Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Brinimo jedna o drugoj

Pilula za sreću

50 godina Valiuma – ženinog malog pomagača

Pet desetljeća nakon pojavljivanja jednog od najpopularnijih lijekova protiv tjeskobe – Valiuma, industrija proizvodnje srodnih lijekova ne jenjava. Iako je od davne 1963. godine promijenio ime u Diazepam, mnogi ga prepoznaju po njegovom izvornom imenu, ali i pjesmi popularnih Rolling Stonesa 'Mother's Little Helper' u kojoj su opjevana sva njegova lica.

Činjenica da liječnici u Americi izdaju najmanje 50 milijuna recepata za Xanax ili Alprazolam svake godine, što je više od jednog propisanog Xanaxa po sekundi, uistinu je zapanjujuća. Dok je Prozac i dvadeset godina nakon pojave na tržištu jedan od najpopularnijih antidepresiva.



Kada je riječ o antidepresivima žene su oduvijek bile ispred muškaraca u njihovom korištenju, što potvrđuju i istraživanja. Tako je jedna od studija potvrdila da u usporedbi s 17 posto muškaraca, čak 29 posto žena pati od nekog psihičkog poremećaja. Dok se, kada je riječ o depresiji, razlika u postocima povećava još i više. Naime, NICE (National Institute for Health and Care Excellence) je potvrdio da se u svojem životnom vijeku jedna od četiri žene odluči na terapiju lijekovima, dok je u slučaju muškaraca taj omjer manji – jedan na prema deset.

Stručnjaci navode kako razlozi tome mogu biti biološke i sociološke naravi. 'U žena, primjerice, često dolazi do post-porođajne depresije i psihoze.', navodi umirovljeni profesor farmakologije s King’s Collegea u Londonu, Malcolm Lader. Isto tako, poremećaji prehrane, koji su usko povezani s osjećajem nezadovoljstva vlastiti tijelom, mnogo su češći slučaj u žena.



I dok neki za veći postotak depresije i napadaje panike kod nježnijeg spola krive biološke predispozicije, s Browna veću pažnju pridaju onim sociološkim, točnije položaju žena u društvu.

Studija 'Selling Sanity Through Gender', ispituje kako se žene predstavljaju u reklamama za lijekove. Prof. Johathan Metzl tako ustanovljuje da će se žene, čiji je bračni status određen u skladu s njihovom bolešću, vjerojatnije liječiti.

Metzl također tvrdi da reklame za lijekove zapravo pokazuju kako cijeli jedan sustav promatra svoje pacijentice, jer one u jednu ruku 'ilustriraju načine na koje ova nova znanstvena liječenja ne bi mogla funkcionirati bez kulture u kojima su dobila značenje'. Reklame su na taj način postale 'spolne pretpostavke' u medicini i društvu, posebno između 1964. i 2001. kada je rasla proizvodnja čudotvornih pilula za depresiju i tjeskobu.



Ipak, u usporedbi s prijašnjim reklama seksizam je popusti na snazi, a mnogi obrazloženje vide u velikom broju žena koje rade u raznim poljima medicine, posebno onom vezanom uz psihičko zdravlje.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Savjeti stručnjaka

Uz sve tabue i zablude koje okružuju žensko intimno zdravlje i daju krivu perspektivu u kritičkim raspravama, teško je odvojiti istinu od mitova.

Zanimljivosti

Manje od dvadeset dana dijeli nas od Makarska Opena hosted by Valamar pa je direktor turnira Feliks Lukas u Business Clubu 5 u Zagrebu...

Zanimljivosti

Konferenciju su otvorile inspirativne priče pet mama poduzetnica koje su uz djecu gradile svoj biznis.

Drama Queen

Moja 'slobodna žena' ne očekuje spasitelja jer je sama svoj vitez, spremna za borbu i trijumf nad svakim izazovom koji joj život baci pod...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.