Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Zdravstveni karton

Napitak od cikorije, pun zdravlja i užitka, a pomaže i kod mršavljenja

Iako se cikorija može jesti kao salata ili kao dodatak različitim jelima, ona je najpoznatija kao napitak, točnije kao zamjena za kavu.

Cikorija se može pronaći svuda, raste kao korov, pored staza i putova, po pašnjacima, livadama i šumama. Višegodišnja biljka Cikorija (lat. Cichorium intybus) poznata i pod nazivima radič, obična vodopija, plavulja, kažiput i konjska trava. Stari Grci, Rimljani i Egipćani su je izuzetno cijenili, a primjenjivala se u liječenju žutice, bolesti jetre, gihta i reumatizma.

Crvenu cikoriju u primorju će vam ponuditi pod nazivom crveni radič. Iako se cikorija može jesti kao salata ili kao dodatak različitim jelima, ona je najpoznatija kao napitak.. Kad kažemo cikorija, najčešće mislimo na kavovinu, od korijena cikorije, koja je izvrsna zamjena za našu uobičajenu jutarnju kavu, ili još češće kao dodatak kavi, a zovu je “sirotinjska ili ratna kava”.

Još u 19. stoljeću Francuzi su je počeli uzgajati i piti kao dodatak kavi ili samostalno. Zahvaljujući okusu sličnom kavi i niskoj cijeni, napitak od ove biljke postao je izuzetno popularan i proširio se diljem svijeta.

Crvenu cikoriju u primorju će vam ponuditi pod nazivom crveni radič.

Ljekovita svojstva cikorije

Cikorija sadrži inulin, pektine, askorbinsku kiselinu, bjelančevine, ugljikohidrate, gorke tvari te vitamine A i C. Od minerala sadrži magnezij, kalij, željezo i mangan. Gorke tvari laktupikrin i laktucin imaju analgetičko i sedativno djelovanje. Međutim, tvrdnja, prema kojoj korijen cikorije liječi rak, nema znanstveno utemeljenje.

Smanjuje rizik od srčanih bolesti

Inulin, jedna od sastavnih tvari cikorije, smanjuje razinu LDL kolesterola u krvi. Regulacijom kolesterola smanjuje se rizik od srčanih oboljenja, visokog krvnog tlaka te srčanog i moždanog udara.

Pomaže kod probavnih smetnji

Osim što inulin pomaže kod regulacije kolesterola, on je izuzetno važan i za probavu. Pomaže kod refluksa kiseline, žgaravice, zatvora i ostalih probavnih tegoba. Poboljšava crijevnu peristaltiku i izlučivanje želučanih sokova.

Smanjuje stres

Poznato je da kava kao kofeinski napitak povećava stres i lučenje kortizola. Cikorija kao njezina zdrava zamjena, zahvaljujući likticinu, djeluje sedativno, a to znači da smiruje tijelo i um. Njezinom konzumacijom smanjit ćete stres, anksioznost, nemir i nesanicu.

Štiti od degenerativnih bolesti

Cikorija je bogata prirodnim antioksidansima i pomaže u uklanjanju opasnih slobodnih radikala, piše Alternativa za vas.

Smanjuje bolove kod artritisa

Cikorija se od davnina primjenjuje kao pomoć kod artritisa. Njezino protuupalno djelovanje potvrdila su i brojna istraživanja. Ova biljka općenito smanjuje bol, a osobito pomaže kod bolova u mišićima i zglobovima.

Pomaže kod mršavljenja te je izvrstan izbor za dijabetičare

Cikorija sadrži oligofruktozu i inulin, koji sudjeluju u regulaciji grelina, hormona gladi. Regulacijom i smanjenjem količine tog hormona smanjuje se osjećaj gladi i stalna potreba za hranom. Zahvaljujući oligofruktozi i inulinu, cikorija stvara osjećaj sitosti i pomaže kod mršavljenja.

Budući da je riječ o beskofeinskom napitku koji sadrži inulin, cikorija je pogodna i za dijabetičare.

Inulin se u organizmu pretvara u fruktozu te samim time pomaže u regulaciji i održavanju normalnih razina šećera u krvi.

Kako pripremiti kavu od cikorije

Biljna kava od cikorije priprema se na sličan način kao i turska kava. Na jednu šalicu vode (250 – 300 ml) ide jedna žličica cikorije.

Cikoriju odmah stavite u hladnu vodu i nakon što voda zavrije, ostavite je na štednjaku još nekoliko minuta. Pričekajte da se talog slegne, a zatim, po želji, možete dodati cimet, med, agavin sok ili javorov sirup. Prema starim običajima, cikorija se kuhala s mljevenim žirom, ječmom ili raži.

Više

Savjeti stručnjaka

Mršavljenje, tj. postizanje optimalne tjelesne težine ne bi trebao biti modni, estetski ili neki drugi trend već istinska briga o zdravlju.

Savjeti stručnjaka

Razgovaramo s Gabrielom Vuković, mladom magistricom nutricionizma i autoricom cjelovitog programa pomoći osobama koje se bore s problemom pretilosti.

Zanimljivosti

Baš kao što vas neke arome mogu potaknuti na jelo, isto tako postoje i mirisi koji vas mogu odbiti od hrane ili pak probuditi...

Budi fit

Kvaliteta i trajanje sna nužni su preduvjeti topljenja masnoga tkiva, ali i održavanja zdravlja, općenito.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.