Međunarodni je dan pismenosti. Ideja o održavanju tog dana pojavila se u rujnu 1965. godine u Teheranu na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja o iskorjenjivanju nepismenosti. Tako je i svrha Dana pismenosti promicanje učenja i senzibilizacija javnosti.
Inicijativu da Dan pismenosti bude 8. rujna dao je UNESCO, po čijim procjenama na svijetu trenutnačo ima oko 774 milijuna nepismenih ljudi, od kojih su dvije trećine žene. Gledajući na nepismenost globalno, petina odraslih ne zna čitati ni pisati, 75 milijuna djece uopće ne ide u školu, a mnoga je djeca pohađaju neredovito.
Tjedan cjeloživotnog učenja
Hrvatska je Međunarodni dan pismenosti obilježila održavanjem tribine “Pismenost i aktivno građanstvo”. Održala se u zagrebačkom Europskom domu, gdje su govorili Mile Živčić, v.d. ravnatelja Agencije za obrazovanje odraslih, i Cvjetana Plavša-Matić, upraviteljica Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva.
– Osim tribine, pozivamo građane i na Tjedan cjeloživotnog učenja koji se održava od 28. rujna do 2. listopada u 20 županija i Gradu Zagrebu. Provodit će se pod sloganom Dodaj znanje iskustvu – rekao je Živčić.
Manje obrazovani ne žele učiti
Cilj je otvoriti raspravu o važnosti, povezanosti i utjecaju pismenosti na aktivnost građana. Ipak, pismenost ima višestruku važnost za aktivno građanstvo zato što su temeljne vještine čitanja, pisanja i računanja nužne za njegovo ostvarivanje.
– Naše iskustvo govori što su ljudi manje obrazovani, manje se uključuju u daljnje obrazovanje, a upravo to želimo promijeniti. Želimo da promijene svoju sudbinu i poziciju na poslu uz obrazovanje – ističe Živčić.
Iz Hrvatskog čitateljskog društva dolaze podaci da gotovo 700 tisuća stanovnika Hrvatske starijih od 15 godina nema završenu osnovnu školu. Uskraćeni su za izražavanje mišljenja, a time im je i prostor slobode sužen.
Inicijativu da Dan pismenosti bude 8. rujna dao je UNESCO, po čijim procjenama na svijetu trenutnačo ima oko 774 milijuna nepismenih ljudi, od kojih su dvije trećine žene. Gledajući na nepismenost globalno, petina odraslih ne zna čitati ni pisati, 75 milijuna djece uopće ne ide u školu, a mnoga je djeca pohađaju neredovito.
Tjedan cjeloživotnog učenja
Hrvatska je Međunarodni dan pismenosti obilježila održavanjem tribine “Pismenost i aktivno građanstvo”. Održala se u zagrebačkom Europskom domu, gdje su govorili Mile Živčić, v.d. ravnatelja Agencije za obrazovanje odraslih, i Cvjetana Plavša-Matić, upraviteljica Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva.
– Osim tribine, pozivamo građane i na Tjedan cjeloživotnog učenja koji se održava od 28. rujna do 2. listopada u 20 županija i Gradu Zagrebu. Provodit će se pod sloganom Dodaj znanje iskustvu – rekao je Živčić.
Manje obrazovani ne žele učiti
Cilj je otvoriti raspravu o važnosti, povezanosti i utjecaju pismenosti na aktivnost građana. Ipak, pismenost ima višestruku važnost za aktivno građanstvo zato što su temeljne vještine čitanja, pisanja i računanja nužne za njegovo ostvarivanje.
– Naše iskustvo govori što su ljudi manje obrazovani, manje se uključuju u daljnje obrazovanje, a upravo to želimo promijeniti. Želimo da promijene svoju sudbinu i poziciju na poslu uz obrazovanje – ističe Živčić.
Iz Hrvatskog čitateljskog društva dolaze podaci da gotovo 700 tisuća stanovnika Hrvatske starijih od 15 godina nema završenu osnovnu školu. Uskraćeni su za izražavanje mišljenja, a time im je i prostor slobode sužen.
In this article:agencija za obrazovanje odraslih, međunarodni da pismenosti, teheran, UNESCO
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login