Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Dobar posao

Mobilni marketing

Marketinška teorija i praksa značajno su se promijenile u posljednjih deset godina.

Tehnološke promjene snažno su utjecale na ponašanje potrošača i kupaca što marketinškim stručnjacima predstavlja veliki izazov pri kreiranju marketinških strategija. Na tržištu koje trpi dramatične promjene, formula uspjeha može se sažeti u dvije riječi – brza prilagodba!

Marketinški stručnjaci danas moraju razviti nove strategije i taktike koje će se moći implementirati u suvremeno okružje. Prema P. Kotleru, sile koje obilježavaju suvremeno tržište su:

1. Digitalizacija i povezanost
Digitalizacija je povezana s razvojem aparata i sustava koji funkcioniraju na temelju digitalnih informacija. Veliki dio poslovanja odvija se putem mreža koje povezuju ljude i gospodarske subjekte

2. Naglo širenje interneta

Broj korisnika interneta raste iz dana u dan. Pristup internetu putem mobilnih telefonskih uređaja bilježi sve veću popularnost. Mobilni marketing postaje zanimljiv tvrtkama koje su počele koristiti SMS marketing za promociju svojih proizvoda i usluga. Istraživanja u Velikoj Britaniji dokazuju da se korisnicima sviđaju promotivne poruke koje stižu na njihove mobilne telefone te pozitivno ocjenjuju imidž poduzeća koja se odlučuju na komunikaciju s potrošačima putem SMS poruka.

3. Novi oblici posrednika i prilagođavanje klijentima

Nova tehnologija navela je tisuće poduzetnika na pokretanje elektroničkog poslovanja, odnosno otvaranje internetske tvrtke. Pojava novih posrednika dovela je do situacije da mnogi gospodarski subjekti moraju preispitati svoje poslovanje i ispunjavanje želja i potreba korisnika. Proizvođači računala, vlasnici knjižara, cvjećarnica, glazbenih prodavaonica pa sve do turističkih agencija počeli su razmišljati o prodaji proizvoda i usluga putem interneta.

4. Prilagođavanje željama i potrebama klijenata
Tehnologija je omogućila poduzećima da učinkovitije prikupljaju informacije o potrošačima na tržištu krajnje potrošnje i poslovnim partnerima i klijentima. Prilagođavanje klijentima predstavlja preuzimanje inicijative da ponudu prilagodi tržištu, a prilagođavanjem željama klijenata poduzeće omogućuje potrošačima da sami osmisle i kreiraju ponudu.

Mobilne tehnologije


Nova tehnologija danas omogućuje mobilnu komunikaciju koja je neovisna o prostoru i vremenu u kojemu se gospodarski subjekt i potencijalni potrošač nalaze. Mobiteli su postali sastavni dio naših života, što potvrđuju i mnogobrojni rezultati istraživanja koji govore da više ljudi prihvaća mobilne uređaje nego što se odlučuju na korištenje računala. Komunikacija putem mobilnih uređaja precizna je i povoljna te prilagođena potrebama potencijalnih potrošača. Time se stvara i jedinstvena kvaliteta odnosa te prilagođavaju promotivne aktivnosti poduzeća.

Agencija Gartner predviđa da će do 2009. godine preko 40 posto ljudi u svijetu posjedovati mobilni uređaj što potvrđuje da će marketinški stručnjaci sve više razmišljati o interaktivnoj komunikaciji putem mobitela kako bi osigurali put do ciljne skupine. Potrošači prihvaćaju novu tehnologiju ako osigurava prednost u odnosu na postojeću, ukoliko je kompatibilna s postojećom tehnologijom, ako se jednostavno koristi i ukoliko je mogu isprobati prije donošenja konačne odluke o kupovini.

U Hrvatskoj se svaki mjesec pošalje oko 160 milijuna poruka, a poslovni slučaj „The branding performance of SMS advertising” govori da je mobilno oglašavanje 50 posto uspješnije od televizijskog i 130 posto od oglašavanja na radiju. Isti slučaj potvrđuje da se 66 posto ljudi spontano prisjeća promotivne SMS poruke, a nakon verbalnog poticaja taj postotak se povećava na 76 posto. Svi pozitivni učinci SMS promocije u prosjeku su više od 4 puta veći od negativnih učinaka što govori da ovakva komunikacija s potencijalnim i sadašnjim potrošačima ima budućnost. U prosjeku 36 posto primatelja poruka tvrdi da postoji veća vjerojatnost da će kupiti proizvod ili uslugu navedenu u poruci. Iz svega navedenog možemo zaključiti da poduzeća na ovaj način mogu postići visok stupanj prepoznavanja i prisjećanja komuniciranih sadržaja.

Uspjeh mobilnog marketinga


Primjeri uspješnog mobilnog marketinga u svijetu su Harper Collins (knjige), Twentieth Century Fox (filmovi), Cadbury’s (slatkiši) i McDonald’s (brza hrana). Istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Italiji govori da samo 7 posto ispitanika ima negativno mišljenje o mobilnom marketingu, a 43 posto je potvrdilo da bi vjerojatno pogledali oglas ili posjetili web-stranicu poduzeća. Uspjeh mobilnog marketinga temelji se na interaktivnosti, odnosno dvosmjernoj komunikaciji između gospodarskog subjekta i potrošača te dobivanju dozvole potencijalnih klijenata za slanje promotivnih sadržaja.

*   *   *

Želite se usavršavati u ovom području? Potražite informacije o našim programima usavršavanja u Poslovnom učilištu Filaks… Za više informacija kliknite ovdje.


www.filaks:hr

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Dizajn

Bez pogovora, tehnologija je postala sastavni dio našeg života pa su samim time i tehnološki proizvodi poput televizora dizajnom svake godine sve bolji, zanimljiviji...

Dobar posao

Visoko kvalitetna tehnologija, inovativan dizajn i jednostavna upotreba čine Bioptron svjetlosnu terapiju vrlo učinkovitom.

Zanimljivosti

Otvaranjem redizajniranog Xiaomi Storea u Zagrebu, u suradnji s ovlaštenim distribucijskim partnerom tvrtkom Bijelić Co, Xiaomi će dodatno pojačati vidljivost svojih proizvoda i prisutnost...

Zanimljivosti

Xiaomi je i ovog puta oduševio korisnike diljem svijeta i to s potpuno nova tri modela izvanrednih karakteristika.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.