstačić i Vanja Tataj. Sve četiri su završile Akademiji Primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Njihova izložba u zagrebačkoj galeriji Događanja moći će se pogledati do 12. prosinca od ponedjeljka do petka od 10 do 20 sati.
You must be logged in to post a comment Login