Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Obitelj

Obiteljski obrok na dan i problemi nestaju

4 zlatna pravila za stvaranje prisnosti i povezanosti.

Nije lako podizati djecu u ovim stresnim vremenima. Zbog dugih sati koje provodimo na poslu, visokoga stupnja stresa i vrlo kratkoga vremena za opuštanje udaljavamo se od njih i zaboravljamo kada smo uopće posljednji puta proveli kvalitetno vrijeme s njima i vodili pravi obiteljski razgovor.

Ipak, postoji nekoliko prilično jednostavnih svakodnevnih odluka koje mogu imati velik utjecaj na funkcioniranje naše obitelji, ali i otkloniti neke od opasnosti koje se mogu pojaviti dok s radošću pratimo kako naša djeca rastu i postaju odrasli ljudi. Jedna od tih odluka, koju moderna znanost podržava jer donosi velike koristi, uživanje je u redovitim obiteljskim obrocima.



Predstavljamo 4 zlatna pravila koja se odnose na zajednički obiteljski obrok.

1. Zaboravite na gurmanske obroke

Čak i najležerniji obrok može postati savršena prigoda da se okupimo oko stola i podijelimo dnevne novosti, nade, težnje i brige. Studije potvrđuju da je razgovor tijekom obroka prigoda za stvaranje povezanosti i prisnosti, ali i uzajamno učenje jer djeca uče kako iznositi svoje mišljenje i raspravljati.

On može olakšati roditeljsku ulogu i pridonijeti stvaranju uzora te istodobno poboljšati obiteljske odnose, samopoštovanje kod tinejdžera, njihov osjećaj vrijednosti i njihove društvene vještine te pomoći pri rješavanju manjih obiteljskih stresova.



2. (Ne) jedite zatvorenih usta

Istraživanja su pokazala da djeca koja sudjeluju u razgovoru tijekom čestih obiteljskih obroka postižu bolje rezultate u školi i imaju razvijenije društvene vještine. Štoviše, čini se da obiteljski obroci pomažu u prevenciji destruktivnoga ponašanja kod tinejdžera (zloupotreba opojnih sredstava, nasilje, itd.).



3. Glasujte za raznovrsnost

Važna prednost redovitih obiteljskih obroka u tome je što svakoga poučavaju boljim prehrambenim navikama. Djeca, ne samo tinejdžeri, uče jesti raznovrsnije i uravnoteženije kombinacije osnovnih skupina namirnica, uključujući voće, povrće, žitarice itd. Studije pokazuju da su takve bolje prehrambene navike dragocjeni saveznici u borbi protiv pretilosti i poremećaja u prehrani.



4. Zatražite pomoć

Pozovite svoju djecu da kuhaju s vama, dopustite im da osmisle tjedni jelovnik, potaknite ih da pozovu prijatelje, dopustite im da odaberu temu razgovora. Tako će u teškim trenucima imati trajne uspomene koje će im biti utočište i pomoći im da postanu snažni.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Zanimljivosti

Dan otvorenih vrata Yamaha Music School Zagreb, 21. listopada od 12 do 20 sati, prilika je za isprobavanje jedinstvenih Yamaha Music School popularnih glazbenih...

Anja može sve

Što se više bližim 30-tom rođendanu to sve više razmišljam što sam sve napravila i prošla u posljednjih deset godina

Anja može sve

Opet čitamo o diskriminaciji djeteta s teškoćama u razvoju, pokušaju micanja iz škole, ne dopuštajući djetetu da pohađa redovnu školu i nastavu usprkos svim...

Trendovi

Yamamay nastavlja obilježavanje 20. godišnjice branda kroz novu kapsula kolekciju pidžama s najomiljenijim Disneyevim princezama.

Advertisement