Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Meditacija osigurava bolji uspjeh u školi i smiruje hiperaktivnu djecu

Meditacija se pokazala kao izvrstan alat za smirivanje nemirnog dječjeg uma.

Sve je veći broj djece koja u sve ranijoj dobi pokazuju simptome stresa i anksioznosti, nemirna su i teško zadržavaju pažnju. To postaje veliki problem, osobito jednom kad sjednu u školske klupe.

Kako pomoći tim mališanima?

Brojni primjeri u praksi pokazali su da kažnjavanje djece tjeranjem u kut ili udaljavanjem sa sata na njih uopće ne djeluje. Međutim, meditacija se pokazala kao izvrstan alat za smirivanje nemirnog dječjeg uma.

Upravo ovu metodu su eksperimentalno uvele neke škole u Americi i ostvarile – fantastične rezultate.


Meditacija vodi do boljih rezultata u školi

Istraživanja pokazuju da su školska djeca koja svaki dan nekoliko minuta prakticiraju meditaciju:

  • pažljivija na satu
  • postižu bolje rezultate u školi
  • manje su nemirna
  • znatno rjeđe su agresivna

Potvrdila je to i studija provedena u Sydneyu u Australiji.

Nakon što djeca koja imaju poremećaj pažnje počnu prakticirati meditaciju njihovo se stanje mijenja nabolje – lakše se fokusiraju, manje su hiperaktivna, bolje se povezuju s roditeljima te imaju više samopouzdanja.

U Osnovnoj školi Roberta W. Colemana u američkom Baltimoreu ne postoji uobičajena kazna za “zločestu” djecu. Umjesto toga nestašni školarci odlaze u šarenu sobu za meditaciju, u kojoj vlada ugodno ozračje, a prostor je ispunjen ukrasima, svjetiljkama i mekanim jastucima na kojima djeca sjede.

U sklopu izvanškolskog nastavnog programa pod nazivom “Holistic me” učitelji uče djecu kako pravilno disati i meditirati, a nakon toga djeca mogu o svom ponašanju razgovarati sa stručnim osobama.

Da je riječ o doista uspješnom programu, potvrđuje i činjenica da tijekom dvije godine od njegova uvođenja nisu imali nijedno isključenje iz škole. Jedan od svijetlih primjera je i škola u New Havenu u Connecticutu, koja je uvela jogu i meditaciju triput tjedno.

Kod djece koja pohađaju te satove primijećeno je znatno smanjenje kortizola, hormona stresa. Zahvaljujući meditaciji djeca mogu, kada je to potrebno, obuzdati pretjeranu imaginativnost i “brbljavost” uma.

Ako zbog nemirnih misli imaju problema s praćenjem nastave, uvođenje kratke meditacije na dnevnoj bazi pomoći će im da se usredotoče na jedan zadatak.

Kako početi?

Sarah Wood, bivša školska učiteljica i hipnoterapeutkinja, kaže da je puno lakše meditaciji učiti djecu nego odrasle. To je zato što su djeca intuitivna, vizualna, maštovita i lako zadržavaju u glavi zamišljene predodžbe.

Treba im samo dati osnovne upute o sjedenju: zauzimanje ugodnog položaja, zatvorenih očiju, duboko disanje… i nakon toga s njima je sve jednostavno.

Prije spavanja djetetu možete čitati omiljenu bajku ili priču.

U priču uklopite nekoliko rečenica vođene meditacije, primjerice:

  • Sada se počinješ osjećati ugodno, potpuno mirno i opušteno…
  • Dok slušaš ovu priču, probaj isključiti sve zvukove oko sebe i samo slušaj moje riječi…

A zatim nastavite s pričom za laku noć.

To će djetetu pomoći da se i u svakodnevnom životu isključi iz buke koja ga okružuje i usredotoči samo na jedno, ono što mu je u tom trenutku važno.

Izvor alternativazavas.com

Više

Zanimljivosti

Kombinacija češnjaka, đumbira i meda već se odavno koristi u narodnoj medicini kao prirodna pomoć kod infekcija respiratornog sustava.

Zdravstveni karton

Intersticijski cistitis je kronična bolest koja traje duže od šest tjedana

Budi fit

Malim promjenama na dnevnom nivou i novom rutinom lako možete steći dobre navike.

Savjeti stručnjaka

Ne možemo očekivati da će majčino mentalno zdravlje biti dobro ako joj osnovne ljudske potrebe nisu ispunjene.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.