Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Trendovi

Nakitom kroz vrijeme

Naglasiti dio tijela nakitom drevna je potreba.

Rijetko se zapitamo u kojoj mjeri su ga i naši preci nosili i kakvog oblika. Velik broj pronađena nakita govori da su stanovnice ovih prostora i u davnoj prošlosti voljele nakit te su se vrlo često i rado njime kitile.

Imao je više funkcija, kao ukras na glavi, vratu, ušima, rukama, a vrlo često je imao i neku praktičnu funkciju kao što su kopče za kosu i raznovrsna dugmad. Za prstenje je specifično da njih nisu nosile samo žene nego i muškarci i djeca.

Dugo se uvozio iz susjednih zemalja, ali i s dalekog istoka i zapada. U vrijeme kad doživljava procvat i kad je počeo predstavljati prestiž, u Hrvatskoj se otvaraju razne radionice u okolici Knina.

Naušnice su bile hit

Pretpostavlja se, da su bile i u Solinu, Trilju, Ninu i Benkovcu iako i naše radionice uvelike oponašaju bizantske uzore zbog njihova tadašnjeg jakog utjecaja.
Naušnice su bile hit, no nisu se baš sve provlačile kroz uho.

Neke su bile toliko velike i teške da nije dolazilo u obzir da se stave na uho nego su se uplitale u kosu, visjele su na vrpci oko glave i sl. Bile su neizostavne na velikim svečanostima.

Ne tako popularne ogrlice nisu bile toliko rasprostranjene, dobrostojeće su ih obitelji uvozile s istoka. No bile su pravi znak prestiža. Najčešće su se nosile metalne ogrlice od zlata ili srebra, ali i nizovi od perla izrađenim uglavnom od stakla ili staklene paste.

Dugmad je u prošlosti imala i više nego i praktičnu funkciju. Moglo se birati između raznih boja, oblika, načina na koji su ukrašeni, sve ovisno o tome za koju priliku su bili potrebni.

Masovna proizvodnja nakita

Proizvodnja nakita danas je masovna. Najčešće to više nije ručni rad, no, i dalje ne gubi na svojoj vrijednosti. Još uvijek tu su vrlo različiti ukrasi napravljeni za svačiji ukus, a isto tako i financijske mogućnosti.

Kao i u prošlosti, za bilo koju svečanu priliku biramo poseban nakit koji nam odgovara i koji će istaknuti našu vanjsku, ali i unutarnju ljepotu.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Moda

Fashion&Friends, najpoznatiji multibrand koncept kao i  Fashion Company, vodeća modna kompanija u jugoistočnoj Europi slavi, a kada Fashion Company slavi, slavimo svi!

Trendovi

Nazivaju ga trendom, no tihi luksuz (eng. quiet ili silent luxury) mnogima je životna modna filozofija.

Fashion report

Novom kampanjom Answear želi naglasiti svoje pozicioniranje kao brend koji se usredotočuje na visokokvalitetne proizvode i odabrane premium brendove.

Fashion report

Najljepša FREYWILLE impresionistička cvjetna rapsodija je kolekcija nakita Hommage à Claude Monet.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.