Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Fashion report

Lolita efekt – seksualizacija djevojčica

Od prve lutke do estetske operacije

Crveni ruž, luksuzan nakit, cipele na visoku potpeticu i leopard uzorak – djeluju neprikladno kad su u istoj rečenici u kojoj spominjemo djevojčice. U časopisu Vogue Paris 2011. godine objavljen je provokativni editorijal koji prikazuje djevojčice od svega desetak godina u seksi pozama, našminkane i odjevene primjerenije njihovim majkama. Neki će ustvrditi kako su se djevojčice samo igrale maminom odjećom i šminkom, te da je apsolutno bezopasno to što vidimo. S druge strane, editorijal je zamišljen kao parodija na modnu industriju i izbor modela sve mlađih dobnih skupina. Bilo kako bilo, sve vodi prema istome – seksualizaciji djece. Dokaz je to da modna industrija ne poznaje granice i ne preza ni od čega u postizanju profita.

F:PHOTOReady RoomActionsInsert Request34436#Not For Publicationfrench vogue dec 2010-1.jpgMeenakshi Gigi Durham, profesorica novinarstva i masovnih komunikacija na Sveučilištu u Iowi nazvala je ovaj fenomen Lolita efekt prema istoimenom romanu Vladimira Nabokova – Lolita. Durham u svojoj studiji progovara o sve većem problemu seksualizacije djevojčica kojim smo preplavljeni kroz medije i popularnu kulturu. Da časopisi seksualiziraju žene nije ništa novo, no sve češće ciljaju na najranjivije skupine u društvu.

vogue-paris-kidsU SAD-u su vrlo popularni izbori za Miss na koje roditelji prijavljuju svoje djevojčice sa svega nekoliko navršenih godina. Od djevojčica se očekuje da stavljaju umjetne nokte i trepavice, ekstenzije, tešku šminku te da tamne ten. Upravo su pretjerane ambicije roditelja i želja da profitiraju na svojoj djeci mnoge djevojčice izložilo nepotrebnoj seksualizaciji u medijima. Roditelji natjecateljica čak unajmljuju trenere i troše od 300 do 5000 dolara po natjecanju. S obzirom da na natjecanju ljepote postoje točke u kojima djevojčice trebaju zablistati osmišljenom koreografijom i talentom, neki roditelji su otišli toliko daleko da je jedna majka dozvolila djevojčici da se odjene u prostitutku, druga djevojčica je pušila lažnu cigaretu na pozornici, a treću je majka depilirala voskom prije nastupa.

lutka

Djevojčice stječu iskrivljenu sliku o sebi, prerano ulaze u svijet odraslih i teže idealima o kojima ne bi trebale niti razmišljati u tim godinama. Zabrinjavajuća je činjenica da pedofili više ne moraju tragati za ‘materijalima’, već su im doslovno servirani u časopisima koji bi se trebali baviti modom. Cijela generacija djevojčica izložena je agresivnim marketinškim napadima kroz neprimjerenu i seksualiziranu dječju odjeću, igračke, video igrice, televizijske emisije, knjige i časopise. Zašto u dućanima uopće možemo kupiti štikle ili push-up grudnjake za djevojčice predškolske dobi?

Little Kids Model3Na Facebooku smo svakodnevno ‘bombardirani’ fotografijama tinejdžerica u seksi pozama i napućenih usnica. Još u osnovnoj školi nose se štikle i seksi haljinice, pa i na krizmu. Djeca su fascinirana glazbenim i filmskim idolima, ‘zvijezdama’ koje se slikaju polugole, dok povlače ‘lajnu’ ili s modricama na oku nakon što su pretučene od svog nasilnog dečka.

Ispiranje dječjih mozgova počinje vrlo rano, stereotipi se usađuju otkad djevojčice prime u ruke prvu lutku savršenih proporcija pa sve do kupnje ‘anti age’ kreme i bukiranja termina za estetsku operaciju. Upravo zato što djeca upijaju ponašanja odraslih, ona dobra i ona loša, roditelji bi trebali biti uzor, razmišljati zdravorazumski i omogućiti djeci da uživaju u djetinjstvu bez razmišljanja o svijetu odraslih, a pogotovo ne o irelevantnim stvarima poput umjetnih trepavica, umetaka u grudnjacima ili visini peta na cipelama.

Riječi ‘seksi’ i ‘dijete’ ne smiju stajati niti u istoj rečenici.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Fashion report

Zimsku Shibesu kolekciju upotpunila je linija zimskih vodonepropusnih jakni koje, osim što štite od vjetra i kiša, pružaju i dodatnu zaštitu od snijega i...

Trudnoća

Nije neuobičajeno da neke žene imaju neredovite mjesečnice nekoliko mjeseci nakon poroda.

Zanimljivosti

Online modna trgovina Answear poznata je po svojem nepogrešivom ukusu prilikom odabiranja brendova i modela koje će uvrstiti u svoju ponudu.

Obitelj

Kratkotrajan izlazak na snijeg koristan je za djecu.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.