Različite varijante retro odjeće snažno nadahnjuju svjetske modne dizajnere. Pod pojmom "retro" označava se odjeća koja oponaša stil i prenosi duh prošlih vremena -stilizirana, dorađena, te upotpunjena karakterističnim elementima stila određenog vremenskog razdoblja.
Suvremeni modni izričaj, makar bliži "mainstreamu" i opće prihvaćenom modnom diktatu, potpomognut je neograničenom inventivnošću suvremenih dizajnera i najnovijom tehnologijom izrade materijala, pa stvara nadasve zanimljiv modni eksperiment. Spajanje nekonvencionalnog s klasičnim, novog sa starim, jeftinog sa skupocjenim…
Sve što posjeduje patinu staroga danas je ultramoderno, a ono što je ne posjeduje, hotimično je dizajnerski “isfrizirano” kako bi se i ono svrstalo pod pomodni nazivnik "vintage". Stvoren je novi "second hand" trend dostupan u najnovijim kolekcijama, što znači da nema više višesatnog traganja za idealnim odjevnim predmetom s "patinom vremena", kako to rade mnoge slavne osobe opsjednute second-hand odjećom.
Odgovoriti na pitanje u čemu se ogleda čar njegovanja takvog modnog izraza, nije jednostavno. Jedan od osnovnih razloga zasigurno jest i taj da, budući nema nikakvih zadanosti i kreativnih ograničenja, ovaj modni izričaj dopušta razvijanje potpune modne individualnosti, omiljen i zagovaran naročito kod onih koji pitanje stila pretpostavljaju aktualnom modnom diktatu.
Četrdesete, šezdesete, sedamdesete, osamdesete…
Najviše modnih uprizorenja prošlosti u suvremenoj modi i konstantnu reinterpretaciju u modnoj masovnoj proizvodnji doživjele su šezdesete godine, s istančanim osjećajem za prirodno koji je utjelovio "hippie" pokret uz buntovništvo i snažan koloritom.
Pročišćena i odmjerena klasika četrdesetih godina transformirala se u rafinirani minimalizam devedesetih, a kasnije u općeprihvaćenu modernu klasiku.
Čak su i modno omražene osamdesete u kojima se toliko pretjerivalo sa luksuznošću i voluminoznošću odjeće, da su upravo definicija i primjer modnog neukusa, a potom i “ružne” sedamdesete godine, svoju reinterpretaciju doživjele u suvremenoj modi.
Na koncu, spomenimo, rafinman nostalgične elegancije pročišćenog vintage stila kasnih četrdesetih i ranih pedesetih, pravi hommage Diorovom "New Looku" i novoj silueti koja je obilježila modnu povijest, te francuskom "coutureu" koji na najljepši mogući način slavi modu i žensku ljepotu, snažan su lajt motiv mnogim dizajnerima posljednjih sezona.
“Staromodna je odjeća apsurdna samo dok ne postane pomodna.”
John Berger
Suvremeni modni izričaj, makar bliži "mainstreamu" i opće prihvaćenom modnom diktatu, potpomognut je neograničenom inventivnošću suvremenih dizajnera i najnovijom tehnologijom izrade materijala, pa stvara nadasve zanimljiv modni eksperiment. Spajanje nekonvencionalnog s klasičnim, novog sa starim, jeftinog sa skupocjenim…
Sve što posjeduje patinu staroga danas je ultramoderno, a ono što je ne posjeduje, hotimično je dizajnerski “isfrizirano” kako bi se i ono svrstalo pod pomodni nazivnik "vintage". Stvoren je novi "second hand" trend dostupan u najnovijim kolekcijama, što znači da nema više višesatnog traganja za idealnim odjevnim predmetom s "patinom vremena", kako to rade mnoge slavne osobe opsjednute second-hand odjećom.
Odgovoriti na pitanje u čemu se ogleda čar njegovanja takvog modnog izraza, nije jednostavno. Jedan od osnovnih razloga zasigurno jest i taj da, budući nema nikakvih zadanosti i kreativnih ograničenja, ovaj modni izričaj dopušta razvijanje potpune modne individualnosti, omiljen i zagovaran naročito kod onih koji pitanje stila pretpostavljaju aktualnom modnom diktatu.
Četrdesete, šezdesete, sedamdesete, osamdesete…
Najviše modnih uprizorenja prošlosti u suvremenoj modi i konstantnu reinterpretaciju u modnoj masovnoj proizvodnji doživjele su šezdesete godine, s istančanim osjećajem za prirodno koji je utjelovio "hippie" pokret uz buntovništvo i snažan koloritom.
Pročišćena i odmjerena klasika četrdesetih godina transformirala se u rafinirani minimalizam devedesetih, a kasnije u općeprihvaćenu modernu klasiku.
Čak su i modno omražene osamdesete u kojima se toliko pretjerivalo sa luksuznošću i voluminoznošću odjeće, da su upravo definicija i primjer modnog neukusa, a potom i “ružne” sedamdesete godine, svoju reinterpretaciju doživjele u suvremenoj modi.
Na koncu, spomenimo, rafinman nostalgične elegancije pročišćenog vintage stila kasnih četrdesetih i ranih pedesetih, pravi hommage Diorovom "New Looku" i novoj silueti koja je obilježila modnu povijest, te francuskom "coutureu" koji na najljepši mogući način slavi modu i žensku ljepotu, snažan su lajt motiv mnogim dizajnerima posljednjih sezona.
“Staromodna je odjeća apsurdna samo dok ne postane pomodna.”
John Berger
In this article:četrdesete, Dior, moda, odjeća, osamdesete, secon hand, šezdesete, vintage
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login