Ne znam kako ni zašto, ali jedno sam se jutro probudila i "pukla". Rekla sam samoj sebi da mi je dosta raditi za nekoga drugoga (obično manje pametnog od mene) te da ću raditi samo za sebe.Tako je i bilo. Igrom slučaja, našla sam se sama u veeeeelikim i strašnim marketinškim vodama.
Zapravo, istina je da one uopće nisu strašne i o tome od prije par mjeseci pišem svakoga dana. A da me ljudi razumiju, potvrđuje i to što moje blogove doista i čitaju! Od 0 čitača stigla sam do 832 tijekom jednoga dana i s velikom tendencijom rasta. I tko onda kaže da poduzetnice u Hrvatskoj ne mogu biti uspješne?
Divni marketinški svijet…
Marketing je nešto što vas doslovce uvuče u sebe poput crne rupe i teško da se možete samo tako izvući. Obično radite po 10 do 12 sati dnevno, sjedite, kreirate, pišete, sastančite i pokušavate smisliti ono nešto što još nitko nije smislio. Rijetkima polazi za rukom oduševiti javnost nečim svježim i totalno drugačijim. No, mnogi u tom moru agencija, tvrtki, reklama i komunikacijskih poruka uspijevaju biti prepoznatljivi…
PR-ovci
"Ajme PR-ovaca", viču novinari. A mi vičemo: "Ajmeeee klijenti!" U odnosima s javnošću uobičajeno je postalo da svi, ako ne svakoga, onda barem svakog drugog dana, nešto viču, luduju i živčane… Možda je i to neka nova vrsta komunikacije. Kada bismo još mogli na kraju dana otići u ring i riješiti to šakama, tko zna, možda bi sunce nad hrvatskim PR-om zasjalo još više.
Tko su (smo) ti famozni PR-ovci? Dešava mi se da me uža obitelj i prijatelji pitaju čime se ja to zapravo bavim i kaj mi je taj "piar"… Onda im se ja potrudim, nakon 55. puta, objasniti da se mi, ukratko, bavimo komunikacijom između medija, klijenata, javnosti… Obično me i dalje zabezeknuto promatraju kao da sam rekla da svakog dana putujem do Marsa i natrag te otkrivam nove svemirske vrste.
Kako doista objasniti nekome tko nije u PR-u što je to PR (iliti odnosi s javnošću)? Recite im: "Ljudi, ako trebate nekoga da promovira vas i vaše proizvode (piše o vama, spominje vas posvuda, traži vam srodne partnere i medije, organizira nagradne igre, twitta i objavljuje novosti na Facebooku….) i sve to što je jeftinije moguće, unajmite PR-ovca."
Hrvatske mi, otkrila sam gerilu!
Bilo je to pred negdje dvije godine u Experti, kada sam imala prilike slušati Igora Medića (danas slavnog po brizi o zaposlenicima na bolovanju) koji je govorio o gerili. Oduševio me taj famozni gerilski pristup, u kojem je bit da neku tvrtku promovirate što jeftinije, a kvalitetnije. Danas o tome pišem na svojoj stranici, a bome i radim "gerilski" na 100 frontova… Od socijalnih mreža, foruma, PR-ovanja, osmišljavanja kreativnih promocija i nagradnih igara… Klijenti se ne bune, ulažu minimalna sredstva pa to mora da je gerila!
A što sam naučila? Bitno je samo ne stati sa gerila pristupom, osmišljavati stalno nešto novo i drugačije (ako imate energije i volje) ili jednostavno prekopirati neku ideju izvan Hrvatske.
Zanima li vas više pročitajte članak o gerila marketingu. Ili mi se javite da odemo na kavu (tako ćete iz prve ruke čuti što radim, planiram, osmišljavam). Dotad, čitajte o Mediću i njegovim fora pristupima, o kojima su pisali gotovo svi mediji (nema što, čovjek pomiče granice).
Poduzetnica u Hrvatskoj
Zapravo, istina je da one uopće nisu strašne i o tome od prije par mjeseci pišem svakoga dana. A da me ljudi razumiju, potvrđuje i to što moje blogove doista i čitaju! Od 0 čitača stigla sam do 832 tijekom jednoga dana i s velikom tendencijom rasta. I tko onda kaže da poduzetnice u Hrvatskoj ne mogu biti uspješne?
Divni marketinški svijet…
Marketing je nešto što vas doslovce uvuče u sebe poput crne rupe i teško da se možete samo tako izvući. Obično radite po 10 do 12 sati dnevno, sjedite, kreirate, pišete, sastančite i pokušavate smisliti ono nešto što još nitko nije smislio. Rijetkima polazi za rukom oduševiti javnost nečim svježim i totalno drugačijim. No, mnogi u tom moru agencija, tvrtki, reklama i komunikacijskih poruka uspijevaju biti prepoznatljivi…
PR-ovci
"Ajme PR-ovaca", viču novinari. A mi vičemo: "Ajmeeee klijenti!" U odnosima s javnošću uobičajeno je postalo da svi, ako ne svakoga, onda barem svakog drugog dana, nešto viču, luduju i živčane… Možda je i to neka nova vrsta komunikacije. Kada bismo još mogli na kraju dana otići u ring i riješiti to šakama, tko zna, možda bi sunce nad hrvatskim PR-om zasjalo još više.
Tko su (smo) ti famozni PR-ovci? Dešava mi se da me uža obitelj i prijatelji pitaju čime se ja to zapravo bavim i kaj mi je taj "piar"… Onda im se ja potrudim, nakon 55. puta, objasniti da se mi, ukratko, bavimo komunikacijom između medija, klijenata, javnosti… Obično me i dalje zabezeknuto promatraju kao da sam rekla da svakog dana putujem do Marsa i natrag te otkrivam nove svemirske vrste.
Kako doista objasniti nekome tko nije u PR-u što je to PR (iliti odnosi s javnošću)? Recite im: "Ljudi, ako trebate nekoga da promovira vas i vaše proizvode (piše o vama, spominje vas posvuda, traži vam srodne partnere i medije, organizira nagradne igre, twitta i objavljuje novosti na Facebooku….) i sve to što je jeftinije moguće, unajmite PR-ovca."
Hrvatske mi, otkrila sam gerilu!
Bilo je to pred negdje dvije godine u Experti, kada sam imala prilike slušati Igora Medića (danas slavnog po brizi o zaposlenicima na bolovanju) koji je govorio o gerili. Oduševio me taj famozni gerilski pristup, u kojem je bit da neku tvrtku promovirate što jeftinije, a kvalitetnije. Danas o tome pišem na svojoj stranici, a bome i radim "gerilski" na 100 frontova… Od socijalnih mreža, foruma, PR-ovanja, osmišljavanja kreativnih promocija i nagradnih igara… Klijenti se ne bune, ulažu minimalna sredstva pa to mora da je gerila!
A što sam naučila? Bitno je samo ne stati sa gerila pristupom, osmišljavati stalno nešto novo i drugačije (ako imate energije i volje) ili jednostavno prekopirati neku ideju izvan Hrvatske.
Zanima li vas više pročitajte članak o gerila marketingu. Ili mi se javite da odemo na kavu (tako ćete iz prve ruke čuti što radim, planiram, osmišljavam). Dotad, čitajte o Mediću i njegovim fora pristupima, o kojima su pisali gotovo svi mediji (nema što, čovjek pomiče granice).
Poduzetnica u Hrvatskoj
In this article:gerila, klijenti, kolumna, martina kocijan, odnosi s javnošću, poduzetnica, PR
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login