„Tinejdžeri su danas gluplji nego prije 30 godina“, protumačili su novinari nedavne rezultate istraživanja londonskog King’s Collegea. Međutim, istina je drukčija.
Naime, pokazalo se kako se 14-godišnjak u 2008. godini po inteligenciji može uspoređivati sa 12-godišnjakom 1976. godine. Psiholog dr. sc. Ivan Rimac to opovrgava:
– Traži drukčija vrsta inteligencije. Stvar je u tome kako se još uvijek koriste tzv. "olovka papir" testovi, primjereniji za razdoblje 70-tih godina prošlog stoljeća. Umjesto njih. trebali bismo koristiti testove koji mjere intelektualnu brzinu, a ne intelektualnu snagu.
Veća distribucija pažnje
Londonski znanstvenici vjeruju kako je do zaglupljivanja mladih došlo zato što su stalno podvrgnuti različitim testiranjima, vrijeme provode igrajući kompjuterske igrice te gledajući televiziju.
– Znanost se sporo mijenja, moguće je da današnjim tinejdžerima sporije idu određeni testovi, jer općenito više distribuiraju svoju pažnju. Mogu raditi više stvari odjednom, a takav oblik intelektualnog rada tražiti će se s vremenom. Tinejdžeri se intelektualno prilagođavaju vremenu u kojem žive, idu u korak s novim tehnologijama. Programiranje i virtualna realnost su oblici u kojima će se iskazivati inteligencija – objašnjava za she.hr profesor Rimac.
Naš sugovornik je uvjeren kako nema smisla vraćati se u prošlos, jer tko zna kakvi bi ondašnji tinejdžeri bili u današnjim sektorima proizvodnje. Djecu, zapravo, treba poticati da razvijaju intelektualne sposobnosti 21. stoljeća.
Naime, pokazalo se kako se 14-godišnjak u 2008. godini po inteligenciji može uspoređivati sa 12-godišnjakom 1976. godine. Psiholog dr. sc. Ivan Rimac to opovrgava:
– Traži drukčija vrsta inteligencije. Stvar je u tome kako se još uvijek koriste tzv. "olovka papir" testovi, primjereniji za razdoblje 70-tih godina prošlog stoljeća. Umjesto njih. trebali bismo koristiti testove koji mjere intelektualnu brzinu, a ne intelektualnu snagu.
Veća distribucija pažnje
Londonski znanstvenici vjeruju kako je do zaglupljivanja mladih došlo zato što su stalno podvrgnuti različitim testiranjima, vrijeme provode igrajući kompjuterske igrice te gledajući televiziju.
– Znanost se sporo mijenja, moguće je da današnjim tinejdžerima sporije idu određeni testovi, jer općenito više distribuiraju svoju pažnju. Mogu raditi više stvari odjednom, a takav oblik intelektualnog rada tražiti će se s vremenom. Tinejdžeri se intelektualno prilagođavaju vremenu u kojem žive, idu u korak s novim tehnologijama. Programiranje i virtualna realnost su oblici u kojima će se iskazivati inteligencija – objašnjava za she.hr profesor Rimac.
Naš sugovornik je uvjeren kako nema smisla vraćati se u prošlos, jer tko zna kakvi bi ondašnji tinejdžeri bili u današnjim sektorima proizvodnje. Djecu, zapravo, treba poticati da razvijaju intelektualne sposobnosti 21. stoljeća.
In this article:djeca, intelektualna brzina, intelektualna snaga, inteligencija, ivan rimac, obitelj, odgoj, pažnja
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login