Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Moć uvjeravanja

Na jednom mjestu okupljena hrvatska govornička elita.

Vrhunski govori, izvrsne pedagoške vještine te male retoričke bravure prštale su u protekla dva dana na konferenciji o retorici i kulturi komuniciranja Moć uvjeravanja, prvom događaju takve vrste u Hrvatskoj.

Organizatorica Mirela Španjol Marković u svom je pozdravnom govoru, pred više od dvjesto okupljenih u hotelu Antunović, istaknula da je unatoč kriznoj godini, ovaj veliki projekt ipak realiziran. "Poslovna strast, snovi i entuzijazam ne poznaju krizu i uvijek pronađu način da se ostvare", naglasila je.

A upravo tim je tonovima, poslovne strasti i stručnosti, odisala čitava konferencija. Naznaku da će tako biti dao je već na samom početku popis predavača, od kojih izdvajamo glumca Zijaha Sokolovića, autora brojnih knjiga poslovne tematike, Sašu Petra s predavanjem Menadžer na rubu živčanog sloma, direktora beogradske Filharmonije Ivana Tasovca koji je pričao o komunikaciji u kulturi ili pak profesora na Vern-u i dubrovačkom Sveučilištu Ivana Tantu koji je zborio o komunikacijskoj megalomaniji.



"Preuveličavanje je postalo način života. Ljudi su zaboravili jednostavno govoriti i stvari nazivati pravim imenom. Mi sve češće čujemo da se kriminalce naziva kontroverznim poduzetnicima, prostitutke kraljicama noći ili pijance ljudima koji vole zaviriti u čašicu. Mislim da je nužno promijeniti način izražavanja jer će nas onda ljudi razumjeti puno bolje i doživljavati ozbiljnije", kaže Tanta.

Direktor beogradske Filharmonije Ivan Tasovac plijeni svojim nastupom, ali i pojavom. "Beogradska Filharmonija s budžetom koji je bio negdje oko nule uspjela je privući publiku plakatima, oglasima i internetom. Mi smo prva institucija koja je uvela IT oglašavanje u Srbiji", naglašava Tasovac i dodaje: "Netko će reći da su naši plakati provokativni i seksi. Da, na njima se nalaze atraktivne djevojke, a shvatio sam da u takvoj vrsti oglašavanja najbolje prolazi seks, male životinje i djeca. Samo ih, naravno, nemojte kombinirati jer je to kažnjivo", uz smijeh nazočnih zaključuje ovaj 44-godišnjak osebujna izgleda i stila.

Osim predavanja održano je i niz radionica i okruglih stolova. Izdvajamo radionicu Psihodrama koju je vodila psihologinja Aleksandra Mindoljević-Drakulić i okrugli stol o moderiranju u medijima pod voditeljskom palicom Saše Zalepugina.

Ivo Josipović i Tarik Filipović osvojili Cicerona

U sklopu Moći uvjeravanja proglašeni su dobitnici nagrade Ciceron za najbolje govornike u politici i elektroničkim medijima. Prema istraživanju javnosti predsjednik Republike
Hrvatske Ivo Josipović
najbolji je govornik u politici, a televizijski voditelj i glumac Tarik Filipović najbolji je govornik u medijima. Dobitnicima je uručena staklena statua Ciceron posebno dizajnirana za ovu priliku s potpisom dizajnerice Marije Vonić.

Istraživanje javnosti provedeno je osobnim anketiranjem na uzorku od tisuću ispitanika u veljači ove godine.

U kategoriji najboljih govornika u politici predsjednik Josipović dobio je 20,8 posto glasova, dok ga u stopu slijedi premijerka Jadranka Kosor s 19,2 posto glasova. U kategoriji najboljih govornika u elektroničkim medijima izbor je bio neizvjesniji, s obzirom da su razlike između prva tri kandidata bile iznimno male. Tarik Filipović pobijedio je s 9,7 posto glasova, drugoplasirani bio je Zoran Šprajc (9,6 posto glasova), a ''brončani'' Goran Milić (8,6 posto glasova).



Za mnoge je nazočne bila iznenađujuća činjenica da je statua retoričkog Oscara otišla na Pantovčak. "Hrvati ne znaju razlikovati dobro govorništvo od učestalosti pojavljivanja u medijima. Iz činjenice da je ovo istraživanje pokazalo i kako Hrvate najviše smetaju laž i neiskrenost, može se zaključiti da su moralne kvalitete novog hrvatskog predsjednika presudile u izboru", pojasnila je rezultate Mirela Španjol Marković.

Svoj najuvjerljiviji medijski nastup prokomentirao nam je glumac i voditelj Tarik Filipović: "Zadovoljan sam i zahvaljujem onima koji su glasali za mene. U svom nastupu uvijek nastojim biti prirodan, a Služba za jezik i govor HRT-a, na moju inicijativu, pratila me je svih ovih godina, pa sam, očito, nešto i naučio. Tremu nemam kada sam na poznatom terenu, u kazalištu ili pred kamerama u kvizu, no čim je nešto drugo u pitanju, trema se pojavi", iskren je Tarik koji će izbor mjesta gdje će Ciceron stajati prepustiti supruzi Lejli.



O svojih deset retoričkih godina na konferenciji Moć uvjeravanja govorio je donedavni predsjednik Republike Hrvatske Stjepan Mesić i u razgovoru s Krešimirom Macanom, vodećim stručnjakom za odnose s javnošću, istaknuo da svoju retoriku u ulozi predsjednika dijeli na dva dijela:

"U prvom mandatu bilo je potrebno Hrvatsku otvoriti prema Europi i svijetu, što je podrazumijevalo i komunikaciju sa zemljama s kojima smo bili u sukobu, a drugih pet godina trudio sam se učiniti da profunkcioniraju institucije pravne države." Na pitanje žali li za nečim što je izjavio, Mesić kaže da ne jer je uvijek govorio ono što je mislio.

Po mnogo čemu je ova konferencija bila prva, neobična i posebna. Tako su dosad u nas nezabilježene retoričke karaoke održane u sklopu večernjeg cabaret programa. Natjecatelji su morali što uvjerljivije ''skinuti'' zadanog im govornika, a izbor je bio uistinu žestok: Vlado Gotovac, Martin Luther King ili sučeljavanje Kosor-Mesić. Pobjedu je odnio Lutherov "I have a dream", a najbolje ga je ''odsanjao'' mladi Borna iz Zagreba.

Nagradu publike za najboljeg govornika odnio Kamilo Antolović koji je održao predavanje na temu prodajne komunikacije pod nazivom Prodaj mi nježno.

Konferencija Moć uvjeravanja na jedno mjesto okupila je govorničku elitu kako bi sudionicima pomaknuli dosadašnje granice komunikacije. Misija im je uspjela, stoga s nestrpljenjem čekamo nove retoričke poteze. Ali i konferenciju čija bi budućnost trebala biti neupitna.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Seks

7 savjeta za održavanje strasti u ljubavnoj vezi.

Duh i tijelo

Jeste li se ikad pitali zašto se ljudi ponašaju čudno kad su pored vas? Kao da vam žele nešto reći, ali riječi nikako da...

Život u dvoje

Na temu zdrave komunikacije razgovaramo s Anom Miletić, psihologinjom i gestalt psihoterapeutom iz Centra za osobni razvoj Apsiha.

Dobar posao

Trema se može pojaviti prije nekog važnog razgovora, kada nas očekuje neka nesvakidašnja situacija, a vrlo često se javlja prilikom javnog nastupa.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.