Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Zdravstveni karton

Petina Hrvata uopće ne doručkuje

Istraživanje o prehrambenim navikama Hrvata….

Prema rezultatima istraživanja, oko 50% građana dnevno konzumira tri obroka, 25% ima tek dva dnevna obroka, 15-tak %do četiri obroka, oko 6% pet obroka na dan, a gotovo petina ispitanika uopće ne doručkuje. Svakodnevno topli ručak u toku radnog tjedna objeduje 84% ispitanika (94% tijekom vikenda), toplu večeru svaki dan konzumira njih 28% (vikendom 37 posto), a hladnu 35% ispitanih.

Oko 40% obitelji uvijek zajedno jede, a 38% najčešće zajedno.

Gotovo petina od ukupno tisuću anketiranih građana, koje je agencija GfK ispitivala o prehrambenim navikama, uopće ne doručkuje, četvrtina njih ima tek dva obroka dnevno, a samo polovica ih kuha svaki ili gotovo svaki dan.

Prosječno se 80% obroka jede kod kuće – dnevno ili tjedno najčešće se neki obrok kupi u pekarnici (37%), 20% ispitanih koristi kantinu na poslu ili u školi, a po 10-tak % kupuje obroke u "fast foodu" ili restoranu, odnosno piceriji.

Od stranih kuhinja građani najviše preferiraju talijansku, i to bilo da se spravlja i konzumira kod kuće (43%) ili konzumira, odnosno naručuje iz restorana (31%), a slijede francuska, meksička pa kineska kuhinja.



Za pripremu obroka ispitanici najčešće koristi suncokretovo ulje, a slijedi maslinovo ulje, mast životinjskog podrijetla, maslac i margarin. Velika većina ispitanih (oko 90%) konzumira sve vrste mesa, polovica njih kuha svaki ili gotovo svaki dan, a oko 20% rijetko. Najpopularniji obroci sastavljeni su od povrća i mesa. Bijeli kruh ili pecivo svakodnevno konzumira više od polovice ispitanih, crni ili tamnije kombinacije kruha njih oko 30%, a integralne pekarske proizvode tek 19%.

Više od polovice ispitanih kolače i slatke kekse konzumira na dnevnoj ili tjednoj "bazi", a gotovo 60% to čini s čokoladom i sličnim proizvodima. Kavu svakodnevno konzumira 80%  anketiranih, mlijeko 64%, obični jogurt 33%, a sir 30%.

Građanima je kao osnovna karakteristika hrane na prvom mjestu dobra kvaliteta i okus namirnica, a slijede niske cijene, domaće podrijetlo, da je hrana bez umjetnih boja i aroma, konzervansa i smanjenih masnoća, a bitno im je i da je od poznatog proizvođača ili marke te organskog podrijetla. Kao dvije najmanje važne karakteristike navode stranog proizvođača i atraktivno pakiranje.

GfK ističe i da su iz istraživanja vidljive i neke promjene u prehrambenim navikama ispitanika – jede se više voća i povrća, manje masna i suha hrana te "fast food", a pije se više tekućine. Oko 15-tak posto ispitanih navodi da uglavnom jede zdravije, redovitije, da konzumira manje kaloričnu i manje slađu hranu, jede manje kruha, pije manje gaziranih pića, piva i drugih alkoholnih pića.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Budi fit

Uz puno truda i vježbanja potrebno je svoju prehranu prilagoditi novom stilu života. Jer bez promjene prehrambenih navika nećete puno toga promijeniti.

Gastronomija

S obzirom na to da niste stigli pripremiti kraljevski doručak neka vam smoothie "priskoči" u pomoć.

Gastronomija

Heljda je nekada, uz krumpir, bila osnovna seljačka hrana, budući je vrlo jednostavna za uzgoj jer uspijeva na siromašnoj, jako pjeskovitoj zemlji s dosta...

Duh i tijelo

U pokušavanju razbijanja tabua vezanih za muško zdravlje kao i mentalno zdravlje općenito, o kojima smo u zadnje vrijeme puno pisali, došlo je vrijeme...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.