Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Fashion report

LukA – modni label Luke Grubišića

Razgovarali smo s novim omiljenim dizajnerom hrvatskih trendeterica

Kreacije zagrebačkog dizajnera Luke Grubišića koji je u New Yorku završio prestižnu modnu školu, a potom osnovao i vlastiti brand LukA, nakon njegova povratka u Hrvatsku sve su traženije među brojnim poklonicama hrvatskog modnog potpisa.

Razgovarali smo s 31-godišnjim dizajnerom neposredno pred otvaranje njegova novog dućana u samom središtu Zagreba.

Kako su izgledali vaši počeci bavljenjem modom? Može li se za vas reći da ste od najranijeg djetinjstva predodređeni za bavljenje ovom profesijom?

Modom sam se počeo baviti u New Yorku 2004. godine. Uspio sam se upisati na najbolji modni fakultet u Americi, Parsons, na kojem sam završio dupli smjer – Fashion Design i Fashion Merchandising. Kako sam se rano počeo baviti fotografijom, čini mi se da sam oduvijek bio u doticaju s modom. Često sam davao modne savjete prijateljicama i zanimao se za modu. Kada sam se uspio upisati na prestižni fakultet (koji po semestru od 8000 zahtjeva upisuje samo 120 studenata) ispisao sam se sa postdiplomskog iz marketinga i počeo studirati na Parsonsu. Roditelji su mi uvijek bili najveća potpora, zbog mog studija, primjerice, prodali su veliku kuću na moru koja je pripadala mom djedu.

S obzirom da ste školovani modni dizajner, kakav je općenito vaš stav o vječnoj polemici o potrebi formalnog školovanja za profesionalno bavljenje modom?

Biti dizajner ne znači samo znati sašiti haljinicu – potrebno je biti inovativan, educiran, poznavati osnove marketinga, znati šivati, prilagoditi se tržištu… Jako sam osjetljiv na ljude koji se eto, tek tako, počnu baviti modom. Prema mom mišljenju, jako je vidljivo tko ima, a tko nema završenu školu. Potrebno se svakako obrazovati, ali i imati volje i talenta.

Jedan ste od rijetkih hrvatskih dizajnera sa iskustvom školovanja u inozemstvu. Kakva ste znanja u SAD-u stekli i s kojom ste dizajnerima surađivali?

Radio sam za Oscara de La Rentu, Nicolas Petroa, Meggie Noris Couture i još mnoštvo projekata za dizajnere kao što su Dennis Basso, potom sam radio neke projekte za Ralph Laurena i nekoliko nepoznatih brandova koji rade "licensing" odjeću nižih linija poznatih dizajnera kao što su npr. Nicole Miller, Liz Clayborn ili Puff Daddy.



Kakva je, po vama, trenutna modna situacija u Hrvatsko i u kolikoj se mjeri naša modna scena razlikuje od inozemne?

Jako se razlikuje. Mnogi koji se nazivaju modnim dizajnerima, razinom kvalitete i kvalitetom nipošto se ne bi se trebali svrstati u tu skupinu. Na drugoj strani, hrvatska modna scena neprestano se razvija. Dio kreativnih dizajnera usprkos teškoj situaciji, idu naprijed.

U relativno kratkom vremenu ste se nametnuli kreacijama. Što je osnovno što karakterizira vaš rad?

Volim ženu učiniti ljepšom – glamuroznom, seksi, samosvjesnom…

Što je idealan okvir za jednu vašu kreaciju, odnosno kakav je profil žene koja nosi odjeću potpisanu imenom LukA?

Ne radim modu samo za djevojke, prvenstveno nastojim svojim modelima i šivanjem po mjeri u potpunosti ugoditi kupcu. Od iznimne mi je važnosti "fitting", kvaliteta materijala i forma. Volim naglašavati struk, ponekad se poigram i asimetrijom, ali svakako mi je najvažniji pad materijala, njegov "movement", način kako se kreće i ponaša u svojemu padu.

Poznati ste po kvalitetnoj izradi odjeće. Kako zapravo nastaje jedna vaša kreacija?

Svaka moja kolekcija nastaje iz koncepta ili kako se u Americi to naziva “mood board”. Nakon toga biraju se boje, potom materijali, pa se kreće na crtanje. 1000-2000 crteža suzi se na izbor od tridesetak, prema kojima se potom kreira na formi, odnosno lutki, a tek nakon čega se kroji i šiva model.

Često se mogu čuti komentari o previsokim cijenama odjeće hrvatskih dizajnera. Koje je vaše mišljenje o tome?


Proces izrade modela dugotrajan je, a troškovi proizvodnje nisu mali, što u konačnici rezultira visokom cijenom modela. Mišljenja sam da je kupcima svakako potrebno ponuditi i pristupačniju i manje luksuznu liniju odjeće, što je uostalom uobičajena praksa kod većine poznatih svjetskih modnih dizajnera.

Kako biste opisali svoju najnoviju liniju haljina namijenjenu maturanticama?

Haljine radim po narudžbi, i u dogovoru s klijenticom. Radim isključivo sa najkvalitetnijim prirodnim materijalima, no, ukoliko je cijena previsoka, nudim mogućnost da se haljina izradi u povoljnijem materijalu. Mini kolekcija namijenjena maturanticama uglavnom je izrađena od svilenog satena najviše kvalitete, u tamnijim nijansama.



Upravo ste otvorili studio u najužem središtu grada, u zagrebačkoj Teslinoj ulici. Koliko je teško probiti se na tržištu ako se uzme u obzir činjenica kako tek rijetki hrvatski dizajneri mogu živjeti od svog rada?

Tek ćemo vidjeti kako ću poslovati… Postoji velik broj potencijalnih kupaca oduševljenih izradom, kvalitetom, i naročito dizajnom. Za neke od klijentica namjeravam kreirati unikatne modele. Što znači, ekskluzivnost – samo jedan model, jedna boja i šivanje po mjeri.

Što za vas predstavlja temelj uspješnosti modnog branda? Koji su vaši sljedeći koraci vezani uz razvijanje modne marke LukaA?

Planovi su mi vezani uz plasman branda za strano tržište, ponajprije SAD i London. Brand LukA je još uvijek mlad, osnovan je, naime, tek 2008. godine, ali imam dosta kontakata u inozemstvu, te vjerujem da će oni ubrzo rezultirati ponudom za suradnju.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Fashion report

Tijekom hladnijih dana, često se odlučujemo za nošenje boja tamnijih tonova kao što su crna, tamnoplava, siva, bordo i smeđa.

Fashion report

Već s prvim jesenskim kišama koje se slijevaju niz ulicu, u potrazi smo za onim parom obuće koji može pomoći da noge ostanu suhe.

Trendovi

Talijanski brend Replay predstavio je novu suradnju i to s digitalnom kreatoricom i influencericom Ginevrom Mavilla.

Trendovi

Neda Parmać, Ivana Marić, Uršula Tolj, Neven Ciganović bili su samo neka poznata lica na velikom jesenskom partyju u zagrebačkom beauty centru Kaja u...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.