Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Duh i tijelo

Postanite sebi i drugima bolje društvo: 10 savjeta kako postati pozitivna osoba

Za pesimiste među nama reći ćemo – podnošljivijim. Kada upadnemo u vrtlog negativnih misli, jako se teško iz njih izvući…

Pozitivan pogled na svijet život čini ljepšim i lakšim. Za pesimiste među nama reći ćemo – podnošljivijim. Kada upadnemo u vrtlog negativnih misli, jako se teško iz njih izvući pa svu energiju trošimo na to da “preguramo” dan, a onda uvečer kad legnemo u krevet, umjesto da spavamo, mozak pali turbo mod, kao da cijeli dan ništa nije radio i postaje nevjerojatno kreativan – naravno u negativnom smislu. I taman kad ga umor svlada i zaspimo, zvoni alarm i vrijeme je za novi dan. Uživati u njemu izgleda nam kao nemoguća misija.

No, nije tako kako nam se u tom trenutku čini. Teško je za povjerovati, zar ne? U takvim situacijama treba biti strpljiv, imati povjerenja u druge, poslužiti se tuđim iskustvom kad već ne možemo objektivno sagledati vlastitu situaciju. Na sreću, nismo jedini na svijetu i koliko god to zvučalo nevjerojatno, netko je već bio u cipelama poput naših. Možda u lanjskom modelu, no u konačnici cipele su cipele. Ako su tijesne, treba ih razgaziti ili kupiti nove. Hoćemo reći – ljudi smo, muče nas slične brige i strahovi, vesele iste stvari, “pale” iste metode. Netko je već bio u sličnoj situaciji i pronašao rješenje. Umjesto da očajavamo u beznađu, poslužimo se taktikama koje su se već bezbroj puta pokazale učinkovitima.

“Razgazimo” taj naš um da ne stišće. Kupiti novi mozak još je uvijek čisti science fiction, a i tko nam jamči da bi bio bolji od ovoga koji spada u standardnu opremu?

U nastavku vam otkrivamo deset načina kako postati pozitivnija osoba, zauzdati svoj um i učiniti da radi, odnosno misli za vas, a ne protiv vas. Metode su prokušane i djeluju. I što je najvažnije, već su u nama i jednostavne su. Kao ljudska bića opremljeni smo svim alatima koji su potrebni kako bismo od života izvukli najbolje i uživali u njemu. Čak i u danima kada se pitamo – ustati ili odustati. Odustati možemo i sutra! Sada valja ustati.

Nemamo moć nad prvom misli, ali imamo nad drugom

Bitno je nadvladati negativne misli, a prvi korak u tom procesu je shvatiti da ne možete kontrolirati inicijalnu negativnu misao koja se javi, ali možete reakciju na nju, a time i drugu misao koja vam padne na um.

“Zamislite da mozak ima antene i rješenje je u tome da ih podesite da prima pozitivne signale, a ne negativne. Poput radio stanice u automobilu. Različite radio postaje neprestano emitiraju sadržaj, no vi primate samo onaj na frekvenciji koju ste odabrali. Isto je s mozgom”, objašnjava motivacijski govornik Jon Gordon u knjizi: “The One Truth: Elevate Your Mind, Unlock Your Power, Heal Your Soul”. “Trebat će neko vrijeme da promijenite ‘frekvenciju’ u svome mozgu, no bitno je ustrajati. Kao što dizač utega mora redovito i dugo vježbati ne bi li vidi rezultate, tako moramo trenirati i misli”, objašnjava. Stavite fokus na ono što vas nadahnjuje. I najmanje sitnice čine razliku.

Ljubav, a ne strah

Ključno je izabrati ljubav, a ne strah kao silu po kojoj ćemo djelovati. “Ljubav je moćnija od straha. Strah razdvaja, ljubav spaja. Ako volite ono što radite, dat ćete cijelog/cijelu sebe u to i ništa neće biti nemoguće”, naglašava.

Kako bi se to dogodilo, strah treba nadvladati, a to ćete definirate li što vam je važno u životu. Razjasnite sebi koja vam je cilj, što vam je najvažnije pa sami sebi recite: “Moja svrha mora biti veća od mojih distrakcija i izazova”, zaključuje Gordon dodajući da u toj točki u kojoj nadvladate strah, stvari počinju funkcionirati i mozak se podešava na pravu frekvenciju te vi postajete gospodari svojih misli.

Online detoks

Prestanite pratiti crnu kroniku i ostali negativan sadržaj koji plasiraju mediji. Također, dozirajte društvene mreže i s rezervom uzimajte ono što na njima čitate i gledate. Ničiji život nije savršen, jedino što neki ulažu napor da ga takvim prikažu.

Ne uspoređujte se s Instagram profilima.

S vremena na vrijeme napravite online detoks i isključite se iz virtualne stvarnosti barem na jedan dan, ako ne i više kako bi se mozak očistio od bezvrijednih podataka i odmorio od neprestanog procesuiranja otpada kojim ga zatrpavate, skrolajući po Facebooku i TikToku.

Svom um i duh hranite samo najboljim

Birajte što ćete gledati i čitati, o čemu i s kime ćete razgovarati i kakvim ćete se ljudima okružiti. Jako smo pažljivi kada točimo gorivo u automobil jer znamo što bi se dogodilo da natočimo, primjerice, dizel u benzinca, no nismo ni malo pažljivi kada biramo duhovnu i mentalnu hranu – štoviše, ne biramo je, već u sebe trpamo sve – crne vijesti i negativni ljudi učinit će da jednog dana stanemo.

Stoga, konzumirajte ono što vas nadahnjuje, oplemenjuje i veseli te se družite s ljudima koji vam odgovaraju. Pritom budite izbirljivi. To ne znači da ste razmaženi, već da brinete o sebi.

Birajte riječi

Kada govorite, nastojte biti blagi. Ne toliko zbog drugih, koliko zbog vas samih. Verbalizirane misli imaju jači utjecaj od onih koje nisu izrečene – misli postaju riječi, a riječi postaju djela. Stoga, na vrijeme ih pretvorite u dobro, promislite prije, no što ćete nešto reći i birajte riječi.

Naravno, to ne znači da se ne treba s vremena na vrijeme ispucati. Držite li sve u sebi i potiskujete, mogli biste zaraditi čir na želudcu. Svađe su dobre, ako su konstruktivne, a i opsovati je dobro ako nitko ne sluša i ako te psovke nisu upućene konkretnoj osobi, odnosno ne vrijeđaju nekoga.

Psovanje u zrak je sjajna stvar!

Vodite dnevnik zahvalnosti

Ovaj savjet vjerojatno ste čuli već bezbroj puta, no jeste li ga isprobali? Stavljanje na papir ili tipkanje u Google Keep stvari na kojima ste zahvalni itekako utječe na naš doživljaj stvarnosti. Uvečer prije spavanja uzmite desetak minuta za sebe, kako biste rekapitulirali dan, s fokusom na ono dobro što vam se u njemu dogodilo, a osobito na sitnice.

Zapišite to.

S vremenom ćete shvatiti da možete biti zahvalni i na događajima, stvarima ili situacijama koje i nisu tako ugodne, no dovele su vas do nekih saznanja ili za posljedicu imale nešto dobro. I na njima ćete biti zahvalni. Vođenje dnevnika zahvalnosti dovest će vas do pozitivnog stava prema životu.

Sanjarite

“Dao bih sto Amerika, sve na svijetu ja bih dao, tek da sjednem na verandu pa uz karte i bevandu brojim valove”, pjevao je pokojni Jasmin Stavros, a te stihove trebalo bi, ako još niste i živjeti. Pustiti, kako se kaže, mozak na pašu. Kada dozvolimo umu da luta, aktiviramo lijevu i desnu stranu mozga, odnosno onu praktičnu i onu kreativnu. Iz ovog stanja otiđite korak dalje i počnite sanjariti, maštati o svojim željama.

Sanjarenje je diverzija za lijevu stranu mozga, onu praktičnu i operativnu, pritisnutu svakodnevni brigama. Mozak se, dok sanjarimo, kreće neutabanim stazama i dolazi do ideja i rješenja iz potpuno drugog kuta. To je onaj “aha” trenutak u kojem vam nešto genijalno padne na pamet.

Sunce

Iako ovo ljeti gotovo i ne nalikuje ljetima na koja smo navikli – sunce je uglavnom iza oblaka, iskoristite svaki trenutak da svoj organizam izložite njegovim zrakama (naravno kožu zaštitite odgovarajućim faktorom. D vitamin koji dobivamo iz sunca utječe pozitivno na naše raspoloženje.

Budite budni danju, a spavajte noću, u skladu s prirodom i cirkadijalnim ritmom. I to će, kao i sunce, utjecati dobro na raspoloženje i cjelokupno zdravlje.

Kretanje

Želite li pozitivnije gledati na svijet i biti sebi i drugima bolje društvo, krećite se. Nevjerojatno je koliko puno utjecaja svakodnevna aktivnost ima na psihičko i fizičko zdravlje. Kada kažemo kretanje – mislimo pritom minimalno pola sata žustre šetnje za prosječnu zdravu osobu. što više, to bolje. Tu su i planinarenje, trčanje, plivanje ili neki drugi sport koji vas veseli. Bitno je da se oznojite.

Tijelo pri fizičkoj aktivnosti luči koktel hormona koji su zaslužni za dobro raspoloženje, doslovce sami sebe častite. Sjajna je stvar što je nešto tako dobro – besplatno. Treba samo malo volje.

Bez negativnog nema ni pozitivnog

I na koncu, ne zaboravite – strah, kritičnost i kajanje imaju svoju svrhu i nije smisao da ih se oslobodite, već da rade za vas. Strah nas čuva od opasnosti, ali ne smijemo dozvoliti da nas paralizira. Kritika nas drži na zemlji, ali ne smijemo dopustiti da nas pokopa, dok je kajanje pokazatelj savjesti, a moral ono što nas odlikuje u ljudskom smislu.

Ne propustite

Gastronomija

Ova salata je vrlo aromatična i osvježavajuća, tako da je idealan izbor za tople dane te ide odlično uz roštilj

Budi fit

U slučaju da mislite da će vam ova kolumna dati quick fix, stanite sad čitati jer ovo nije takav đir.

Darivanje

ALATI predstavljaju dinamičnu, na rezultate usmjerenu vježbu, čiji je cilj čitatelju pružiti neposredno olakšanje od dugotrajnih problema te uspostavu kontrole - i nade.

Savjeti stručnjaka

Redovita zdrava stolica prva je predispozicija zdravlja crijeva

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.