Pioniri poslovne inteligencije

Poslovna inteligencija (BI) je skup metoda i softverskih rješenja koji informacije iz skladišta podataka pretvaraju u informacije i argumente za donošenje poslovnih odluka. BI se intenzivno počeo razvijati kada su poduzeća automatizirala svoje poslovne procese, odnosno implementirala različite transakcijske sustave, koji su se vrlo brzo pokazali kao generatori velikih količina podataka.

Tvrtka Poslovna Inteligencija d.o.o. osnovana je 2001. godine. Temeljna djelatnost tvrtke je implementacija inteligentnih informacijskih sustava za podršku poslovnom odlučivanju te pružanje konzultantskih usluga u strateškom razvoju Corporate Performance Management, odnosno Business Intelligence, Data Warehousing sustava i sustava za podršku planiranju i budžetiranju.

– Moj suprug, dvije kolegice i ja smo se i u svojim bivšim tvrtkama bavili ovom problematikom. Željeli smo osnovati tvrtku koja će sa svojim konzultantima i njihovim znanjem moći velikim sustavima ponuditi rješenje kakvo smo mi željeli dok smo radili u takvim sustavima. Na početku nas je većina ljudi odgovarala jer smo pioniri na području intelektualnih usluga u cijeloj IT priči,- rekla je direktorica tvrtke „Poslovna inteligencija“ Anita Cvetić Oreščanin.

Odaberite svoj tempo

Ako posjedujete poduzetnički duh, sigurno je bolje pokušati izdvojiti tu karakteristiku u manju kompaniju koja će postepeno rasti. Velike kompanije daju priliku za osobni rast pojedinca, no promjene se događaju sporo. U vlastitoj tvrtki, promjena se događa onoliko brzo koliko ste vi sami spremni te promjene uvoditi.

– Bitna je prezentacija, kontakti, ali i sreća. Mi smo bili dovoljno hrabri početi s ovim poslom dok se nitko s tim nije želio baviti. Kompanije prije nisu ni bile spremne za transparentnost svog poslovanja što se promijenilo s većim brojem stranih investitora. Umjesto klasičnim marketingom, išli smo ciljano na edukaciju i upoznavanje ljudi s ovim tipom poslovanja i njegovim prednostima što je na kraju urodilo plodom, kaže naša sugovornica.

Spremnost na promjene, hrabrost i preuzimanje rizika najbitniji su u privatnom poslu. Pojedinac treba znati prepoznati potrebe i mogućnosti tržišta i brzo se prilagoditi novonastaloj situaciji. U prve tri godine u ovoj branši prvenstveno se treba fokusirati na ulaganja.

– Tu mislim na opremu, programe i znanje ljudi. Kada smo počeli, na tržištu rada nije bilo gotovih ljudi, a i danas su rijetki za ovu struku. Školovanje i mentoriranje od starijih kolega bitan je za razvoj kompetencije kod mlađih kolega.

Važnost komunikacije

Komunikacija i odnos među zaposlenicima iznimno su bitne stavke u „Poslovnoj inteligenciji“. Na tome tvrtka raste ili pada. Svaki zaposlenik može u bilo koje doba doći do nekog od četiri direktora i razgovarati o eventualnim problemima. Tvrtka je smještena u privatnoj kući s ciljem da se radnici osjećaju opušteno. Osim sobe s krevetom za odmor, u kući se nalazi i kupaonica s jacuzzi kadom.

– Zelenilo, osjećaj kao kod kuće i osiguran parking su faktori koji su utjecali na izbor lokacije. Organiziramo i team buildinge zbog razvijanja i zadržavanja dobrih odnosa među zaposlenicima. Naši ljudi ne sjede u uredu nego rade po projektima pa ponekad prođe nekoliko mjeseci da se ni ne vide. Ponekad team building ima i edukativnu ulogu da se ljudi upoznaju s novostima, ali većinom se radi samo o uživanju bez obaveza i opuštanju.

Uklapanje u sustav

Prilikom izbora novih zaposlenika njihovo neiskustvo i nepoznavanje cijelog procesa nije prepreka. Svima se daje prilika, a najvažnija je sposobnost pojedinca da se uklopi u tim. Traži se sudjelovanje u radu i kritika, ako je potrebna na neki proces. Cilj je ljude dugoročno zadržati i učiniti ih zadovoljnim jer će jedino tako moći dati maksimum tvrtki.

– Od osnivanja tvrtke samo je osmero radnika napustilo tvrtku što smatramo izuzetnim rezultatom. S ljudima s kojima ste svaki dan važno je razviti odnos u kojem se radnik može osloniti na tvrtku isto kao što se tvrtka može osloniti na radnika,- zaključila je direktorica u „Poslovnoj inteligenciji.

(www.profitiraj.hr)