Nove tehnologije, poput mobitela, imaju negativan učinak na učenje.
U istraživanju pod nazivom Techno Addicts (ovisnici o tehnologiji), ispitani su mladi između 11 i 18 godina. Rezultati pokazuju da kod 53% djece postoji ovisnost o mobitelima zbog potrebe ostanu u stalnom kontaktu s prijateljima.
Stručnjaci ponajviše kritiziraju tipkanje SMS-a putem T9 rječnika, koji mijenja odnos prema jeziku i pravopisu.
Na primjer, mladi umjesto riječi "cool", često koriste riječ "book", jer tako predlaže T9 sustav u mobitelu.
Iako djeca danas puno više komuniciraju s prijateljima nego ranije, kvaliteta komunikacije znatno pati pa postoji opasnost da će zbog toga u odrasloj dobi imati probleme s izražavanjem i razumijevanjem drugih.
Unatoč opasnosti od zaglupljivanja, život bez mobitela za većinu generacija je nezamisliv. Kako odvlači pozornost od učenja i šteti koncentraciju, djeca bi mobitele trebala isključiti barem za vrijeme školske nastave.
Internet dvostruko važniji od knjiga
Ostali rezultati istraživanja:
(www.metro-portal.hr)
U istraživanju pod nazivom Techno Addicts (ovisnici o tehnologiji), ispitani su mladi između 11 i 18 godina. Rezultati pokazuju da kod 53% djece postoji ovisnost o mobitelima zbog potrebe ostanu u stalnom kontaktu s prijateljima.
Stručnjaci ponajviše kritiziraju tipkanje SMS-a putem T9 rječnika, koji mijenja odnos prema jeziku i pravopisu.
Na primjer, mladi umjesto riječi "cool", često koriste riječ "book", jer tako predlaže T9 sustav u mobitelu.
Iako djeca danas puno više komuniciraju s prijateljima nego ranije, kvaliteta komunikacije znatno pati pa postoji opasnost da će zbog toga u odrasloj dobi imati probleme s izražavanjem i razumijevanjem drugih.
Unatoč opasnosti od zaglupljivanja, život bez mobitela za većinu generacija je nezamisliv. Kako odvlači pozornost od učenja i šteti koncentraciju, djeca bi mobitele trebala isključiti barem za vrijeme školske nastave.
Internet dvostruko važniji od knjiga
Ostali rezultati istraživanja:
- Trećina učenika (39%) navela je da koristi kratice u porukama te da zbog toga pati njihov pravopis.
- Preko 90% učenika koristi internet kao važan izvor informacija, dok ih samo 43% koristi knjige.
- 89% djece navelo je da u potpunosti preuzima sadržaj s interneta prilikom pisanja zadaća.
- Preko polovica ispitanika koristi mobitel barem pola sata dnevno, 17% provede dnevno tri sata s mobitelom, dok ih 20% ima uključen mobitel i za vrijeme nastave.
- Mobitel je prvi puta u dobi između osam i deset godina koristilo 58% djece .
(www.metro-portal.hr)
You must be logged in to post a comment Login